Sok embernek miért fontosabb az olcsó fenntartás, mint a biztonság?
Rengetegen vesznek régi Suzuki Swift-et meg hasonló kicsi, régi, gyenge autókat csak azért, mert az nagyon keveset fogyaszt, könnyen fenntartható, stb..
De ha van egy baleset, inkább lebénulnak, meghalnak, vagy a szeretteik haljanak meg?
Hiába spórol valaki, aztán jött is össze másra pénz, ha a gyenge autója miatt meghal. :(
Persze nem azt mondom, hogy vegyen mindenki helyettük 4-500 ezerért 4 ezer köbcentis 20 év körüli A8-as Audit.
A balesetek többsége azt mutatja hogy legyen az coupe, sedan, combi, akkor is ráhajtogatja a kasztnit egy karambol a bennülőkre.
Amiben nagy eséllyel túl lehet élni egy másik személyautóval való ütközést, azok a városi terepjárók, több hírben szembesültem azzal hogy a terepjárós karcolásokkal megúszta, pl saját lábán mászott ki a kocsiból, akivel összerongyolt az pedig helyszínen meghalt.
Kamion, Teherautó, Vonat, Busz ellen semmi nem véd csak a tank, ha autót vennék tuti hogy egy nagy terepjáróban gondolkodnék.
igen, az emberek kalandvágyból vesznek papíautókat.
érdekes, régebben egy ország, sőt több is, papundekli autóval rótta az utakat..aztáj jött agazdagság, és vele a wartburg, skoda, stb..
aztán a dácsia, amit forgalomba sem kellett volna engedni.
és a rendszerváltáskor beleültünk az első, könnyen elérhető, japánnak számító mi autónkba.. több százezer embernek okzott örömet...miközben töretlenül fejlődött az autógyártás..
a rönó négyesek, a kis opelek, a dajhatsuk, minik, szintén mozgó koporsók lehettek volna, ha úton útfélen törjük..
én semmi pénzért nem vennék használt nagy autót,(sem) újra meg nincs húsz millám...
marad az életveszélyes asztra, de legalább új..
volt régen nissan patrolom, négyezres benzines...leette a gatyámat..átültem egy automata omegába, az is tizenhetet fogyasztott..
eleve nem lenne szabad ekkora terepjárókkal a józsefvárosban, vagy itt a ferencvárosban bóklászni..a belvárosban biztosan nem.
Iskolapéldáját láthatták kedves olvasóink a sztereotipiákon rugózó idiótáknak.
A tények: a Suzuki Swift NCAP töréstesztje ötcsillagos.
Persze mindenki szereti elővenni a 25 éves esztergomi swiftet, hogy papírautó, stb... ez igaz.
De a mai swift utas- és gyalogosbiztonság szempontjából a kategória jobb autói között található.
Ki lehet keresni az NCAP tesztetek, meg lehet nézni. 5 csillag. Öt. tetszik érteni?
A töréstesztekben az azonos kategóriás autókat hasonlítják egymáshoz.
2015-öt nem kell nézni a tesztben, ott egy vitara van, de 2014-ben és 2010-ben a Suzuki városi kisautója (swift, celerio) bent van a teszt legjobbjai között.
Persze ettől még lehet hülyeségeket böfögni, de ez a véleményalkotót minősíti, nem a Suzukit.
Jó de kinek van pénze új, vagy pár éves Suzukira?
Meg egyáltalán ki az a hülye aki több millió forintért új Suzukit vesz? Árelőnyük már régóta nincs. Sokkal jobban megéri az Opel Astra, Hyundai I30, stb.
Amúgy a kérdésem az volt, hogy sokan miért vesznek ilyen kis gyenge autókat. Suzuki áron lehet kapni nagyobb autót is, ami biztonságos, csak azt drágább fenntartani, azért olcsó a vételár. A suzukit pedig a valós értékéhez képest aranyáron mérik, mert, hogy nagyon olcsón fenntartható. De annyira ráfizet később az ember h arra szavak nincsenek!!!!
Na igen.
Én sem azért vettem 5 csillagos töréstesszttel rendelkező autót, 10 légzsákkal jelentős felárért + ESP, ASR, IDS+, DCD, stb-vel mert annyi pénzem lett volna, hogy nem tudtam hova tenni.
Ja, ez egyébként egy fentebb "életveszélyesnek" titulált Astra H, ami már nem is fiatal, 8 éves, de szerencsére eddig a fenti biztonsági cumókra nem volt szükség. Remélem nem is lesz soha.
Erő. 110 ló meg 260Nm. Nekem ennyi bőven elég akár városban, akár autópályán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!