A váltóolaj hiánya/elhasználódása miatt lehet, hogy egyszer működik a kuplung egyszer meg nem?
Olajfürdős kuplung esetén a váltóolaj hatással van a kuplungra is. Ha vizesedik és pisivé hígul, csúszik a kuplung, ha pedig a spéntől, olajsártól besűrűsödik, nem nagyon emel ki.
Csak éppen autóknál borzasztó ritka az olajfürdős kuplung. Modern autók közül csak a VW DSG-jének első generációja ugrik be, de ott meg nem nagyon szokás kinyomni a kuplungot.
Szárazkuplungnál a váltóolaj csak annyiban tudja befolyásolni a kuplung működését, hogy ha a nyelestengely szimmerringje megadja magát és az olaj bekerül a kuplungharangba, csúszni fog a kuplung. De ha olaj kerül a kuplunghoz, az általában a motor felől szokott jönni.
Valószínűleg a kuplung adta meg magát, nem emel ki eléggé. Ha van rajta állítási lehetőség, meg kell próbálni, hátha be tudod lőni, ha nem, akkor cserélni kell. Nem kell így erőltetni a váltót, mert a szinkronkapcsolók sem örülnek neki, ha terhelés alatt kell dolgozniuk és a működtetőrudazat se boldog, hogy erőlteted a kapcsolást. Persze ettől függetlenül lehet cserélni a váltóolajat: hiába hirdetik élettartamkenésűnek a váltókat, a tapasztalat szerint legkésőbb 10 év vagy 100.000 km után elhasználódik annyira az olaj, hogy már nem ken eléggé. Ha ilyenkor cseréled, sokkal finomabban, halkabban működik a váltó.
Viszont a jelenlegi problémára ez nem megoldás. Ha kinyomott kuplunggal is megy az autó 1-esben, az csak olajcserétől nem fog meggyógyulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!