Mitől csöröghet a Golf IV 1.4 16V 2001?
A hiba terhelésen kissé jelentkezik, főleg egy bizonyos gázpedál és hozzá tartozó fordulatszám kombó esetén. Pl 3.ban 2500 körül félgázon folyamatosan csörömpölök az emelkedőn.
Már vagy 10x tankoltam máshol nem a benzin miatt van. Azt hittem a kopogásérzékelő de Gomorkáék (pécsi autóvillamossági) azt mondták jók a befecskendezési és gyújtási idők.
Kissé tanácstalan vagyok. Olajból 2500km-n fogyott egy mm a pálcáról. Víz nem melegszik nem fogy. Nem tudom az baj e hogy a kiegyenlítő tartályba van visszafolyás, mintha hengerfejes lenne. De biztos nem az, mert nem melegszik nem fogy a víz.
Most OMW maxmotion 100 at tankoltam, így csak szándékos terhelésváltakoztatásra csörren be egy picit.
A motor alapvetően jó állapotú, a kipufogó alig kormos füst akkor sem jön belőle ha szabályzásig forgatva bántom (direkt jöttek mögöttem és próbáltam). Gyertyák újak és fém tiszták. Kábelek nem húznak át. A héten megy vezérmű cserére.
Nincs ötletem illetve csak a végső megoldás, hogy főtengely plusz hajtókarcsapágy csere, új dugók gyűrűk. 160000km az órában, de szerviz számkán 2012ben 200002km volt. Ezután valószínű állt mert egy komplett fék csere kellett szét voltak rohadva. Szóval 200Ekm.
Ja és olajat is cseréltem Castrol magnatech 10w40 re.
Előre is köszönöm ha valaki segítő megjegyzéssel tud szolgálni!!
Túl meleg a beszívott levegő. Az elmúlt hetek 38-40 fokos forrósága önmagában még nem lenne gond, de a motortérben ilyenkor tombol a pokol, minden átmelegszik a katalizátor is fűt mocskosul, ha megy a klíma akkor még több hő érkezik a hűtő felől is. Ha ebből a forró levegőből szipákol a motor, akkor igencsak hamar elkezdődik a kopogásos égés a hengerekben még akkor is ha minőségi benzint kap az autó. Az 1.4-es és 1.6 os 16 szelepes VW motorok egyébként is 98-ast igényelnének tehát a 95-ös nem az igazi bele.
Na szóval azt kell megoldani hogy lehetőség szerint minél inkább "hűvös" levegőt szívjon a motor. Ezt megoldani nem annyira egyszerű. Ha gégecsővel máshová helyezzük a légbeszívás helyét ott lehet hogy majd vizet fog szívni esőben, vagy porból kap többet amit a kerék ver fel.
Vezetéstechnikával is lehet tenni a csörgés ellen. Ha emelkedőt kell leküzdeni akkor kisebb sebességfokozatban magasabb fordulaton tartva a motort érdemes ezt tenni, és persze lassabban haladva. Ha hármasban 2500-as fordulaton mentél eddig akkor nézd meg hogy kettesben 3000-en tartva a fordulatot. Persze ilyenkor úgy érzik hogy fel kéne váltani mert üvölt a motor, de akkor megint ott vagy ahol voltál.
Nem, ennek nem kéne így lennie, kedves második hozzászóló. Barátnőmnek ugyanezzel a motorral van 9N-es Poloja, én is vezetem néha, nem csörög nem zörög semmilyen fordulaton, nagyon csendes, 170 ezer km van benne. Vidd el egy márkaszervizbe, és nézesd meg. Ezzel a Poloval is volt egy éve olyan problémánk, amire csak a márkaszerviz tudott megoldást találni, pedig előtte több mint tíz olcsóbb szervizbe is elvittük.
Tankolj bele mindig 98-ast, ahogy azt a második hozzászóló javasolta. Kell ennek a motornak. Mellesleg most nincsen meleg, tehát az már nem okozhatna gondot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!