Használt autó vásárlásakor vagy később érdemes egy törtet venni mellé?





Csak azért, hogy a tiédet javítsd belőle nem.
Ha jó kocsit veszel 1 millióért, mondjuk olyat aminél nem ez a belépőszint, akkor nagyrészt, kopó, rendszeresen cserélendő, esetleg típushibás dolgokat kell túlnyomórészt cserélned. Ha veszel egy kuka autót, akkor ezek az alkatrészek, vagy legalábbis nagy részük nem lesz jó, vagy csak rövid élettartamú újra.
Ha veszel két sz*rt és összetákolsz belőle egy elfogadható állapotút magadnak, még az sem igazán éri meg.
Viszont ha egy komolyabb felújításra veszel egy töröttet, mondjuk váltócsere, komplett belsőtér, vagy hasonló nagyobb volumenű dolog miatt, majd a maradékot egyből kiárulod akkor esetleg jól is járhatsz. De mivel ebben az árkategóriában rengetegen bontanak otthon több kocsit nehéz lesz eladnod az alkatrészeket. Arról nem is beszélve, hogy max külöföldről tudsz hozni amivel nincs papírmunka. Viszont akkor meg már megint csak nem éri meg.
Nekem ha lenne ennyi helyen és időm, akkor folyamatosan bontanék egy típusból 4-5 kocsit, és az én ugyanolyanom full extra lenne, folyamatosan fejlesztve a bontottakból. De ez már más tészta megint















Csak saját tapasztalattal tudok segíteni:
Beleszerettem egy típusba, a gyengébb motoros volt nekem, a páromnak ajándékoztam. Vettem magamnak egy erősebbet ugyan abból a típusból (elég extrás), majd egy angol donort a sport verziójából (sport futómű, nagyobb kerekek, bőr kagylóülés, legerősebb motor, gyári cuccosabb lökösök, küszöb, toronymerevítő).
A kettőt összeépítettem magamnak, illetve bármilyen baja volt az autónak, akkor csak levettem a polcról a másikat.
A kisebb motoroshot is passzol minden kasztnielem, sok külső motoregység.
Pár alkatrészt eladtam, sokat összeépítettem, így kb tripláján hozta vissza az árát.





Milyen típus volt ez?
Mert így leírva, kb triplája energia és munka volt, költségben meg inkább nulla közeli, mint eladni a középsőt és venni egy használható top verziót





Lényegtelen a típus, japán modell.
Egyszerűbb lett volna top verziót venni, de itthon nincs. Az pedig lutri hogy egy 500ezres kocsiért külföldre rohangáljak+regadó stb, majd egy pótalkatrészem sincs. Az angol donort is itthon vettem nagyon olcsón.





Pont nem lényegtelen. Mert ez a manőver egy német kocsinál gyakorlatilag biztos bukta.
Mondjuk olyan típusra se rendezkednék be hosszú távon amiből a top is 500.000ért megy. De ez már a saját véleményem





Abban igazad van, hogy ez egy 18 éves csotrogány, nem vitatom, de a fanatikusoknak hiába mondod :)
Körbenézek az ismeretségi körömben, az újabb autókra is kell legalább ennyit költeni, ezért egyáltalán nem bánom a dolgot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!