Autóm elinduláskor (0-10 km/h között) elöl, jobb oldalon recsegő-ropogó, leginkább ABS-re emlékeztető hangot ad, mi lehet az?
Egy 2005-ös Megane-ról van szó. Csak és kizárólag álló helyzetből való elinduláskor hallatja ezt a hangot. Valami a jobb első futómű környékén lehet, de fogalmam sincs, hogy mi.
Mivel csak egyesben csinálta, és annak is csak az elindulás utáni pár pillanatában, először arra gyanakodtam, hogy a váltóval lehet valami gond. De kipróbáltam kettesből elindulva is, és ugyanaz a helyzet. Tehát nem az egyes fokozathoz köthető a probléma, hanem az elinduláshoz.
A hangot nehéz leírni, de leginkább ahhoz a mély recsegéshez, kopogáshoz hasonlít, amit havas úton az ABS tud produkálni.
A kocsit a hétvégén elviszem szerelőhöz, de nem ismerek itt senkit, és félek a lehúzástól. Szeretném tudni, hogy nagyjából mit hihetek el neki, nehogy az legyen, hogy bár valami egész kis apróságról van szó, de kicserélteti velem a fél futóművet. A kocsi egyébként teljesen jól megy, érzetre semmi nem változott rajta ezt a problémát leszámítva.
Nagyon köszönöm a tippeket, segítséget!
Nekem rángatva indult az autóm (recsegve-ropogva, de azért nem pontosan így), mert a kuplung már igen rossz állapotban volt.
Próbáld 1-esben mozgásból gázt elvéve kuuplung nélkül amennyire lehet szinte megállni és akkor gázt adni.
Bár az alapjárat figyelés lehet nem hagyja, esetleg finoman ráfékezve kockáztatva a lefulladást és akkor gázt adni, de a kuplung marad, nincs kinyomva.
Recseg vagy nem recseg??
Kipróbáltam a lassú gurulásból egyesben gyorsítást: recseg. Tehát se nem kell állnia a kocsinak ahhoz, hogy ezt csinálja, se nem a kuplung kinyomásától vagy felengedésétől van. Ami érdekes, hogy rükvercben nem zajong. És egyesben is "csak" tízből nyolcszor, pedig mindannyiszor kb. ugyanúgy indultam.
Felemeltem, simán forgott a kerék, egy ujjal is meg tudtam mozdítani. És bárhogy forgattam, lassan, gyorsan: semmi hang. Tehát azt már legalább tudom, hogy nem fék, és nem kerékcsapágy.
Kipróbáltam mi történik, ha felemelt kerékkel kis gázt adok. Forgott a kerék, és recsegett. Azt is meg tudtam állapítani, hogy mélyebbről, az autó középvonalához közelebbről jön a recsegés, mint gondoltam. De semmi mást.
Tanácstalan vagyok.
Beírom a megoldást, hátha valaki a jövőben guglival idetalál.
Egy németül Traggelenk nevű alkatrész volt a ludas, legalábbis ezt számlázták ki nekem. Ez valamiféle csukló, a tököm se tudja, hogy pontosan mi ez, nem találtam rá pontos fordítást, akit érdekel, majd jobban utánanéz. Én nem kérdezősködtem, rosszabbra számítottam, fejben már temettem a kocsit, mivel erősödtek a hangok előtte. Ja, és mindkét kereket felemelve recsegett, úgyhogy már attól féltem hogy differenciálmű vagy váltó.
De ez a Traggelenk-csere össz-vissz 180 euró volt, aminek a nagyja munkadíj. Magyarországon biztos a töredéke lenne. Már ha egyáltalán tényleg ez volt a hibás és nem csak két csavart kellett meghúzni. Mindegy, túléltem.
Lehet Te is tudod: hordó (teherviselő) csukló.
Nem tudom beazonosítani melyik alkatrész lehet.
Az zavar benne, hogy csak 1-esben és induláskor.
Számomra is misztikum. Közben megnéztem, és különböző képek alapján szinte biztos vagyok benne, hogy ezt az alkatrészt gömbfejnek hívják magyarul. Mivel a kocsi a bal- és a jobb kerekét külön-külön felemelve egyaránt recsegett, márpedig ilyenkor a földön levő kerék nem mozog, egyre inkább hajlok arra, hogy engem bizony lehúztak. Hiszen a jobb kerékhez tartozó gömbfej nem is mozog, amikor a bal kereket emelem és gázzal megforgatom.
Szerintem ez valami egészen banális apró hiba lehetett, talán egy csavar, vagy valahova belógó fémdarabka, a szerelő meg kicseréltetett velem valami baromságot és csinált egy kis plusz pénzt.
Na nem baj, ez van! És köszönöm a válaszod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!