Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Aprilia tuono 50 motorkerékpár...

Aprilia tuono 50 motorkerékpár sorozatosan megragad, miért?!

Figyelt kérdés
Üdv a tisztelt szakértőknek ! A kálváriám időrendben : vásároltam egy aprilia tuono 50 segédmotort , am6 blokkal , vízhűtéses . 160 km hazahoztam a saját lábán ,gondoltam minden rendben lesz :)Végsebességre csak 85-öt ment ,és nem pörgött 8500-nál többet . A karburátoron nem volt szívató ,ezért lecseréltem egy Tun'R 17,5mm-es karburátorra .Ezt felrakva kiderült a 90-es m6-os főfúvóka nagyon kicsi neki , nem ment , ha a szívatót ráhúztam megindult 105-el is hasított 11.000-es fordulattal. Kiderült miért is kicsi a karbi hozzá ,ugyanis a henger víztömítése átszakadt,a gép megragadt ,szétszedés .Kiderült hogy 70-es noname hengerszett van rajta .A henger falára pici felkenődés nyomok voltak , de nem komoly,összeraktuk , tömítés csere , a főfúvókát felfúrtuk 110-es méretűre. A motor jön-megy , de már csak 9-10 ezret pörög ,5-6 sebesség fokozatban már csak 9 ezret . Városban ahol nem tudom kihúzatni rendesen ott nincs baj.VISZONT ha csutkagázon megyek vele 3-4 km-ert hirtelen megragad , kezem a kuplungon ! Visszahűl , ismét használható . Kenés van ,hűtés is van , a karburátort dús keverékre állítom , és mégis . Megőrjít ez a sz@r , valaki segítsen , mi okozza ezt , mit tegyek , felgyújtsam ?

2015. aug. 2. 15:48
1 2
 1/13 szerencses85 ***** válasza:
Gyertyaképet néztél? Az alapján kiderül, hogy túl dús, vagy szegény-e a keverék.
2015. aug. 2. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Addig szokott megragadni a dugattyú, míg be nem járódik! Mennyi van benne? Tedd ki alapjáraton pattogni. Három négy tank azt elmúlik. A finom terhelés.entes bejáratás egyenlő a hosszú élettartammal! Míg érdesek a felületek nagyobb terhelésre hatványozott a kopás.
2015. aug. 2. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 joco5582 ***** válasza:

Szia,

Bocs, hogy azt kell, hogy írjam, de ez egyértelműen karburálási hiba. Amit leírsz tipikus esete a helytelen beállítás miatt tönkremenő blokkra.

Tedd a következőt. Henger, dugattyű, tömítések és gyertyát nézd meg. Minden legyen kifogástalan. Megragadt dugattyú ritkán marad nyom nélkül. Utána jöhet a karburálás.

Vegyél egy főfúvóka készletet, és kb egy 110-es nél nagyobb fóvókával mondjuk 130-assal, nézd meg mennyit megy a motor. Menjen legalább 10 percet ebben az üzemben. Majd folytasd 125-el. Az a főfúvóka lesz a jó, ahol a motor a legnagyobb végsebességgel megy és a gyertya képe őzbarna. Nagyon elszegényíteni nem szabad, mert abból ragadás lesz.

Egyéb fordulatszámmal ne foglalkozz, mert minden a főfúvókától függ.

2015. aug. 2. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Vitatkoznék picit az előzővel. Egy szivattyú pumpálja az olajat, mely a kenést biztosítja. Tiszta benzinnel megy, ne tévesszen meg. Ez régi rendszereknél igaz lehet de itt?
2015. aug. 2. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 szerencses85 ***** válasza:
Lupi ki hozta szóba az olajozórendszert? Egyébként AM6-nál csak a tankban van tiszta benzin, meg a karbiban, utána már ugyan úgy keverékké válik.
2015. aug. 2. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Nem olvastad az egyik választ.
2015. aug. 2. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszokat ! A hengerszett régi , tehát nem bejáratós , az olajpumpa működik ,de tettem direkt a benzinbe is olajat hogy ezt a hibát kizárhassam . Valóban a karburálásra gyanakszom én is . Eleve gagyi márka ,hiábba zsír új , és egyszerűen nem tudom rendesen beállítani .A főfúvóka cserélgetés lehet segítene , de a 17.5 ös mérete miatt nem valószínű hogy a levegő-üzemanyag szállítása ezzel a karbival már fokozható....Magyarul ha kicsi a karburátor a 70-es hengerszetthez , akkor ez produkállhat ilyen ragadásokat ?
2015. aug. 2. 17:03
 8/13 A kérdező kommentje:
Gyertyaképet nem néztem ,mert nincs gyertyakulcsom :( Csak egyszerűen éreztem hogy 90-es főfúfókával nem ment , 110-es el már jobban megy , viszont 3 km után megragad....A régi karbival sem ment jól , de legalább nem ragadt meg....
2015. aug. 2. 17:08
 9/13 anonim ***** válasza:
Azért mert szegény a keverék, a pumpa úgyanúgy betolja az olajat a karbi után. Ha kenöanyag hiánya miatt szorul meg, akkor mi a helyzet a csapágyakkal. Hajtókar? Én már nyeltem le kishíjján kormányt megszorult főtengely miatt. Nem lehet hűtés hiba? Az hihetőbb, hogy valamiért nem tud leadni elég hőt és beledagad a dugó.
2015. aug. 2. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 szerencses85 ***** válasza:
Lupinak igaza van, nézd meg, hogy a hűtőben kering-e a víz megfelelően.
2015. aug. 2. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!