Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Mercedesben miért Renault...

A Mercedesben miért Renault motor van?

Figyelt kérdés

Az A B osztalyban plusz a belepo szinto Cben is. Annyi penzert az ember nem elvarhatna mar h eredeti mercedes altal gyartott motor legyen, ne pedig egy lizingelt?!


A BMW sem csinal ilyet h az 1esbe mas gyarto motorjat teszi



2015. szept. 9. 12:45
 1/9 anonim ***** válasza:
51%
Mert annyira jó a Renault motor (amúgy közös fejlesztése a két gyárnak).
2015. szept. 9. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
56%

C-ben nincs az OM 607.


Amugy meg nem mindegy? Hany uj Mercedest vettel eddig?

2015. szept. 9. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 veterán vas ***** válasza:
100%

Jaj, annyira együtt érzek veled!!! :(

Engem is teljesen fölháborított ez az etikátlan kereskedői húzás, megfogadtam, hogy nem veszek többet új mercedest.

(bosszúból, csak így, csupa kisbetűvel írom a mercedest, mint anno a nemecseket) :D

2015. szept. 9. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
79%

"Annyi penzert az ember nem elvarhatna mar h eredeti mercedes altal gyartott motor legyen, ne pedig egy lizingelt?!"

Mitől lesz valami "eredeti" Mercedes-motor? Attól, hogy nem Jean-Claude írja alá a tervdokumentációt, hanem Günther? Mert a motornak marhára mindegy, hol tervezik, úgyis gépek és betanított biodroidok gyártják - lehet, hogy a Sehr Original Mercedes-motor olyan gyártósoron készül, ahol németet nem is lát, mert aznap épp Izmir, Dariusz, Zoli és Andrei van a délelőttös műszakban. De az Mercedes-motor, mer' csillag van rajta, értem én. A gépnek és az egyetlen munkafolyamatra betanított melósnak meg nem mindegy ám, mert a Mercedes-motoron meglátják a csillagot a blokköntvényben és rögtön másképp dolgoznak.

Olyan ez, mint a VW AG motorcsaládja: egyesek váltig esküdöznek rá, hogy "merazaudimotorajó afócvágenysokkalgyengébb", csak épp azt nem tudják, hogy a nagy sorozatban készülő konfekciómotoroknál a gyártáskor még senki sem tudja, milyen márkájú autóba kerülnek. Elkészül a CDAA-motor, aztán majd beszerelik valamibe, amibe épp ilyen kell.

Ugyanez a helyzet a Renault-Mercedes erőforrásoknál is. Elkészül, aztán majd valahol felhasználják. De hogy végképp megzavarjam az érzékeny kis lelkedet: az Echte Übergermán Wunderbar BMW is használ "idegen" motorokat. A kis négyhengeres turbómotorok - amik többek között az általad is említett 1-es szériában dolgoznak - BMW-PSA közös fejlesztésűek, így előfordulhat, hogy a tökéletesen megbízható BMW-ben és a folyton megkotló hulladék Peugeot 308-ban hasonló motorok vannak. De még akár az is megeshet, hogy a németek által tökéletesre fejlesztett, hótt' trendi brit Miniben tökéletesen ugyanaz a négyhengeres dolgozik, mint a botrányos, megbízhatatlan Citroën C4-ben. Hiszen a motor látja, milyen autóban van és aszerint működik. A Miniben látja a szárnyas emblémát és egyből erősebb meg finomabban is jár.

Nem kell tehát félni az "idegen" motoroktól. A Renault-nál is ugyanúgy tudnak jó motort építeni, mint a Mercedes-Benznél és nekik is ugyanannyiba kerül egy új motorcsaládot kifejleszteni, mint Diplomingeniuréknnek - tehát az "ennyi pénzér' mán..." kezdetű kifogás sem állja meg a helyét.

2015. szept. 9. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Mert motorblokkot tervezni és gyártani elképesztően drága. Ezért nagyon is jellemző, hogy a gyártók közösen terveznek és gyártanak motorBLOKKOT.


Ezek után értelem szerűen mindkét gyártó használja ugyan azt a blokkot, csak a saját részegységeivel (befecskendezés, hengerfej, sötöbö..)


Attól, hogy egy "rönó blokk" van a mergában még jó az. A Fószvágen és az Audi is együtt dolgoznak. A miniben is BMW van és még sorolhatnám.

2015. szept. 9. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
50%

"csak épp azt nem tudják, hogy a nagy sorozatban készülő konfekciómotoroknál a gyártáskor még senki sem tudja, milyen márkájú autóba kerülnek. "


Ez butasag. Termeszetesen a gyartas indulasanak a pillanataban ismert hogy milyen markaju autoba kerul majd az adott motor. Ettol fuggetlenul nem gyartjak kevesbe tartosra a Skodaba kerulo motorokat mint az Audiba keruloket. Amugy meg valoban letezik echte Audi-motor, ugyanis az Audi maga tervezi es gyartja a motorjai tobbseget, amikbol aztan a konszern mas markaiba is beepitenek, foleg a kisebbeket.


" az Echte Übergermán Wunderbar BMW is használ "idegen" motorokat. A kis négyhengeres turbómotorok - amik többek között az általad is említett 1-es szériában dolgoznak - BMW-PSA közös fejlesztésűek"


BMWben nem volt soha PSA-val kozosen fejlesztett motor, azokat anno a Minikbe epitettek, de mar annak a kozoskodesnek is vege. A mostani kisturbos motorok kizarolagos BMW fejlesztesuek es gyartasuak, mind a BMWkben, mind a Minikben. Egyebkent korabban a kozoskodes ugy mukodott, hogy a BMW fejleszette a motort, amit a PSA adaptalt a sajat autoiba, ill. kozos alkatreszekbol mindket gyar sajat maganak gyartotta a motort.


A Renault-Mercedes egyuttmukodes ettol tovabb megy, az OM607-et a franciak gyartjak a nemeteknek.


"Mert motorblokkot tervezni és gyártani elképesztően drága."


Dehogy. Meg csak nem is a blokk a legbonyolultabb alkatresz a motorban, hanem gyakran a hengerfej. A kozoskodes egyetlen oka a darabszamhatas: nem mindegy hogy egy motorbol otszazezer darabot gyartasz evente vagy ket es felmilliot, utobbi esetben a legyartott motorok ara alacsonyabb lesz, es a fejlesztesi koltsegeket meg kozosen lehet fizetni, ennyi a sztori lenyege.


Sok iparagi egyuttmukodes van, a BMW szallit dizeleket a Toyotanak, sokaig Ford-motorok voltak a Jaguarban es a Volvoban is, letezett Suzuki-VW egyuttmukodes, es lehetne sorolni.

2015. szept. 9. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Bármennyire is fáj az Übergermán béemvében is van fosh francia motor amit nem mellesleg együtt fejlesztettek ki és nem utolsó sorban jól sikerült konstrukció.


"Peugeot RCZ, 308 CC és 308 GTI, valamint a Citroën DS4 és DS5 modellekhez kínált, valamint a BMW és MINI palettáján is fellelhető motor..."


De örülhetsz megszűnt a bmw psa kapcsolat.

Most a bajorok a "rizsszeműekkel" dolgoznak együtt.

Ezért van bmw dízel a Toyotában és ezért van bmw-ban Toyota hybrid hajtáslánc.

2015. szept. 10. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Bármennyire is fáj az Übergermán béemvében is van fosh francia motor"


Nem, nincs. Es nem is volt soha. A Prince kodneven futo 1,6-os turbok csak a Miniben voltak.


"ezért van bmw-ban Toyota hybrid hajtáslánc."


Nem, nincs. A BMW hibridjeinek az egvilagon semmi koze nincs a Toyotaehoz. Eleve teljesen masmilyen muszaki felepitesuk van, meg csak nem is hasonlitanak.

2015. szept. 10. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
De lehet, hogy már nem sokáig lesznek Renault motorok a Mercedesekben, mivel elnökváltás volt, és az új elnök szakítani akar a Renaulttal és csak saját fejlesztést használni. Ez szerintem csak jó lehet.
2019. aug. 20. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!