Két teljesen ugyanolyan kocsinál a benzines vagy a dízel fogyaszt többet?
Szívóbenzin-szívódízel az sosem volt egy kategória. A turbódízel hozza azt menetdinamikában, mint egy szívóbenzin. A turbó benzin meg a lónak megint a másik oldala, mert az ugye a 911 meg Ferrari kategória általában.
Igen tudott volna venni 2 bontott motort ismerősöm,de ő inkább kicserélt mindent (amit nem is kellett volna még azt is, csak hitt a szerelőknek..) Szóval fel lettek köszörülve neki a hengerek, új dugattyúk , új turbó (ez ment tönkre , és ez okozta a többi gondot) , új büttykös tengely (!) , új főtengely(!) , új szelepsor , illetve hengerfej köszörülés. Így jött ki neki 800e-ra. Nem kell félreérteni nem vagyok í dízel ellen, de azt mdoani,hogy olcsóbb a szervizelése az legalább akkora hazugság mint kb. az , hogy egy benzines kevesebbet eszik.
" A turbódízel hozza azt menetdinamikában, mint egy szívóbenzin" :DDD
Te még életedben nem vezetettél még autót sem szerintem,nem hogy turbódízelt...igen nekem mindegyik volt...
Inkább kérd meg a tesód,hogy autóskártyázzatok még párat.
Nagyon kemény vagy,de nekem is volt már turbó dízelem, és több szívóbenzinesem Attól,mert,hogy más fordulatszám tartományokban máshogy viselkedik, attól még végeredményben kb. ugyanott lesz. Amíg a turbó-dízelnél azt érzed,hogy 2000 1/min-től húz (jó esetben) 3000 1/min-ig egy nagyot , addig a szívóbenzinnél meg azt érzed,hogy 2500-ig semmi, utána meg 6000-ig lehet neki taposni , és a dízel pl. egy 0-ról 60 km/h -ra vagy 0-100-ra gyorsításkor 1-el vagy 2-vel biztos többet fog váltani. De nem fogok itt inkompetens 18 éves gyerekekkel vitatkozni. Gondolom tanultál már integrálszámítást, szóval nézz meg egy dízel , majd egy benzin nyomaték/fordulatszám görbét , ebből meg tudod majd határozni a gyorsulás-idő függvényt , amit inetgrálva meg kapod a sebbesség-időfüggvényét. Időintervalumnak vegyél pl. 10s-ot. Ha 2 azonos teljesítményű : egy turbó-dízelt , és szívóbenzint választottál , akkor kb. azonos végsebességet fogsz kapni a 2 esetben a választott 10s alatt. Ebben annyi,hogy nem lesz benne az,hogy közben váltottál (dízelnél ugye legalább 1x többször) , ekkor a gyorsulás negatív lesz (légelleállás miatt) , és amiatt a szívóbenzin egy kicsivel jobbra fog adódni valószínűleg mint az azonos teljesítményű turbódízel. Na ezt nyilván nem fogod végigszámolni, meg én se , de ha annyira nagy penge vagy akkor tényleg csak nézd meg a 2 diagrammot, a van egy kis képzelőerőd,akkor talán te is belátod ránézésre is,hogy "átalagban" ha úgy tetszik bizony ugyanazt tudja mind a kettő. Attól mert,hogy egy szívóbenzinnél nem ragadsz bele az ülésbe "nem vág hátba a nyomaték" attól még azt kompenzálja az,hogy 3000-től,6000-ig , egyetlen váltás nélkül közel egyenletesen gyorsul.
Szép napot
A benzines többet fogyaszt de csak 1-2 literrel.
Az én benzines Clióm 5,5öt eszik nyáron, 6,5-öt télen.
Beszéltem olyanokkal akiknek dízel Cliójuk van. Egyik azt mondta hogy mindig 4,5 öt eszik, a másik azt mondta hogy 5,5 körül.
A különbség minimális. Jóformán csak annak éri meg a dízel aki le tudja írni a gázolajat az adóból (fuvarozó, mezőgazdász...), tud venni olcsón gázolajat, vagy a főnökétől lopja mint ahogy a sofőrök szokták.
ez a gyorsulásos dolog amúgy miért ennyire fontos? Napi közlekedésben szükség van rá hogy 1-2 másodpercel gyorsabban eléri a 100 km/h-t?
A dízel kevesebbet eszik, ha pedig autópályázásról van szó, akkor lényegesen kevesebbet. A saját 2.4-es motorral szerelt autóm 7 literből beéri 160-170 km/h környékén, ha betartom a 130 km/h-t akkor 5,5-6 liter körül. Egy ugyan ekkora benzinmotor, ugyan ilyen tempóhoz már majd a dupláját hörböli. Drága a dízel javítása, de én megyek egy évben az autóval 100 000- 120 000 kilométert, szóval amennyivel olcsóbban kijövök a gázolajjal, annak egy harmadát se költöm az autóra pedig 600 000 km felett jár. Eddig a legnagyobb kiadás a kettőstömegű és a turbó volt, de az is 300 000 km felett. Nekem megéri a dízel mert napi többszáz kilométert megyek vele autópályán, hosszú távokra használom, nem kéztől vettem a kocsit így nem hajtották szét előttem, meg azért egy dízel csak jobban bírja az autópályázást mint egy benzines és mellé alíg kér üzemanyagot.
"A benzines többet fogyaszt de csak 1-2 literrel."
Azért én ezt így nem jelenteném ki. Egy 1.9 JTD motorral szerelt Fiat Doblo megelégszik 5 liter gázolajjal, télen 5,5-el, egy 1900 köbcentis benzinmotor erre képtelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!