Mi a különmbség a vezérműszíj és lánc között, kérem jelöljetek meg egy pár típust mindkettőből és melyiket ajánlanátok? Köszönettel!
1-est kiegészíteném azzal, hogy régen még igaz is volt hogy a láncot nem kell cserélni, de sajnos mostmár az a jellemző, hogy a láncot is kell cserélni. Előnye, hogy sokkal többet bír mint a szíj (többszázezer km) és nincs megszabva hogy mikor kell cserélni, hanem elég hangosan csörög mikor csereérett, szóval figyelni kell.
A szíj az valóban sok típusnál 100 ezer km-ként cserés, viszont vigyázni kell, mert sok autónál, főleg a kismotorosoknál, már 60 ezer km-ként kell cserélni, vagy 4-5 évente. Ez a 4-5 évente csere ez minden szíjas autónál érvényes, mert a szíj gumiból van, ami elöregedik ha nem is használják, és ha elszakad, kuka a motor.
Régen nagy előny volt a lánc, mostmár azt mondom, teljesen mindegy, ne ez legyen a döntő szempont, bár az előny lehet, hogy láncos autónál nem vezérléscserével kezdődik a vásárlás (ugyanis ha használtautót veszel, érdemes cserélni az ismeretlen előélet miatt). Illetve van néhány olyan típus, amire alulméretezett lánc kerül gyárilag, és előfordulhat váratlan láncszakadás. Ezeknek a típusoknak érdemes utánanézni a neten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!