Igaz, hogy az autó kereket rögzítő csavarokat időnként ellenőrizni kell és szükség esetén húzni rajtuk?
Ha a kerékcsavar magától meglazul, ott már nagy a baj. A csavarok finommenetűek, elég nagy nyomatékkal kell őket megúzni, a keréken pedig kúposan fekszik fel a csavarfej vagy az anya (legalábbis lemezfelninél). Ez a kúp a furatok központosításán kívül azt a célt is szolgálja, hogy a csavarfej minél jobban szoruljon, nehezen forduljon el. Ezért fontos, hogy a csavarfejen (vagy anyán, de ezt többször már nem fogom leírni) és a felnin ugyanolyan szögű kúp legyen és felszerelés előtt mindkettő tiszta legyen, mert csak így szorulnak meg egymáson.
Ám ettől függetlenül van olyan eset, hogy ellenőrizni kell a csavarokat. Kerékcserénél először talpra tesszük az autót, úgy húzzuk meg végleges nyomatékra a csavarokat. Ilyenkor előfordul, hogy a kerék nincs teljesen a helyén, pár tizeddel arrébb van, mint lennie kellene. Menet közben az ilyen-olyan erők hatására foglalja el a végleges helyét, ilyenkor előfordul, hogy kicsit befelé mozdul és úgy tűnik, mintha meglazulna a csavarkötés. Pedig nem lazul meg, a csavar a helyén marad, a felni mozdul el. Ezért kerékcsere után 40-50 km-rel érdemes utánhúzni a kerékcsavarokat. Utána viszont elég sokáig nem lazulnak meg - általában hamarabb kell levenni a kereket, mint hogy gond lenne a csavarokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!