A régi Ladákon miért nem raktak a jobb oldalra visszapillantó tükröt?
Így van.
Nekünk egy 1980-as évjáratú 125-ös Polskink van, azon sincs. 2006-ban lett újra forgalomba állítva, és nem kellett rá tennünk, mert gyárilag nincs.
Az okát nem tudom, talán régen nem volt rá szükség. Nem volt ennyi autó, nem volt ekkora a forgalom, jobban tudtak figyelni az emberek.
Amúgy meg nekem hiába van a suzukimon, nem használom. Ha behajtva marad, fel sem tűnik, csak mikor megérkezem az úticélomhoz (vagy akkor se)...
Mert a kresz szerint két db tükör kötelező.
Spóroltak.
Ha megnyugtat a merciken se volt gyárilag jobb oldali tükör, feláras extra volt, az kapott aki megrendelte.
A személygépkocsikat két tükörrel kell felszerelni, ezek közül a jobb oldali az utastérben is elhelyezhető. Kb. így szól a rendelet, lehet nem pontosan idéztem.
Régen nem volt kötelező, ma már az.
De az olyan régi autókat, amelyekre gyárilag nem szereltek, ma is lehet használni.
Sokáig nem volt általános a jobb oldali visszapillantó tükör. Az első körtükrös Zsigulikra nem is lehetett szerelni, a későbbi, ajtóra szerelt téglalap tükör már felment a másik oldalra is. A kockák is eleinte egy külső tükörrel jöttek, a '80-as évek legvégén lett divat a jobb oldali visszapillantó is. A KRESZ nem írta elő, hogy mindkét oldalon kell lennie, a gyárban meg úgy voltak vele, hogy nem kell erőltetni, ami nem kötelező.
De hogy megnyugodj: a nyugati gyárak is így voltak vele. A Mercedes-Benz W116-nál emlékeim szerint csak a nyolchengereseken volt alapáron jobbos tükör, a Porsche sem erőltette a 911-eseken, az első, háromliteres turbo is csak balos tükörrel jött, a 3.3-as intercooleresen lett széria a jobb oldali.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!