Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mi lehet az...

Szerintetek mi lehet az autómmal a probléma? (bővebben)

Figyelt kérdés

Leálltam parkolni, aztán mire visszeértem és beindítottam a kocsit, azt vettem észre hogy hirtelen nem működik a kuplung, egyáltalán nem fog.


A kuplung viszonylag új, kb 1.5 éve lett kicserélve


Az autóm pedig egy B5-ös Volkswagen Passat 1.9 TDI 110 lóerős változat



2015. aug. 2. 11:24
 1/9 anonim válasza:
Nem vagyok nagy autószerelő de bowden?
2015. aug. 2. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Beviz Elek ***** válasza:

Nem fog? Mármint olyan mintha be lenne nyomva?


Ha nem tudnád berakni sebességbe mert nem emel ki, akkor szakadt bowdenre tippelnék.


Ha pedig hiába engeded fel a pedált, nem indul el az autók, akkor beszorulhatott valamilyen oknál fogva.


Rendellenes hang?? Csattogás, zörgés, bármi?


Nézd meg hogy merre megy a kuplungbowden, hol mit mozgat, és ott kezdenék valamit első körben.


Hidraulikus vagy sima?

2015. aug. 2. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat!:)


Úgy értem, hogy egyáltalán mintha nem is lenne kuplung, benyomom a kuplungpedált és akkor is úgy viselkedik mintha nem is lenne benne kuplung. Rendellenes zajt nemnagyon hallottam.


Kettős tömegű lendkerék lehet probláma?vagy szerintetek kulungbowden?

2015. aug. 2. 16:05
 4/9 A kérdező kommentje:

*kuplung bowden


Sokszor sebességbe hagyva szoktam leparkolni, és úgy índítani.

Csak annyit vettem észre, hogy amikor beindítottam a kocsit, és közben a kuplungpedált teljesen benyomtam, mégis megindult a kocsi beindításnál mint amikor valaki úgy indít hogy sebességbe van de nem nyomja be a kuplungot. Még szerencse hogy nem állt közvetlen előttem autó

2015. aug. 2. 16:13
 5/9 A kérdező kommentje:
Még annyi hogy ha jól tudom akkor hidraulikus. Nem annyira értek hozzá, csak jólenne kb-ra belőni hogy mi lehet az és mennyibe fog kerülni a javítás.
2015. aug. 2. 16:15
 6/9 Beviz Elek ***** válasza:
48%

Ha sima bowdenes, akkor az szakadt el. Amíg nincs másik, addig egy elektromos csokival összerakod és mész tovább.


A hidraulikus működését annyira nem vágom (az enyém bowdenes). Ott ugye kellene egy olajszintellenörzést csinálni. Ha tippelhetnék, esetleg a kormányszervóra lehet rákötve, de ez csak tipp. Megnézed a motorháztető alatt lévő tartályokat, utána kiderül.

Ez sem bonyolult szerkezet egyébként, csövekben folyik az olaj, valahol van pár csatlakozás és pár szimmering. Valahol elszivárgott/elfolyt az olaj. Ha újratöltöd, rájössz. Ha másnapra újra kifogy, akkor az már folyás.


Végigköveted a csöveket amerre megy, ahol látod az olajat kijönni, azt kell "befoltozni". Ha sehol nem láttad, akkor váltót leszeded és ott lesz a kinyomó környékén a gond.

2015. aug. 2. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A kettőstömegű lendkeréknek ehhez semmi köze. Ha hidraulikus, valószínű, elöregedett, vagy sérült valamelyik vezeték, és szökik az olaj.
2015. aug. 3. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 JulesTS ***** válasza:

Beviz Elek tippje nem tul jo, semmi koze a kormanyszervohoz...

A hidraulikus kuplung altalaban a karmantyuk hibaja miatt nem tudjak kiemelni a szerkezetet. A munkahengernel es a fohengernel is elszivaroghat a folyadek.

A fekfolyadek tartalyt keresd meg. A kuplungnak vagy a dekfolyadek tartallyal van egybeepitve, vagy mellette van a tartalya. Ha kulon tartalya van akkor nezd meg, hogy van-e benne folyadek. Ha a fekfolyadekkal kozos tartalya van,akkor a ket fekkornek es a kuplungnak a tartalyon belul kis gatakkal elvalasztott harom rekesz van. Nezd meg, hogy a folyadek a kis gatak fole er-e, vagy ha a gatak tetejeig er, akkor az egyik rekesz kiurult-e. Ha elfolyt a folyadek, akkor meg lehet probalkozni (megfelelo DOT szamu fekfolyadek) utantoltessel, de maximum csak ideiglenes megoldasnak lesz jo. A szivargas helyet erdemes megkeresni.A fohenger vagy az utasterben, vagy a motorhazban a kiplungpedalhoz kozel van,altalaban egy ruddal nyomja a pedal. Ennel a rudnal kell keresni a szivargast. Ha itt nincs szivargas, akkor johet a munkahenger ami a valto tetejen, vagy oldalan, vagy szereles szempontjabol a legrosszabb esetben a belsejeben van. Az utobbinal a valto es a motor kozott lent fog csopogni a folyadek. Az is lehetseges, hogy a fekfolyadek nem fogy megsem mukodik a hidraulika, ilyenkor a fohengerrel lesz a gond.

Lehet meg mechanikus oka is a hibanak (kuplung szerkezet, kiemelo villa, vagy egyszeruen a pedalrol lejott nyomorud), de a fentiek nagyobb valoszinuseggel dordulnak elo...

2015. aug. 3. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 JulesTS ***** válasza:
Gyorsan raneztem az arakra az egyik autoalkaresz aruhazban. Fohenger 30eFt-tol, munkahenger 15eFt-tol van. Ennyit az autoszerelo is el fog kerni az alkatreszert. Ami vizont szerencses, hogy a munkahenger alakja alapjan nem kozponti, igy nem kell a valtot kiszedni a cserejehez (kevesebb szivas kevesebb munkadij).
2015. aug. 3. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!