Simson membránozás után mennyire kell ablakolni a dugót?
Kicsit zagyva a kérdés ne haragudj. Ha a motor membrános, pont hogy egyenletesebben kellene működnie. Esetleg a kipufogó, karbi, gyújtás egészen biztosan jó?
A kérdésedre a választ a gpracing.hu adja. Itt már mindent leírtak hogy kell kiszámolni. Lesznek progik is.
Remélem segítettem
az mond valamit, hogy szükíteni kell a keresztmetszetet alacsony fordulaton, ezálltal erősebb, nyomatékosabb marad a motor, aztán ahogy jön a fordulat, úgy változik a keresztmetszet és vele az erő?
Az egy dolog hogy te cnc-zet membránházat csináltatsz, attól még nem lesz se erősebb se jobb a kecske ha nincs rendesen felépítve a rendszer, gondolom semmi tudásod nincs a dologhoz csak májer akarsz lenni hogy neked 90/6-os ndk csodajárgányod van és te vagy vele a király
Jó tudni, hogy milyen felindulásból jöttél arra a világmegváltó gondolatra, hogy a simson több évtizede működő szívórendszerébe belerondíts, egy egyedi tervezésű "megmembránozással". / jaj de szép szó/
Az főleg érdekelne, hogy mi a koncepciód a membrános üzemanyag-zárás, az ablakos dugattyú és a 2 segédfelömlő egymáshoz hangolása tekintetében? :)
Bocsánat, az előző hsz. elejéből kimaradt egy szó.
Helyesen:
"Jó lenne tudni...."
Az egy dolog hogy te membránvezérlést akarsz vagy maradsz az eredeti rendszernél, ezenfelül vannak még dolgok amiken változtatni kell ha eltérsz a gyáritól.
Milyen kipufogót készítettél a simsonodra?
Egy 2T motor alacsony fordulaton gyenge, egy simson főleg, ha te még meg is buherálod de csak egyik részét alakítod át, a többi meg marad úgy-ahogy, akkor végképp szar az egész.
Fentebb már leírtam, de leírom mégegyszer. A kipufogóban lennie kell egy olyan dolognak ami alacsony fordulaton leszűkíti a kipufogó csatorna keresztmetszetét, tehát biztosítja alacsony fordulaton a nyomatékot. Aztán ahogy elkezd növekedni a fordulat, ennek hatására nyít a szepel és növeli a keresztmetszetet hogy a megnövekedett fordulaton is tökéletes legyen a gázcsere a hengerben tehát teljes átöblítés valósul meg. 50 köbcentis motoron nem használnak ilyet mert nincs értelme, de ahogy nő a köbcenti, annál több gáz keletkezik, tehát nagyobb köbcentis 2T motorokon használják. Nekem az Aprilia-n van ilyen szelep, power szelepnek hívják, 7000-es fordulat felett nyít, alatta csökkenti a keresztmetszetet hogy a motor nyomatékos maradjon. Simsonnál más beállítást igényel mert nem megy olyan fordulaton, de tetszőlegesen lehet beállítani hogy hol nyisson és hol zárjon. Ennek a vezérlése lehet elektronikus vagy mechanikus.
Téves megközelítés, hogy "a membránnak minél nagyobb ablakra van szüksége".
Először is: a keverék hengerbe való bejuttatásánál két meghatározó méret van. Egyik a torok belső átmérője, másik a porlasztó és a blokk közötti távolság. Ha Te az említett membrán ablakot -vagyis a belépési pontot- elkezded növelni, csökken a szívóerő.(ami egy kétütemű szívómotornál nem a leghatékonyabb tunning) A membránház beiktatása, valószínű csak a karbi áthelyezésével oldható meg. Tehát ez a méret is erősen el fog térni gyáritól, ami jelentős hatásfok csökkenést eredményezhet. Ezen az állapoton a dugó ablakolása, és a segédfelömlők bővítése is csak ronthat. Nagyon sok munka után, lesz egy vezérlési pontatlanságoktól durrogó, gázlengéseknek és torlónyomásoknak fittyet hányó 50 köbcentis retteneted, ami megeszi a 10-12 litert.(feltéve hogy beindul...)
Vagy -gondolkodjunk pozitívan- lesz egy iszonyú erős motorod, ami az első pár kilométeren eltépi a kuplungot, vagy a láncot, és 11000-es fordulatnál szétrobbantja a forgattyúsházat.
Hmmmm :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!