Miért van az, mi befolyásja, hogy valamelyik dízel autó hangja mélyebb valamelyik pedig ilyen élesebb?
Henger szam es kobcenti foleg.
Nyilvan ezerszer melyebb hangja van egy sorhatos 2800 cm3-es Nissan Patrol TD-nek, mint egy 1.9 TDI-nek.
Dehogyis, hallgassatok meg egy 1.9 PDTDI motort például, amelyik ilyen nagyon mély hangon "kerreg" (nekem pont tetszik a hangja), és mondjuk hallgassatok meg egy Opel 1.7 CDTI-t, amelyiknek ilyen élesebb, nem mély a hangja. Pedig mindkettő közvetlen befecskendezéses, egy időben fejlesztett motor.
Itt például az a különbség, hogy a PDTDI fix nyomással fecskendezi be a keveréket, vagyis alapjáraton, és padlógáznál is ugyanannyi a nyomás (talán 2000 bar). Ezzel nincs is gond, viszont alapjáraton nem lenne szükség ekkora nyomásra, ezért van, hogy alacsony fordulaton olyan mély és hangos a PDTDI. Az említett Opel pedig Common Rail-es, ami állandóan változtatja a nyomást, vagyis alapjáraton 200-300 bar talán, ezért nem olyan hangos és mély. De még millió egyéb apróságtól is függ, ezért nincs két egyforma hangú dízelmotor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!