Gyári extrák beépítése autóba? Mi a menete?
Vettem egy 2005ös w203-as mercit, és szeretnék pár gyári extrát beletenni. Előző autómnál (97es pug 406) csak simán bekötöttem elektromos külső tükröket, tolatóradart, távos központizárat stb... ott elég szabadon lehetett csinálni ezeket, viszont ez az új kocsi már CanBus-os, meg minden összefügg mindennel, meg nem is szeretném ezt már kókányolni.
Kérdésem, hogy itt a gyári extrák benne vannak valami központi elektornikában, csak gyári helyére be kell kötni, és aktiválni diag készülékkel, vagy külön ágon mennek, egyáltalán mi a menete az egésznek? Szeretnék ilyeneket tudni, mielőtt nekikezdek.
Amiket szeretnék beletenni, az az elektromosan behajtható külső tükrök, garázskapunyitós belső tükör, tolatóradar, vagy esetleg a parktronic rendszer. Persze ha veszek hozzá valamit, akkor azt a gyári kábelkötegével venném, hogy csak össze kelljen dugni.
Jól jönne minden infó, nem csak hogy meg tudjam csinálni, hanem mert érdekel is a dolog.
A "bízd inkább szerelőre" meg hasonló hozzászólásokkal kerüljetek, mert ennek a kérdésnek pont az a lényege, hogy otthon magam csináljam, ezért is hoztam föl, hogy megbeszéljük.
Nem vagyok szaki, nem tanultam ezeket. Az előző kocsinál voltak rajzok, azokon se tudtam mindig elmenni, végül bekötöttem őket, de nem tudom még most se, hogy melyik vezeték hova miért ment :D
Természetesen bontott autóból venném hozzá a dolgokat, az új biztos hihetetlen drága.
Záráskor, nyitáskor kap áramot az egy dolog, mert csak egy pillanatra kap. Persze biztos meglehet oldani, hogy kap +-t --t és a kp zár csajelet küld, hogy nyissa zárja, de ez már megint nem gyári, másrészt eredetileg bent is a világításkapcsolónál gyárilag van hozzá kapcsoló, hogy bentről csukni nyitni lehessen. Ezt sem szeretném kihagyni.
Hát az ablakokra is meg lehet oldani, hogy ne egy pillanatra kapjon áramot. Nincs mese, ezekhez kell már némi szakértelem, nem elég a tákolás a garázsban. Nem ismerem a típust ennyire. De ha van külön kapcsoló, meg magától is megy, akkor az már komolyabb rendszer.
Visszanyal a fagyi, hogy megvetted a logó miatt a fapados kocsit azt hiszem.
Ha már tudod, hogy CanBus-os, akkor nem is fogsz csinálni semmit...
nagyon sokba fog fájni, és otthon nem lehet barkácsolni, csak szervíz tudja tanítani(ha tudja) a memót...
Egyébként jobb, ha beballagsz a merci szakszervízbe, és ott ezt előadod...először fejvakarás, hümmögés, aztán meglátod...
Fapadosnak nem mondanám: elektromos állítású fűthető termo ülések, fűthető, hűthető kesztyűtartó, abs, bas, esp, tempomat, kétzónás automata klíma, amg felnik stb, csak még szeretnék bele tenni pár dolgot, hogy magamra szabjam. Egyébként ha ennyi se lenne benne akkor is megvettem volna, mert elég jó áron volt, és nagyon jó állapotú autó.
Merci szervizekből van több, amiről nem jókat hallani, oda tuti nem viszem.
Előző kocsimnál az indexen 406-os fórumon olvastam, hogy az újabb HDI-kben így csinálták, hogy valami újat bekötöttek a gyári helyére a komfortelektronikába, rákötöttek egy diagot és aktiválták, onnantól működött. Kérdés, hogy ez is így megy-e. Berakni beraknám, aktiválni meg más megcsinálná, aki ért hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!