Simson tirisztoros gyújtás hiba, mi lehet a gond? Már idegbajt kapok!
Simsonosok segítsetek!!!!
Menet közben egyszercsak megállt a motor. Nézem nincs szikra. Kicsit hűlt, és van szikra de gyenge de hazaértem vele. Otthon megnéztem reggel és indult pöccre, mentem vele, a jelenség ugyanaz. Nekiálltam kicserélni a trafót, a tirisztort, de még mindig nincs szikra. Kicseréltem utána a gyújtótekercset ment is egy darabig, aztán leállt. Gyertyát nézem, van szikra rugdoson,de semmi, gyertyát cserélek, semmi. Kicserélem a tirisztort, pöccre indúl. Mentem vele, és egyszer csak húzom neki a gázt de csak dadog nem pörög fel és alapjáraton is csak dadog, gázra hörög, de nem pörög fel. A jeladó egyszer már forrasztva lett és most is elvégeztem rajta egy ellenállásmérést és nem mutatott szakadást.Gyújtás jó helyen van. Mi lehet a baja mert már hülyét kapok!!!!! 60/4-es a henger ez nem tudom hogy befolyásolja-e de + info.
Hu hang on. A "Tiris Gyulával" ilyen előfordulhat. Úgy látom, hogy sok mindent megpróbáltál már. De még egyvalamit nem.
A haverom motorján pont ez volt, és a leállító gomb ment tönkre. Neki gyujtáskapcsolós motorja van, időközönként testelte a gyujtást. Én a helyedbe átvezetékelnék a jeladótól a tirisztorig mindent és lekötnék minden nem a gyujtáshoz kapcsolódó dolgot. Ha így teljesen tökéletes, akkor szépen egyenként vissza tudod kötni a dolgokat.
Remélem segítettem
Ez is lehet az ok, megoldás a linkelt oldalon!
" jelenség, amit észlelünk, a következő lehet. A motor szépen indul, és megy is, de csak addig, amíg fel nem melegszik. Ekkor megáll, és nem ad a motor szikrát. Miután nyelvünket lógatva hazatoltuk a motort, és az ismerősöknek be akarjuk mutatni, hogy mennyire kibabrált velünk motorunk, az képes az első rúgásra indulni. Ekkor azonban ne nyugodjunk bele, hogy motorunk megjavult, mert sajnos ez a javulás csak átmeneti, és ha elér egy bizonyos hőfokot a motor, akkor ismét meg fog állni."
új kapcsoló van rajta
ezt már kiprobáltam én is mert először arra gyanakodtam
#1: Értem, de rengeteg más kontakt hiba is lehet. Ezért mondom, hogy új vezetékkel kösd be a jeladót és a gyujtótekercset alaplaptól a tirisztorig. A tirisztoros egységből van olyanod ami 100% hogy működik? Ha nincs van otthon multiméter?
Még valami eszembe jutott ami nem pont ezt de hasonlót okoz. Nincs esetleg lekopva a lendkerék belső felén a festék? Bármilyen hülyén hangzik is, a jeladót befolyásolhatja. Ha megkopott, óvatosan fesd vissza. Nem a szín számít :). Most nem részletezem miért kell.
Aztán nincs esetleg az alaplap rossz pozícióban esetleg a köröm lazán? Esetleg a főtengely nem lóg véletlenül?
Csúnya ügy szokott lenni, ha az éket lenyalja a lendkerék. Biztosan a jó pozícióban van a lendkerék? Ezt meg tudod nézni?
#1:Olyan sokat szívtam vele hogy inkább lekötöttem. Van egy rejtett billenőkapcsolóm a gyujtásra, a fényszórót meg állandóra kötöttem. Egyébként se árt ha ég.
Így sokkal átláthatóbb lett a kapcsolás
"Mentem vele, és egyszer csak húzom neki a gázt de csak dadog nem pörög fel és alapjáraton is csak dadog, gázra hörög, de nem pörög fel"
ennek a hibájának mi volt az oka?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!