Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy gyorsul jobban a motor?

Hogy gyorsul jobban a motor?

Figyelt kérdés
Tegyük fel hogy van egy krosszmotor terep gumival, amivel egyenletes sík füves talajon (pl.: focipálya) a lehető leg gyorsabban fel akarnak gyorsulni mondjuk 80km/h-ra. Na most azzal tisztában vagyok, hogy elvileg akkor a legjobb a gyorsulás, ha a kerék a tapadási határon van, és nem pörög el, de ugye mikor elrajtolnak egy ilyen krosszmotorral akkor mindíg elforog a kerék. Az lenne a kérdés, hogy hogyan lehet elérni hamarabb a kívánt sebességet? 1 variáció: kuplung be, 1-esbe le, csutka gáz, tankra felül hogy ne emelkedjen az eleje, kuplung ki, majd pakolni a többi sebességet.2 variáció: kuplung be, 2-esbe fel!!, csutka gáz,tankra felül hogy ne emelkedjen az eleje, kuplung ki, és utána pakolni a többi sebességet. Na most ezzel azt kérdezném ,hogy ha puha talajon!! amibe a terepgumik bele tudnak "harapni" ugye ha gyorsabban pörög ki a kerék, jobban gyorsul a motor? Így ugye jobban tud kapaszkodni, és a gumin a kis bütykök "nyomják előre a motort" jobban mint ha csak egyesbe kaparna? Ja, és mielőtt valaki feltételezné, nem hal meg a motor ha 2esbe elrajtolnak vele mert láttam már olyat és még csak nem is erőlködött, a fordulat sem esett lejjebb mint egyesben de nem tudtam megkülömböztetni hogy a jobb, betonon tudom hogy nem jó ha kipörög, de a terepen ha akarod ha nem kipörög a legjobb gumival is, és én úgy érzem hogy ha nem kapar egy picit legalább akkor gyengébben gyorsul ilyen talajon.( 125 crossok minden sebességbe kaparnak) Na szóval szerintetek hogy is van ez? Azt tudom, ha 2esben indul akkor kevesebbet kell váltani 80ig, és a váltás is idő, de ezt ne is nézzük engem az érdekel hogy ha gyorsabban kapar jobban fog a gumi ilyen talajon amibe belemegy a gumi bütyke? Bocsi ha kicsit hosszú lett!

2015. júl. 2. 06:45
 1/8 anonim ***** válasza:
69%

Hányszor kérdezed még meg ezt a baromságot? Minél kisebb a slip annál jobban gyorsul, tehát minél kisebb a talaj és a kerék közötti csúszás. Ezt nem lehet így elméletben levezetni, pláne két ilyen esetlen verzióban, aminek a tankra hasalás a lényege.

Ki kell tapasztalni, rutin, talajviszonyok, aktuális motor karakterisztikája stb. függvénye, hogy adott szituációban mennyire kell húzni és az milyen slipet eredményez stb stb

2015. júl. 2. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Neharagudj, de te miről beszélsz? Most kérdezem először nem tudom mi bajod.. De akkor egy 250 est miért gyorsul le egy 450 es? hisz mind a 2 kapar 60 ig minimum és a 450 es erősebb az gyorsabban kapar nem kellene ugy tapadjon nem?
2015. júl. 2. 07:42
 3/8 anonim ***** válasza:
52%
Na ja,gondolom a 120 másik ugyanilyen kérdést erről a baromságról biztisan nem te tetted fel!!Kár,hogy elárul a helyesírásod,meg az,hogy értelmesen fogalmazni sem tudsz,csak dobálod egymás után a szavakat!!
2015. júl. 2. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A terep kicsit más tészta mint az aszfalt, jól érzed, laza talajon túlforgó kerékkel lehet nagyobb gyorsulást elérni. Kettesből rajtolni nagyobb köbcentis motorral lehet, ahol a nyomaték elég ahhoz hogy a kisebb áttétellel is elfogassa, persze gyorsabban, a kereket.
2015. júl. 2. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 veterán vas ***** válasza:

Nagyon okos gondolat, hogy kihagyod valamelyik fokozatot. Bizonyára a hülye gyári tervezők, csak unalomból tették bele a váltóba. Gondolom nem számoltak azzal a különleges esettel, hogy a Te motorod, a legmagasabb fokozatban is képes pörögve indulni, sem azt, hogy Te milyen rajtművész vagy, továbbá hogy olyan szuper gumikat használsz, amin a kis bütykök még külön -a kihajtástól függetlenül is- "nyomják előre a motort".

Szóval, dobáld ki a sebességi fokozatokat, nyersz néhány kilót. Az ülést tedd a kormányra (tudod, a súlypont). A focipályát locsold föl, hogy minél puhább legyen a talaja, és végül vásárolj olyan gumit, amin NAGY!!! bütykök vannak. (kis bütyök kicsit tol, nagy bütyök....-> tudod?

Na ezek után mérj egy gyorsulást. Ha jók az eredmények -mert biztos jobb mint a gyári értékek- írd meg a buta mérnököknek a zseniális felfedezéseid eredményét.

VELÜNK NEM MUSZÁJ MEGOSZTANOD!

És tényleg hagyd ezeket az unalomig ismételt ál-kérdéseket. Egy idő után uncsi.


"Bocs, ha kicsit hosszú lett" :)

2015. júl. 2. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Terepen valamennyire kaparnia kell a kerekeknek hogy meglegyen az optimális tapadás.Ezt a határt kell megtalálni.Ez mindid terep és gumifüggő.Crossmotorokal a startnál mindig 2-essel vagy 3-assal indulnak nagy fordulaton és a kuplung csúsztatásával!
2015. júl. 2. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Már várom, hogy ha először lesz lehetősége pistikének nővel lenni, a dugással kapcsolatban is ilyen idiótán túlbonyolítva tegye fel a kérdéseit, szeretnék egy jót röhögni
2015. júl. 18. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 veterán vas ***** válasza:

#7-nél a pont!

Gondolom az a kérdés is úgy fog kezdődni, mit ez a mostani:

"tegyük föl, hogy összejöttem valakivel..." :D

2015. júl. 19. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!