A Simsonom hátsó lámpáját és féklámpáját szeretném ledessé tenni. Szerintetek ez a megoldás beválna?
Baromság :D
Először is az akku feszültsége 5,5 - 7,5 volt között akármennyi lehet állapottól, motorfordulatszámtól, terheléstől függően.
A led viszomt úgy viselkedik, mint egy zener dióda. Nyitófeszültség fölött nagyon kis feszültségnövekedés nagyon nagy áramváltozással jár együtt. Ráadásul a nyitófeszültség a hőmérséklet növekedésével csökken, az leden átfolyó áram viszont növeli a led hőmérsékletét.
Ezért van az, hogy ledeket soha nem feszültségstabilizált, hanem áramstabilizált tápegységgel kell hajtani.
A legtisztességesebb megoldás az, hogy sorba kell kötni annyi ledet, hogy a nyitófeszültségük legalább 10-12 volt legyen, és meghajtani őket az akkuról működő step-up áramstabilizált inverterrel. Nem kell megijedni, egyszerű kapcsolások, egy IC, Egy tekercs, egy kondenzátor, egy dióda, két ellenállás, tele a net ilyen rajzokkal.
Tehát alapvól egy kisebb árammal világítana a lámpa (helyzetjelzőnek menni kell mindig úgyis), és a féklámpakapcsoló az inverter áramfigyelő ellenállásával kötne párhuzamosan egy másik ellenállást, úgy hogy a kimenő áram a helyzetjelző üzemmód áramának a négyszerese legyen.
Ez így elegáns, a lámpa fénye állandó, nem függ a motorfordulattol, nem fogja az irányjelző villogásának ütemében változtatni a fényerejét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!