Autóval való "drifteléssel" (csúsztatással) nem vagyok eléggé tisztában (? )
Nagyon erős 250-300 lóerő feletti autóknál könnyű dolga van az embernek, ott 2-esben is nyomsz egy kövér gázt, és még egyenesen tartott kormánnyal is megindul a segge.
De szálljunk le a foldre, és tegyük fel hogy van egy 120-130 lovas BMW-d. Itt ügyesség is kell, mert nem elég az autó ereje önmagában.
Leirom, ahogy én tudom csinálni: jön egy jobbos kanyar. Lassitasz olyan sebességre, amilyennel gondolod hogy megtudod csinálni. Visszarakod 2-esbe (1be még jobb lenne, csak ugye azt nem lehet), és még kinyomott kuplunggal hirtelen balra majd rögtön jobbra rántom a kormányt (hogy segitsen a centrifugális erő is). Abban a pillanatban, ahogy jobbra rántom a kormányt, leugrok a kuplungról és padlógáz. Igy ki kellene pörögjön a kerék, és utána már ugye szépen kell játssz a gázzal és a kormánnyal hogy szép ivet irj le.
Mondjuk ez elég kiméletlen módszer amit leirtam, de ilyen ez a driftelősdi. Amúgy könnyebb módszer, de én valahogy nem kedvelem, hogy kézifék behúz - kormány jobbraránt - kézifék kienged, kuplungról leugrassz és padlógáz.
Helyből indulásnál persze hogy 1-est alkalmazunk, de az technikailag nem drift, legfeljebb akkor, ha mad-max köröket csinálsz, de oda meg erős autó kell.
Azt azért megnézném. A verseny drift autóban hátsó tengelyre ható hidrokézi van, akárcsak a rallyautókban :D
Tegyük fel mi az ami szerinted elég erős? Ha már 250 lóerő felett vagy és sperrdifid van ( e nélkül bele sem érdemes fogni) akkor már meg lehet gázzal is vagy kuplunggal is indítani.
Hanyadik fokozatban? Attól függ mekkora az ív és mennyi a beesési sebesség. A Rabócsiringen a nagy ívet simán lehet rajzolni 4. fokozattal, csak kell hozzá vagy 500 ló :D
Ha megvan a tempó és van elég erő akkor megindítod a hátulját hidrokézivel - nem simával, az felejtős - utána már abban a fokozatban is el kell mennie amiben volt.
Galacs Gabi simán végigmegy 3.-kal a pályán, igaz abban kompresszoros V8 van (a youtube-on sok onboard-os felvétel van, a váltásokat is te tudod számolni )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!