Jelentem én 10 évet motoroztam nélküle. Bármilyen hihetetlen a szélvédő többször okoz gondot a motorosnak mint anélkül. A szélvédő nem minden testhelyzet\magasság esetén jó. Csak az állíthatót lehet testre szabni úgy, hogy mindenkinek jó legyen. A gond a szélvédőről lecsapódó\keletkező légörvénnyel van. Ha magas vagy lehet pont a bukósisakodra megy és rángatni fog. Aztán nagyon erős oldalszélben, belekaphat mint a vitorlába a szél. Kis sebességnél nem gond, de autópályás tempónál a hirtelen oldalról fel-fel erősödő szél komolyan meg tud dobni, és beindul a kacsázás - az meg a mögötted haladót fogja ijesztgetni.
De mindezek ellenére a szélvédő jó. Nem annyira fáradsz el, egy cseppet többet is véd. Anélkül sincs dráma, csak ha pl endúró jellegű motorral mész, ott a mellkasodra, és a fejedre jelentős erő fog hatni. Naked bikeon nem olyan veszélyes a helyzet, mert a hasalóz póz kevésbé fárasztja az embert.
Remélem segít
2015. júl. 16. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 anonim válasza:
Hülyeség, igen is kell szélvédő, már a robogónál 80 km/h-nál kell tartsam magam hogy ne repitsen le a szél. Vagy a crossmotoron ha gyorsabban megyek, akkor is. Próbáld csak ki sportmotoron, ha 100 felett megpróbálsz kiegyenesedni egy kicsit, akkor olyan mintha hurrikánban lennél, majd ha lehasalsz a tankra, hogy védjen a szélvédő, elmúlik egyből az egész.
2015. júl. 16. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 lupara válasza:
Ígen,elviseled még a 130km/ó-ás tempót is,szélvédelem nélkül.Az a gond,hogy el kell "viselned".Nem kényelmes az utazás,igen erős a szélnyomás.Tankra hasalás fárasztó,nem biztonságos.Ídom nélküli motoron vissza kell venni,hozzáöltözve 100-as tempó tartható hosszabb távon is.
2015. júl. 16. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 anonim válasza:
Nekem egy 2015-ös ER6n-em van, aminek a plexije csak dísznek van (nyugodtan nézzétek meg, aki nem ismerné. Tényleg csak dísz). Ez egy naked motor, a semminél nem sokkal több szélvédelme van. Én 180 magas vagyok, de 110-130as tempónál nem igazán zavar a menetszél, egy kicsit előre dőlök és kész. 170 körül már elég masszívan feküdni kell a tankra, hogy ne zavarjon. Igaz ez úgy, hogy nem egy hurrikános területen mész, csak a menetszelet veszem figyelembe. Itt Eger-Gyöngyös környékén az M3-ason pl 90-100-as tempónál már fekszek a tankon, mert olyan szinten szeles a környék, hogy majd leesek a motorról. Egyenes szakaszon is dönteni kell a motort, hogy a sávban maradjak. De pl Gödöllő után, M7-en is, meg úgy általában a legtöbb helyen, a fentebb leírtak az érvényesek.
2015. júl. 17. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát :)
2015. júl. 17. 10:03
6/6 anonim válasza:
Én 8 évig autópályáztam napi 160 km-t egy 250-es Aprilia-val (gyorsasági), átlagba 120-130 km/h-val de volt hogy 150-160 km/h-val ha siettem, nem zavart a szél soha.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!