Piaggio Typhoon robogómba vettem egy H4-es foglalatú 55/60W kékes színű izzót. Miért van az, hogy egyáltalán nem kéken hanem sárgán világít?!
Ha gyárilag 35 W-os izzó kell bele, akkor hiába szereled be a 60/55-ös izzót, nem fog normálisan működni. Az autók, motorok elektromos rendszere ugyanis kicsit más, mint otthon a "kettőhúsz". Felkattintod a szobádban a lámpát: nem látsz semmit. Lekapcsolod, kitekered az izzót: 40 W-os, nem elég a teljesítménye. Betekered a 60-asat, azt' egyből látsz, nem is érdekel, hogy honnan jön a 20 W-tal nagyobb teljesítmény, az erőműveknek meg se kottyan.
A motoroknál viszont más a helyzet, ott helyben meg is kell termelned a felvett elektromos teljesítményt és egy 100 W alatti teljesítményű generátornak nem mindegy, hogy a fényszóró 35 W-tal vagy 55-tel terheli-e. Ha akkora a teljesítmény, hogy a 35-ös izzót pontosan meg tudja hajtani, az 55-öshöz kevés a kraft, nem izzik eléggé, sárgás-vöröses fénye lesz. Akkor meg hiába a ficsúr kék bura, nem látják messziről, hogy milyen hótt' menő xenonhatású izzód van, csak a szentjánosbogarak kergetik egymást a lámpában. Tessék szépen kicserélni 35 W-osra, jó kék burával, aztán majd csodálkozz el, hogy miért nem látsz semmit a gagyi kék tuningizzóval. Az ilyenek festett burája ugyanis hatékonyan nyeli el a kibocsátott fény egy részét, ehhez jön, hogy az izzószál szinte soha nem ott van, ahol lennie kellene, a tükör nem tud rendesen fókuszálni.
Én meg H4-es izzót nem láttam még motorban. A régiekben P26, az újabbakban pedig H8-as szokott lenni. Na ez utóbbiból van 35W-os is, meg nagyobb is.
Természetesen ha a generátor teljesítménye kicsi, akkor tökmindegy, hogy H4, vagy H8, nem fog rendesen világítani a tuning cucc!
Létezik motoron H4-es izzó. Ha máshol nem, hát az MZ ETZ-ken. A halogén fényszórós Trabant fényszóróbetétjéből világít a H4, ha épp van töltés.
Egyébként a H4-ből valóban nincs 35 W-os kivitel. A H4 csak 60/55 W-os lehet (12 V-os kivitelben), viszont van egy rá nagyon hasonlító izzó HS1 néven. Ennek ugyanúgy P43t foglalata van, az izzó is ugyanúgy kétszálas, kis üvegfejjel, de mindkét izzószála 35 W-os. A különbség csak annyi, hogy a HS1 talpának alsó részén (mármint ami beszerelve lefelé néz) van két fémbütyök, ami arra hivatott, hogy ne tudd beszerelni a H4 helyére. A HS1 foglalatába viszont bemegy a H4 minden további nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!