Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit célszerű kicserélni rajta?

Mit célszerű kicserélni rajta?

Figyelt kérdés

Adott 1 Fiat 92-es évjáratú 1.0-es Panda.

6évet állt...most került a bírtokomba.Mit kell rajta megnézni,ellenőrizni,kicserélni?



2015. júl. 30. 10:30
 1/6 Tomcatters ***** válasza:
100%

Ez egy jó kérdés .

Az utolsó csavarig át kell nézni .. ,de olajat, szűrőket .. az biztos .. fekeket, fekpofat ellenőrizni ..fekolajszintet,hűtőt, hűtővizet hozzatartozó csöveket ..stb szint úgy ellenőrizni ..Ennyi állás nagyon nem tesz jot az autóknak

2015. júl. 30. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
A két rendszám között mindent :D
2015. júl. 30. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 szántóvető ***** válasza:
100%
beindítás előtt le kell szívni a benzint és a tankot átmosni benzinnel.új gumik kelleni fognak.gumicsöveket cseréld az összeset ami csak fellelhető a kocsiban.olajat,folyadékokat,szűrőket szintén.a gumitömítések jó eséllyel tönkrementek pl. fék,kuplung munkahengerek.reléket,biztiket szedd ki,tisztítsd meg az érintkező felületeket.
2015. júl. 30. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Ne csináljátok már!

Ha garázsban állt a gumiknak, csöveknek elektromos összeköttetéseknek lehet hogy az ég világon semmi baja. Ha utcán állt 6 évig, úgy hogy rá se néztek, az már bajosabb.

Folyadékokat: olaj, fékfolyadék, fagyálló és persze a szűrőket cserélném első körben. Az akku is valószínű lemerült már. Aztán a többit szükség szerint szemrevételezése.

2015. júl. 30. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Jó kis gép az, ha nincs szétrohadva, fillérekből fenntartható bevásárló autó. Nekem 750-es van :)

Első körben át kell forgatni a motort. Ha átfordul, az már jó jel! Utána át kell vizsgálni a vezérműszíjat. Addig nem is szabad megpróbálni beindítani! Ha nincs kirepedezve, egy indítás erejéig rajta maradhat. Önteni kell bele friss benzint és a nyomócsövet lekötve 1-2 liternyit ki kell nyomatni a rendszerből a saját szivattyújával. A cső visszakötése után le kell venni a gyújtótrafó kábelét, hogy ne tudjon beindulni a motor és addig önindítózni, amíg kialszik az olajnyomás lámpa. Természetesen az olajszintet ellenőrizni kell előtte. Most mehet vissza a kábel és lehet próbálni beindítani a motort. Ha beindul és nincs rossz hangja, akkor már el lehet végezni rajta a szervizt. Olajcsere, vezérlés csere, ékszíj, stb.

Ezután bakra kell tenni az autót és az összes féket (fékolaj csere), kerékagyakat, futóművet leellenőrizni, szükség szerint javítani, vagy cserélni az alkatrészeket. Végül át kell nézni az elektromos rendszert.

Természetesen ez nem szentírás, de én így kezdeném, mert egy motorhiba esetén már csak annyit ér ez az autó, amennyit vasban adnak érte a méhben.

2015. júl. 30. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

eddig jó...csak a motor megforgatását inkább kitekert gyertyák mellett végezném...ne küzdjön a kompresszióval, hadd fusson könnyedén..nem árt némi kenőanyagot spriccelni megforgatás előtt a hengerekbe..azontúl látható lesz a gyertyák állapota, szikra minősége(is)

...és még valamit...ne használj mosóolajat..engedd le a régit, aztán jöhet az olcsóbb új...azzal mész pár száz kilómétert, és azt is leereszted...ezután a véglegesnek szánt olajat lehet tölteni...


a többit tudod..

2015. júl. 31. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!