Terepjárót keresek, amelynek elég sok igényt ki kellene elégíteni. A rászánt összeg 1-2 M. Mit tudtok ajánlani?
Városban lakom, tehát alapból városban fogom használni. Azonban sokat járok terepre, télen-nyáron, világosban-sötétben, hóban, esőben, sárban. Ha szerencsétlenül jön ki az időjárás, el kell tudjam hagyni a a terepet bármilyen időjárási viszony közben. Hosszabb tengelytáv, kapcsolható összkerék, felező, diffizár szükséges. Rengeteg típust néztem, mindegyiknek van valami hátránya.
Már gondoltam Lada Niva-ra is amolyan hobbi autónak, de sok fórumban olvastam, hogy azért tegyük be a szerszámosládát hátulra. Nem tudok autót szerelni alap szinten sem,ezért megbízható szerkezet kell. Pajero-hoz húz a szívem, de ott meg az alkatrészárak rettentenek el. Kinéztem az Opel Frontera-t is, azt meg a szerelőm hordta le. Szóval kellene valami jó tanács.
Köszönöm szépen a kimerítő válaszokat, nagyon hasznosak.
Pajero és Nissan Patrol irányába kezdtem keresgélni és személyesen is kérdezősködni. Land Rover Discovery jó terepen,de nagyon lehordják minden fórumon, hogy könnyen és állandóan meghibásodó autó. A dacia duster nem tetszik és nem is igazi terepjáró,de azért köszönöm a tippet.
Opel Fronteraról még nem sok véleményt tudtam begyűjteni.
A egyes Discovery-t mettől-meddig gyártották?
Tegnap megnéztem egy Nissan Patrolt, gyönyörű autó.
Indexes fórumon olvastam a pajeroról, elég sok a panasz a különféle meghibásodásokra.
Fronteráról tudok véleményt mondani. Összességében igazi terepjáró, apróbb hiányokkal. Nekem 97'-es 2.0 benzines volt rövid tengelytávú. Télen a havas szántóföldön, vagy a tengelyig érő sárban erőlködés nélkül boldogult, egy rendes terepgumival. Amin megdöbbentem az az volt amikor egy út menti lapos árokban meg kellett tolni, mert éppen úgy állt meg hogy a két nem hajtott kerék érintkezett a fölldel:) diffizár nem volt benne.
Alkatrész költségek drágák, különben sosem adtam volna el. 1.5 tonnás utánfutót meg sem érezte oda vissza 500km-en. Azt is 80-nal vontatta, anélkül is 80-nal mentem vele mindig. Alapesetben csak a hátsó kereke hajt(úgyhogy télen megy keresztbe is) a 4x4 kapcsolható.
Felezővel a komolyabb helyekre is felment. A diffizár hiánya miatt beszereztem egy csörlőt hátha kell. Nem kellett. Fogyasztása 10 l körül volt normál gumival, terepgumival, közúton 12 l. Néha bánom hogy eladtam.
Nivát javaslom. Most nekem is lada van(nem niva), egy karbantartott példánnyal nem kell a szerszámosláda hátra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!