Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használnak még manapság...

Használnak még manapság kipufogó féket teherautókon?

Figyelt kérdés

Úgy hallottam már régen sem volt valami hatásos, és néha még le is dobálta (a valamit a motorról... nem vagyok hozzáértő), és nem is nagyon hallom hogy beszélnének róla, inkább a retarderről (ami a tengelyeket fogja és nem a kipufogót folytja).


Viszont amerikában úgy látom még mindig nagy divat a kipufogófékesdi (jake brake), akkor most hogy is van ez?



2015. szept. 28. 14:13
 1/8 anonim ***** válasza:

A JakeBrake az nem sima kipufogófék, hanem dekompressziós motorfék ( egyébként Európában is használatos pl a Paccar MX motorban,a Volvonál VEB, Iveco Turbo Brake stb ).


Használnak kipufogóféket is, bár szerintem már csak rendelhető extra. A retarderek elterjedtebbek ma már, az áruk is elérhető és a fékteljesítményük is magasabb.

2015. szept. 28. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
hogy ma még gyártanak e "bubu" féket azt nem tudom, de nagyon hasznos volt..előfordult nem egyszer olyan szitu, hogy a fékre még csak véletlenül sem volt szabad hozzáérni...csak a kifuffogófék...például rakottan, szerpentinen lefelé...( letaposott havon)
2015. szept. 28. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Az IVECO előszeretettel használja a bubut (Eurocargo), de CREDO buszokban is benne van - igaz, azok motorja is IVECO.
2015. szept. 28. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
amin én tanulok most a C re ott még soha nem használtam ezt, és úgy 20 óra után mondta az oktató hogy na akkor mostantól nem ártana. De hát sík terepen lakom, ez nem Pécs... akkor minek? Egy hosszabb fékezés sem hiszem hogy baj lenne sík terepen, mert max a lámpáig állok meg és nem taposok bele a fékbe hanem szépen elnyújtom... És néztem a sok kamionos videót meg fatert kérdezgettem, és ő mondta hogy nem ért túl sokat anno az ifákon (vagy lehet liaz? valami ilyesmi), meg valamilyen csövet ledobott egy idő után ha sokat használta az ember
2015. szept. 28. 21:03
 5/8 anonim ***** válasza:

Igen, használnak, de kiegészítve valami modern elveken alapuló móddal, de nem tudom pontosan a működési elvüket. Én DAF-fal dolgoztam (XF 105 és Euro 6, Waberer's), a kézikönyve MX-motorféknek nevezte ezt a féket, ami egy kipufogófék plusz ez a ráadás. Ugyanis a leírása világosan leírja, hogy amikor a lejtmenetszabályzó kezeli az MX-motorféket, ha elegendő, csak a kipufogófék része működik belőle. Érezhetően kétféle hangszíne volt, amikor tartotta lejtőn pl. a 60-at, hol jobban, hol gyengébben fogott, hol teljesen kikapcsolt.


Általában automataváltókhoz szokták ezzel rendelni. Pontosabban ez az alap, az a tendencia, hogy sokszor nincs megrendelve a retarder, ami azért valamivel erősebb, komolyabb, drágább szerkezet. Azt főleg kézi váltósnál érdemes megvenni, mert az üresben is működik, míg az MX-motorfék (DAF esetén, és minden más gyártó motorfék nevű fékje) a fordulatszámmal arányosan fejt ki fékezőerőt, tehát ha bekapcsolod, az automatika el is kezdi visszadobálni a fordulatot. Lejtőn pl. 1900-2200 körül szoktam lejönni 10-edikben 80-85-tel pl. az M0 lejtőin.

2015. szept. 29. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"tehát ha bekapcsolod, az automatika el is kezdi visszadobálni a fordulatot."


Bocs, fokozatot. Késő van már.


Találtam neked videót a DAF MX-motorfékjéről: https://www.youtube.com/watch?v=n0rbi5L47PU&list=PLnKwfY95Hm.. 0:30-nál kapcsolja be, azért megy fel a fordulat, mert visszavált a váltó ilyenkor, hogy legyen fékteljesítmény.

2015. szept. 29. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0:40-nél látszik is, hogy 5-5 pipát adott a fékezésre a számítógép. :) Ilyen az új DAF, minden fékezésnél értékeli, hogy szerinte mennyire volt gazdaságos. :) Jó móka.
2015. szept. 29. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 lupara ***** válasza:
Zilben-Kamazban használtam kipufogóféket,nem túl hatásos kiegészitő volt.Padlón lévő gomb lenyomása után, egy levegőszelep rudazaton keresztül zárta a kipufogóban levő pillangószelepet.Egyidejüleg adagolótól is elvette a gázolajat,a müködtetés erejéig.A zárószelep képes volt beállni koromtól rozsdától,teherautó erejét vesztve,erősen füstölni kezdett.Országúton félrehúzódva,ki kellett bontani a bubut,emlékezetes volt.Folyamatos tisztántartással használható lett volna,de már nem került visszaépitésre,bőven maradt egyéb javitanivaló enélkül is.
2015. szept. 29. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!