Ha most egy Suzuki Ignis (normális felszereltséggel) 700. 000-800. 000 Ft között van,5 év múlva mennyi lessz kb. az ára?
" Azt mondanám magamról, hogy azért értek az autókhoz (érdekel is), és utánnanéztem."
Na akkor kipróbálsz párat, és meglátod, hogy van élet a Suzukin túl. Nincs bajom a Suzukikkal, de az Ignis szerintem nagyon rosszul sikerült darab. Elég sokat tekertem le vele, bár birtokomban nem volt. Ha egész nap mentem vele, akkor már előre fájt a hátam amint úthibát láttam. Pedig országúton oldalszél érzékeny, sokat eszik, és nem megbízhatóbb mint a japán/német vetélytársak.
De addig még úgyis sok víz lefolyik a Dunán amíg te autót veszel :) 14 évesen én még E30-as Bömbit akartam, és szentül meg voltam győzödve, hogy az lesz. Aztán mire oda jutottam annyival másabb volt a piaci kép (lerúgott vidéki hülyegyerek autó, túlárazott nepperautó), hogy maradtam az újabb autóknál. Bár máig megkívánok egyet ha látok belőle szépet, szóval semmi sincs kizárva :)
nono...kis dicsekvő..az enyém szintén VVT GS, de automata váltóval..
újat mondtam?
Év elején vett anyám egy Ignist, az én javaslatomra. Azóta is van egy kis lelkiismeret furdalásom. A gyári alkatrészek nagyon drágák, és közel sem problémamentes az autó. Elromlott az alapjárati motor, az új 80 lett volna, bontott 15, így nem volt vészes. A féltengelyek hamar szétmennek, legolcsóbban 35 darabja az utángyártottnak, 130 a gyári. Kemény az ülés, nincs oldaltartása, a hátsó futómű valami katasztrófa. Pattog, ráz, üt. A beltérben zörögnek, eltörnek a dolgok. Az 1.3-asoknál ott a váltóhiba, ezért vetettem vele 1.5-öst, de ebben is sír a váltó, bár más gond nincs vele. Szorul a váltókar, az új bovden 50ezer. Szorulni fog még egy darabig. :)
Már sajnálom, hogy ezt vetettem vele. Bár elég nehéz a választás, a legtöbb típusnál benne van a pakliban valami drágább típushiba.
Motortérben. A váltónál. Két bowden van, egyik oldalirányban mozgatja (váltókar szempontjából nézve), ezzen nem volt gond, a másik előre-hátra, na ez szorult meg kegyetlenül.
Valaki beül, mozgatja a váltókart előre hátra, te pedig nézed, hogy melyik bowden mozog a váltónál. Összesen 3 van, a kuplung (ezt nehéz összekeverni a váltóbowdennel) és a két váltó... Amelyik mozog, azt leakasztod a váltóból kiálló karról. Egy ilyen műanyag bepattanó rögzítése van, két kis műanyag fület kell óvatosan összenyomni, és le lehet húzni a helyéről. Ha ez megvan, akkor mehet be a vékony és hosszú tű a bowden bele mellett a porvédő gumiharangba. Igazából a bowdenbe nem lehet feltolni a tűt, minimáis rés van, de ha a gumiharangot sikerül megtölteni olajjal, akkor a folyamatos mozgatás szépen beviszi az olajat a bowden belsejébe. Nem fél perc, és egy csomó olyaj ki fog csepegni. Kb. 10 perces játék volt folyamatosan mozgatva a bowdent, és _ésszel_ adagolva az olajat. Először marokra fogva alig akart mozdulni, bentről is kellett segíteni a váltókarral. A végefelé már lentről is ment 2 ujjal. Egy 10 ml-s fecskendőt kétszer kellett tölteni, 80%-a itt-ott elfolyt, de a maradék elegendő volt a bowdennek. Motorolajat használtam, épp 0W40 volt kéznél, az van a motorban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!