Hogyan tudom beállítani a fényszóró erejét egyszerűen?
"egy villantásból is èrti az ember nem kell rám rakni a refit"
Nem érted, azért villognak, hogy kapcsold le a reflektort, amíg elhaladtok egymás mellett csak a tompított fény világítson, az kevésbé zavaró, mert a reflektorod vakít...
Rossz beállításnál vakít a tompított is, a szemből jövő ezt úgy érzékeli, hogy reflektorral mész, s a vérmesebbek "ha te úgy akkor én is" elvből rád fogják kapcsolni a reflektort.
Az meg ne legyen mentséged, hogy rosszul van beállítva a világításod, tessék megcsináltatni.
"egy villantásból is èrti az ember nem kell rám rakni a refit..."
Már ha érti. Sok a vakegér az utakon, akiknek villogtathatsz te napestig, akkor sem veszi észre, mi a baj. Az sem tűnik fel neki, hogy kiveri a szemét a távolsági fény kék visszajelzője. Csak vereti ezerrel, mer' papa aztat mondta, falun kívül éccaka gyúccsa fel a hosszúfényt, mer' amúgy nem lát semmit. Meg tudod, a szembejövőnek is megvan a joga arra, hogy tele legyen a töke a vakítással. Ha rád villant és te továbbra is égeted a pofáját a távolságival, lehet, hogy zavarja.
"... azt hiszed hogy a penzt sajnalom holott most jott muszakirol az auto ami 30 ezer volt es tokeletes allapotban..."
Tök mindegy, mennyibe került a műszaki. Az autó nincs tökéletes állapotban, mert ha hibátlan lenne, nem vakítana senkit. Egyébként se áltasd magadat: a műszaki vizsga nem arról szól, hogy ha átmegy az autó, akkor tökéletes állapotban van. Szimpla pénzbeszedés, szakmai háttér nélkül. Ha fék nélküli autókat át tudnak tolni, akkor a világítás ellenőrzése nem lehet akadály. Sok helyen egyébként is védőhuzat alatt porosodik az erre szolgáló készülék, mert az NKH botrányos hatósági árai miatt bőven az elvárható szint fölött kell pörgetni a vizsgasort, hogy ne termeljen veszteséget. 20 perces műszak vizsga alatt meg nem jut idő mindenre.
De kész szerencse, hogy egy műszeres beállítás is csak pár ezer forint és néhány perc, régebbi autóknál pedig házilag is be lehet lőni nagyjából a geometriát. Tökéletes persze nem lesz, ott sem árt a műszeres beállítás, de arra jó, hogy ne a fa tetején a gólyafészket világítsd meg a lámpával, hanem nagyjából eltalálja a fénykéve az utat.
Tök jól elment a vita, de inkább azért kellene ekézni a kérdezőt, hogy a taliga típusát titkolja, mert esetleg az alapján egy perc alatt meg lenne, hogy hol van a fényszóró magasságállító (ha van benne).
Nos mi a típusa az autónak?
"te pedig nem tudsz vele mit csinálni..."
Ha nem találod a beltéri magasságállítót, fogsz szépen egy ötös imbuszkulcsot (az enyémbe legalábbis az megy), és letekered a motortérben. Most már tudod, hogy problémás az autód ilyen szempontból, hordj magaddal megfelelő szerszámot. Én is hordok, pedig max évente egyszer kell utánállítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!