Szerintetek mi lehet az autómmal a probléma? (bővebben)
Leálltam parkolni, aztán mire visszeértem és beindítottam a kocsit, azt vettem észre hogy hirtelen nem működik a kuplung, egyáltalán nem fog.
A kuplung viszonylag új, kb 1.5 éve lett kicserélve
Az autóm pedig egy B5-ös Volkswagen Passat 1.9 TDI 110 lóerős változat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem fog? Mármint olyan mintha be lenne nyomva?
Ha nem tudnád berakni sebességbe mert nem emel ki, akkor szakadt bowdenre tippelnék.
Ha pedig hiába engeded fel a pedált, nem indul el az autók, akkor beszorulhatott valamilyen oknál fogva.
Rendellenes hang?? Csattogás, zörgés, bármi?
Nézd meg hogy merre megy a kuplungbowden, hol mit mozgat, és ott kezdenék valamit első körben.
Hidraulikus vagy sima?
köszönöm a válaszokat!:)
Úgy értem, hogy egyáltalán mintha nem is lenne kuplung, benyomom a kuplungpedált és akkor is úgy viselkedik mintha nem is lenne benne kuplung. Rendellenes zajt nemnagyon hallottam.
Kettős tömegű lendkerék lehet probláma?vagy szerintetek kulungbowden?
*kuplung bowden
Sokszor sebességbe hagyva szoktam leparkolni, és úgy índítani.
Csak annyit vettem észre, hogy amikor beindítottam a kocsit, és közben a kuplungpedált teljesen benyomtam, mégis megindult a kocsi beindításnál mint amikor valaki úgy indít hogy sebességbe van de nem nyomja be a kuplungot. Még szerencse hogy nem állt közvetlen előttem autó
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha sima bowdenes, akkor az szakadt el. Amíg nincs másik, addig egy elektromos csokival összerakod és mész tovább.
A hidraulikus működését annyira nem vágom (az enyém bowdenes). Ott ugye kellene egy olajszintellenörzést csinálni. Ha tippelhetnék, esetleg a kormányszervóra lehet rákötve, de ez csak tipp. Megnézed a motorháztető alatt lévő tartályokat, utána kiderül.
Ez sem bonyolult szerkezet egyébként, csövekben folyik az olaj, valahol van pár csatlakozás és pár szimmering. Valahol elszivárgott/elfolyt az olaj. Ha újratöltöd, rájössz. Ha másnapra újra kifogy, akkor az már folyás.
Végigköveted a csöveket amerre megy, ahol látod az olajat kijönni, azt kell "befoltozni". Ha sehol nem láttad, akkor váltót leszeded és ott lesz a kinyomó környékén a gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Beviz Elek tippje nem tul jo, semmi koze a kormanyszervohoz...
A hidraulikus kuplung altalaban a karmantyuk hibaja miatt nem tudjak kiemelni a szerkezetet. A munkahengernel es a fohengernel is elszivaroghat a folyadek.
A fekfolyadek tartalyt keresd meg. A kuplungnak vagy a dekfolyadek tartallyal van egybeepitve, vagy mellette van a tartalya. Ha kulon tartalya van akkor nezd meg, hogy van-e benne folyadek. Ha a fekfolyadekkal kozos tartalya van,akkor a ket fekkornek es a kuplungnak a tartalyon belul kis gatakkal elvalasztott harom rekesz van. Nezd meg, hogy a folyadek a kis gatak fole er-e, vagy ha a gatak tetejeig er, akkor az egyik rekesz kiurult-e. Ha elfolyt a folyadek, akkor meg lehet probalkozni (megfelelo DOT szamu fekfolyadek) utantoltessel, de maximum csak ideiglenes megoldasnak lesz jo. A szivargas helyet erdemes megkeresni.A fohenger vagy az utasterben, vagy a motorhazban a kiplungpedalhoz kozel van,altalaban egy ruddal nyomja a pedal. Ennel a rudnal kell keresni a szivargast. Ha itt nincs szivargas, akkor johet a munkahenger ami a valto tetejen, vagy oldalan, vagy szereles szempontjabol a legrosszabb esetben a belsejeben van. Az utobbinal a valto es a motor kozott lent fog csopogni a folyadek. Az is lehetseges, hogy a fekfolyadek nem fogy megsem mukodik a hidraulika, ilyenkor a fohengerrel lesz a gond.
Lehet meg mechanikus oka is a hibanak (kuplung szerkezet, kiemelo villa, vagy egyszeruen a pedalrol lejott nyomorud), de a fentiek nagyobb valoszinuseggel dordulnak elo...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!