Szerintetek mi lehet az autómmal a probléma? (bővebben)
Leálltam parkolni, aztán mire visszeértem és beindítottam a kocsit, azt vettem észre hogy hirtelen nem működik a kuplung, egyáltalán nem fog.
A kuplung viszonylag új, kb 1.5 éve lett kicserélve
Az autóm pedig egy B5-ös Volkswagen Passat 1.9 TDI 110 lóerős változat
Nem fog? Mármint olyan mintha be lenne nyomva?
Ha nem tudnád berakni sebességbe mert nem emel ki, akkor szakadt bowdenre tippelnék.
Ha pedig hiába engeded fel a pedált, nem indul el az autók, akkor beszorulhatott valamilyen oknál fogva.
Rendellenes hang?? Csattogás, zörgés, bármi?
Nézd meg hogy merre megy a kuplungbowden, hol mit mozgat, és ott kezdenék valamit első körben.
Hidraulikus vagy sima?
köszönöm a válaszokat!:)
Úgy értem, hogy egyáltalán mintha nem is lenne kuplung, benyomom a kuplungpedált és akkor is úgy viselkedik mintha nem is lenne benne kuplung. Rendellenes zajt nemnagyon hallottam.
Kettős tömegű lendkerék lehet probláma?vagy szerintetek kulungbowden?
*kuplung bowden
Sokszor sebességbe hagyva szoktam leparkolni, és úgy índítani.
Csak annyit vettem észre, hogy amikor beindítottam a kocsit, és közben a kuplungpedált teljesen benyomtam, mégis megindult a kocsi beindításnál mint amikor valaki úgy indít hogy sebességbe van de nem nyomja be a kuplungot. Még szerencse hogy nem állt közvetlen előttem autó
Ha sima bowdenes, akkor az szakadt el. Amíg nincs másik, addig egy elektromos csokival összerakod és mész tovább.
A hidraulikus működését annyira nem vágom (az enyém bowdenes). Ott ugye kellene egy olajszintellenörzést csinálni. Ha tippelhetnék, esetleg a kormányszervóra lehet rákötve, de ez csak tipp. Megnézed a motorháztető alatt lévő tartályokat, utána kiderül.
Ez sem bonyolult szerkezet egyébként, csövekben folyik az olaj, valahol van pár csatlakozás és pár szimmering. Valahol elszivárgott/elfolyt az olaj. Ha újratöltöd, rájössz. Ha másnapra újra kifogy, akkor az már folyás.
Végigköveted a csöveket amerre megy, ahol látod az olajat kijönni, azt kell "befoltozni". Ha sehol nem láttad, akkor váltót leszeded és ott lesz a kinyomó környékén a gond.
Beviz Elek tippje nem tul jo, semmi koze a kormanyszervohoz...
A hidraulikus kuplung altalaban a karmantyuk hibaja miatt nem tudjak kiemelni a szerkezetet. A munkahengernel es a fohengernel is elszivaroghat a folyadek.
A fekfolyadek tartalyt keresd meg. A kuplungnak vagy a dekfolyadek tartallyal van egybeepitve, vagy mellette van a tartalya. Ha kulon tartalya van akkor nezd meg, hogy van-e benne folyadek. Ha a fekfolyadekkal kozos tartalya van,akkor a ket fekkornek es a kuplungnak a tartalyon belul kis gatakkal elvalasztott harom rekesz van. Nezd meg, hogy a folyadek a kis gatak fole er-e, vagy ha a gatak tetejeig er, akkor az egyik rekesz kiurult-e. Ha elfolyt a folyadek, akkor meg lehet probalkozni (megfelelo DOT szamu fekfolyadek) utantoltessel, de maximum csak ideiglenes megoldasnak lesz jo. A szivargas helyet erdemes megkeresni.A fohenger vagy az utasterben, vagy a motorhazban a kiplungpedalhoz kozel van,altalaban egy ruddal nyomja a pedal. Ennel a rudnal kell keresni a szivargast. Ha itt nincs szivargas, akkor johet a munkahenger ami a valto tetejen, vagy oldalan, vagy szereles szempontjabol a legrosszabb esetben a belsejeben van. Az utobbinal a valto es a motor kozott lent fog csopogni a folyadek. Az is lehetseges, hogy a fekfolyadek nem fogy megsem mukodik a hidraulika, ilyenkor a fohengerrel lesz a gond.
Lehet meg mechanikus oka is a hibanak (kuplung szerkezet, kiemelo villa, vagy egyszeruen a pedalrol lejott nyomorud), de a fentiek nagyobb valoszinuseggel dordulnak elo...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!