A gyári fogyasztásnál alacsonyabb fogyasztást egy 15-20 éves kocsival városban ellehet érni, ha minden tudása szerint az ember úgy vezet?
Ez túl általános. Milyen kocsival, milyen városban, mikor, ugye...
A városban elég jó fogyasztást lehet elérni, ha nincs dugó és megfelelően vezet az ember. Igazából ott lehet kevesebbet fogyasztani s országúti sebességnél többet, legalábbis kisautókkal. Oké, a legjobb a kihalt országút 50-nel, ott a Yarissal még fagyban is ment 4 l/100km, igaz, a Bakonyban, ami megint segít, síkon azért többet fogyaszt s magashegységekben is. De főúton már esélytelen az ilyen remek érték, azt hiszem, még nyáron is, nagyon pörög a kicsike (pici Yaris, 1.0-s).
Ugyanez van a motorommal, mesés fogyasztása lenne 50-nel, de annyival ritkán megyek vele, hobbimotor, nem városban használom, ha lehet :D
A körülmények sokat számítanak. Időjárás, forgalom (a dugók és a rosszul időzített lámpák tragikusak)...
Viszont a város jó terep arra, hogy kihasználjuk hipermiler képességeinket. Már ha nincs dugó és túl sok lámpa, utóbbinál gond,ha még csak nem is tudjuk, mikor fog váltani, hisz ha igen, s időben látjuk és nincs extrém forgalom, akkor úgy időzítjük az odaérkezést, hogy zöld legyen.
A falvakkal tarkított országút is jó terep, az autópálya nem, ott szinte csak a sebesség van, illetve a pulse and glide, de ez utóbbi nem minden járműnél számít, az én motoromnál pl. semmit, próbáltuk ketten is. Tipikusan azért jó, logikus is és a tapasztalatok is ezt mutatják. A pulse and glide persze városban is működik, ott eleve nagyobb szükség van rá, hol lassítani kell, hol gyorsítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!