Tuningosok! Elektromos gázpedált meg lehet valahogy okosítani, hogy az autó azt csinálja amit én akarok, és ne 2 másodperc késéssel pörgesse fel a motort?
Tudom hogy "eu szabvány,meg környezetvédelem" stb stb,ebbe most ne menjünk bele,majd később.
/Szünidejük utolsó napjait töltő gyerekek kérem neírjanak,köszi!/
Ha az én kocsimban lenne elektromos gázpedál, akkor kidobnám a francba. De tényleg. Amúgy szabad tudni milyen kocsiról van szó?
Ami fontos a jó gázreakció érdekében: kell egy (vagy kettő) jól beállított karburátor és a légszűrőnek minél kisebb fojtása legyen. Az én kocsiban most egy Dellorto pár van, ha üresben hirtelen padlóig nyomom a gázpedált, akkor az autó kb. 1 másodpercen belül eléri a maximális 8000-es fordulatát.
Minden bizonnyal karburátoros elektromos gázpedállal... (facepalm).
Egyébként nincs itt semmi szándékos késleltetés, hanem ennyi idő kell, ameddig a vezérlőegység eldönti, hogy akkor menjen a nafta, vagy ne menjen. Ezért a chiptuningosok irnak direkt olyan programot, ami a lóerőt nem növeli, viszont javitja a gáztreakciót. Egy ilyet kell megkeress, és megoldják a dolgot, sokkal erősebbnek fogod érezni az autót.
Lehet hogy túl konzervatív vagyok, de nekem a gázpedál csak azt az alkatrészt jelenti, ahol egy bowden vagy rudazat segítségével pillangószelepet nyit, vagy adagolót tekerget...
Majd én eldöntöm, mekkora fojtószelep nyitás kell, a motorvezérlőnek annyi köze van hozzá, hogy kimatekozza a lambdaszondából, vízhőből, levegőmennyiségből és hőmérsékletből, hogy ehhez mennyi nafta, és mekkora előgyújtás kell, de egy visszakettő-padlógáz előzés szituációnál ne kezdjen gondolkozni...
#6:
A feleségem 14 éves autójában is már elektronikus a gázpedál. Csak egy potenciométert mozgat, és a motorvezérlő elektronika nyitja-zárja a fojtószelepet. Pedig csak egy szar francia autó...
Igazad van. Szar és francia.
Majd keresd meg annak a Vel Satisnak a gazdáját, aki az elektronikus gázpedálos csodakocsijával padlógázon száguldott a tank kifogyásáig, mert az elektronika kiakadt.
Nekem csak olyan autóm lesz, ahol a kulcsos, mechanikus gyújtáskapcsoló fizikailag megszakítja a vezérlő elektronika tápellátását (ha elektromos meghajtású autó, akkor is), ha belső égésű motoros, akkor a teljesítményt én szabályozom, és nem csinál nekem a motorvezérlő egy részterhelésen hamisan erős motort (fél gázpedálállásnál teljes fojtószelepnyitás, hogy harapósnak tűnjön az autó), a kormánynak mechanikusan össze kell kötve lenni a kormányzott kerekekkel (rásegítéssel), és a fékpedálnak egy főfékhengeren keresztül összeköttetésben kell lennie a fékmunkahengerekkel. Ezt az autót még én uralom, nem ő engem, és nem függ az életem programok, elektronikák működésétől vagy nem működésétől.
8-as: Teljes mértékben egyet értek!
A másik meg, hogy ezek az új elektronikával teletömött autók olyanok, hogy ha valaki a világ másik végén megnyom egy gombot, az autó működésképtelen lesz. Már mindegyikbe be van építve GPS-es leállítás/felülírás..
4-es vagyok
Lehetne vitatni napestig, hogy jó vagy rossz hogy mindent az elektronika vezérel, ebbe nem kötök bele. De azért kicsit meglepődtem, hogy valamelyik válaszoló azt irta, hogy hogy képzelem azt, hogy a gázpedál csak a motorvezérlővel van összeköttetésben :o
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!