Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mazda tulajdonosok? 323F...

Mazda tulajdonosok? 323F 1.5,1.6, V6 (1994-97)

Figyelt kérdés

A napokban nézegettem a 323F V6 és 1.5,.1.6-os autókat. A vélemények alapján megbízható szerethető autó,és kinézetileg is nagyon szép sportos.


Sokan írjak,hogy a mazda autók fenntartási költsége,javítása drága. De sajnos árakat sehol sem láttam.

Esetleg akinek mazdája van,legfőképp a fent leírt típusokból tudna mesélni az javítása,fenntartási költségekről? Esetleg egy bmw fenntartási költségeknél is magasabbak az árak?


2015. aug. 31. 12:18
 1/4 anonim ***** válasza:

itt a V6 ráadásul nyeli a benzint is,úgy hogy nagy teljesítményt nem ad mellé.

1.5 az még talán baráságosabb.

2015. aug. 31. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
1.5 is elég volna nekem. Az árak érdekelnének,és a várható megbihásodások,hisz 1997-es autó.
2015. aug. 31. 13:01
 3/4 joco5582 ***** válasza:

Szia,

Ez egy tévhit miért lenne drágább? Azért merem ezt mondani, mert egy 94-es Mazda 323f-em van 1.6-os közel 7éve.

Honnan jöhet a tévhit? Szerintem onnan, hogy új korukban tényleg sokszor drágább volt egy japán kocsi javítása - ráadásul a biztosítási csalók jól rá is cuppantak. Törtek a Mazda Xedosok, repültek a százezrek, milliók - jó üzlet lett belőle.

A valóságban mostanra, mikor rengeteget eladtak belőle, ráadásul nem is lehet elkérni sokat a javításért, semmit nem lehet ebből tapasztalni.


Évekre vezetem a költségeket mindenre. A családi VW csoportos 10 éves autó karbantartásánál nem kerül többe. Inkább kevesebbe.


Mit cseréltem?

Motornál , hidrotőkét, mert azt írták azt néha kell. Cseréltem, mert épp volt rávaló - nem kellett volna.

Kerékcsapágy két első, féltengely két első. Valamit többször is. (Azóta se derült ki, hogy szerelési hiba , anyaghiba, vagy szimplán átverés) most nyugi van. Stabpálcák.

Egyszer egy szerelő pillangószelepet tisztított és az alapjárat teljesen elment. Elmentem diagnosztikai központba ahol újra programozták, ezzel egyidőben injektort is tisztítottak.

Váltóolaj csere, szervó olaj csere, fékolajcsere volt. Ahogy és amikor kell.

Tulajdonképp mozgó kopó fogyott. Féket gumit nem írom - azt minden kocsinál kell. Ami viszont nem átlagos az az állandó harc a rozsdával.

Csináltattam alvázvédelmet és évente megerősíttetem. Otthon kikenem ami épp van. Jellemzően két hátsó ajtó alja. Az első nem rozsdásodik soha ki érti ???. Küszöb foltozgatás, gezemice ezaz.

Persze így minig tökéletes az autó fényezése és rozsdamentes is.


Összességében azt mondhatom, példás a mozgó alkatrészek megbízhatósága. A mai napig külföldre is elindulunk vele. Viszont a karosszériára mindig ügyelni kell, mert könnyen rohad itt ott. A költségek legnagyobb része erre ment el. A VW-nél karosszéria példásan rohadás mentes, de a motor folyamatos költségeket igényel. Szóval egyiknél erre költünk a másiknál arra.

Ha kell megmondom mire mennyit költöttem. Mi érdekel?

2015. aug. 31. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Hát nekünk egy 2003-as Ignisünk van(újonnan vettük).Sokan fikázzák,pedig nagyon dinamikus kis motorja van,és 10 év alatt kb a gumikat és az aksit kellett csak cserélni,és persze az olajat,tehát nagyon alap dolgokat,de külsőleg nem tetszik.

Mindenképp a japán márkánál szeretnék hű maradni,ezért is gondolkoztam ennél a típusnál is,és persze azért is mert külsőleg nagyon megfogott (nekem nagyon sokat számít,hogy külsőleg megfogjon a kocsi kinézete).

Most hogy ezt elmesélted nekem megnyugtattál,én már azt gondoltam,hogy 6-7 körül megveszek egy ilyen kocsit és akár másfél milliót is rá kell majd költenem,de akkor ezek szerint ennyire nem vészes a helyzet.

Leginkább az érdekelne,hogy a karosszéria kb mennyi volt összesen? És mondjuk az alkatrész árak mennyivel drágábbak egy Suzuki Ignishez képest? (sajnos csak ehhez tudom az árakat elképzelni)

2015. szept. 1. 10:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!