Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóm elinduláskor (0-10 km/h...

Autóm elinduláskor (0-10 km/h között) elöl, jobb oldalon recsegő-ropogó, leginkább ABS-re emlékeztető hangot ad, mi lehet az?

Figyelt kérdés

Egy 2005-ös Megane-ról van szó. Csak és kizárólag álló helyzetből való elinduláskor hallatja ezt a hangot. Valami a jobb első futómű környékén lehet, de fogalmam sincs, hogy mi.


Mivel csak egyesben csinálta, és annak is csak az elindulás utáni pár pillanatában, először arra gyanakodtam, hogy a váltóval lehet valami gond. De kipróbáltam kettesből elindulva is, és ugyanaz a helyzet. Tehát nem az egyes fokozathoz köthető a probléma, hanem az elinduláshoz.


A hangot nehéz leírni, de leginkább ahhoz a mély recsegéshez, kopogáshoz hasonlít, amit havas úton az ABS tud produkálni.


A kocsit a hétvégén elviszem szerelőhöz, de nem ismerek itt senkit, és félek a lehúzástól. Szeretném tudni, hogy nagyjából mit hihetek el neki, nehogy az legyen, hogy bár valami egész kis apróságról van szó, de kicserélteti velem a fél futóművet. A kocsi egyébként teljesen jól megy, érzetre semmi nem változott rajta ezt a problémát leszámítva.


Nagyon köszönöm a tippeket, segítséget!



2015. aug. 13. 20:17
 1/7 anonim ***** válasza:
Emeld meg és forgasd meg a kereket. Lehet hogy mutat valamit. Talán a tárcsafék ragad.
2015. aug. 13. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nekem rángatva indult az autóm (recsegve-ropogva, de azért nem pontosan így), mert a kuplung már igen rossz állapotban volt.

Próbáld 1-esben mozgásból gázt elvéve kuuplung nélkül amennyire lehet szinte megállni és akkor gázt adni.

Bár az alapjárat figyelés lehet nem hagyja, esetleg finoman ráfékezve kockáztatva a lefulladást és akkor gázt adni, de a kuplung marad, nincs kinyomva.

Recseg vagy nem recseg??

2015. aug. 13. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszi szépen, holnap kipróbálom mindkettőt. Őszintén szólva szerintem ez se nem fék, se nem kuplungprobléma, de ha legalább ki tudom zárni őket, az is valami.
2015. aug. 13. 22:11
 4/7 A kérdező kommentje:

Kipróbáltam a lassú gurulásból egyesben gyorsítást: recseg. Tehát se nem kell állnia a kocsinak ahhoz, hogy ezt csinálja, se nem a kuplung kinyomásától vagy felengedésétől van. Ami érdekes, hogy rükvercben nem zajong. És egyesben is "csak" tízből nyolcszor, pedig mindannyiszor kb. ugyanúgy indultam.


Felemeltem, simán forgott a kerék, egy ujjal is meg tudtam mozdítani. És bárhogy forgattam, lassan, gyorsan: semmi hang. Tehát azt már legalább tudom, hogy nem fék, és nem kerékcsapágy.


Kipróbáltam mi történik, ha felemelt kerékkel kis gázt adok. Forgott a kerék, és recsegett. Azt is meg tudtam állapítani, hogy mélyebbről, az autó középvonalához közelebbről jön a recsegés, mint gondoltam. De semmi mást.


Tanácstalan vagyok.

2015. aug. 14. 14:34
 5/7 A kérdező kommentje:

Beírom a megoldást, hátha valaki a jövőben guglival idetalál.


Egy németül Traggelenk nevű alkatrész volt a ludas, legalábbis ezt számlázták ki nekem. Ez valamiféle csukló, a tököm se tudja, hogy pontosan mi ez, nem találtam rá pontos fordítást, akit érdekel, majd jobban utánanéz. Én nem kérdezősködtem, rosszabbra számítottam, fejben már temettem a kocsit, mivel erősödtek a hangok előtte. Ja, és mindkét kereket felemelve recsegett, úgyhogy már attól féltem hogy differenciálmű vagy váltó.


De ez a Traggelenk-csere össz-vissz 180 euró volt, aminek a nagyja munkadíj. Magyarországon biztos a töredéke lenne. Már ha egyáltalán tényleg ez volt a hibás és nem csak két csavart kellett meghúzni. Mindegy, túléltem.

2015. aug. 22. 13:57
 6/7 anonim ***** válasza:

Lehet Te is tudod: hordó (teherviselő) csukló.

Nem tudom beazonosítani melyik alkatrész lehet.

Az zavar benne, hogy csak 1-esben és induláskor.

2015. aug. 22. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Számomra is misztikum. Közben megnéztem, és különböző képek alapján szinte biztos vagyok benne, hogy ezt az alkatrészt gömbfejnek hívják magyarul. Mivel a kocsi a bal- és a jobb kerekét külön-külön felemelve egyaránt recsegett, márpedig ilyenkor a földön levő kerék nem mozog, egyre inkább hajlok arra, hogy engem bizony lehúztak. Hiszen a jobb kerékhez tartozó gömbfej nem is mozog, amikor a bal kereket emelem és gázzal megforgatom.


Szerintem ez valami egészen banális apró hiba lehetett, talán egy csavar, vagy valahova belógó fémdarabka, a szerelő meg kicseréltetett velem valami baromságot és csinált egy kis plusz pénzt.


Na nem baj, ez van! És köszönöm a válaszod.

2015. aug. 22. 17:24

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!