Hogy kell elindulni régi suzuki swiftel?
Egy dízeles Ford focuson tanultam vezetni, és benzines autóhoz még nem volt szerencsém. Mennyivel nagyobb a különbség mint a dízelnél, pl parkolásnál vagy kiállásnál esetleg amikor a lámpánál akarok elindulni?
Egyik ismerősöm azt mondta, hogy ha lassan engedem a kuplungot akkor nem kell neki gáz és ugyanúgy meg moccan a benzines kocsi mint a dízeles és ő a Suzukival meg a Trabanttal is így szokott kiállni meg beparkolni. Ha nem adok neki gázt akkor nem kezd el rángatni és nem fullad le?
Én dízeles toyotán tanultam, és az ignissel vért izzadtam minden egyes elinduláskor. és de, kell kicsi gáz induláskor, mert lefullad... de ezt majd érezni fogod.
nekem az áttörést az hozta meg, hogy felhívtam az oktatómat és mondtam, hogy ha megszakadok, sem tudok elindulni a kocsival... eljött, beült, megtanított. 1 órát mentem vele, azóta semmi gondom az elindulásokkal.
Mi sosem néztük a fordulatszámot, sebességhez mérten tanította az oktató a váltást. Úgy veszem észre, hogy a benzines suzukin is kb ugyanaz megállja a helyét, mint a dízeles toyotán. Legalábbis nem hallom, hogy szenvedne a motor, hogy így csinálom.
Persze lehet, hogy mindez csak azért, mert tök hülye vagyok amúgy a kocsikhoz, és a vizsga óta sem vezetek igazán sokat.
Na, leirom 50-ik alkalommal ide:
Minden autónak, réginek, újnak, dizelnek, benzinesnek, kell egy kis gáz indulásnál. Igaz, hogy csak kuplunggal is simán elindul a dizel, de nem érzed, hogy a motor úgy beremeg, hogy majdnem kiesik a helyéről, aztán szidod a dizelt, mert hamar szétment a kettőstömegű lendkerék.
Szóval szokd meg: ha egy métert is mész, pici gázt adj minden autónak. Régi Swiftnek sem kell sok, kb 1 centit benyomod a pedált, az elég.
Adj neki gázt bátran indulásnál, úgy sokkal simábban indul, nem nyúzod annyira a motort. Evvel kapcsolatban amúgy megjegyezném, hogy semmilyen motornak nem tesz jót ha túl alacsony fordulaton nyüstölik, mert 1. sokkal jobban rezonál, amitől hamarabb szétesik, 2. pedig az olajnyomás kis fordulaton sokkal kisebb, amitől rosszabb lesz a motor kenése, ami az élettartamának nem éppen tesz jót. Persze nem azt mondom, hogy folyton tiltáson közlekedni sokkal jobb neki, de azért egy egészséges fordulatszám tartományt nem árt tartani menet közben (1500-3500).
Abból amit leírtál azt veszem le, hogy te eléggé nem érzed még a pedálokat. Nekem is régi Swiftem van, és minden más autóhoz hasonlóan ezen se kell tökölni a kuplunggal. A létező legtipikusabb kezdő hiba, hogy azt hiszitek szépen lassan, folyamatosan kell engedni a kuplungot. Lóf...szt. A titok csupán annyi, hogy két lépcsőben. Minden kocsin van egy pont, ahol éppen elkezd fogni a kuplung. Erre a pontra kell ráérezni, eddig felengeded a kuplungot (akár gyorsan is, persze közbe adjál neki gázt is), itt megtartod néhány pillanatig (csúsztatod egy kicsit), aztán ha megvan a lendület, kiengedheted teljesen. Ezért bénáznak folyton a tanulóvezetők, mert a lámpánál azzal vannak elfoglalva, hogy gyökkettővel engedik fel a kuplungot, (közbe kb a kontinens vándorlás átrendezi a világtérképet)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!