Az miért van, hogy egy 2008-as Audi A4-be sima, de egy A3-ba álló gázpedált raknak?
"Eredetileg a komolyabb utazóautókba rakták az állót"
Bizony ám, az IFA W50 igen komoly utazóautó volt. Emlékszem rá, mindig az ment a sor elején, mer' az volt a leggyorsabb az álló gázpedáljával. Meg az Ikarus 260 is nagyon komoly utazóautó volt, abban is állt a gázpedál.
Az, hogy álló vagy függesztett pedál van-e az autóban, nem arról szól, hogy hová pozicionálja a gyár. Egyszerű technikai oka van: van, ahol ezt, van, ahol azt könnyebb kialakítani. Elektronikus gázpedálnál a padlóra rögzített kivitel célszerűbb: ott van egybeépítve a pedál a jeladóval, mehet is a vezeték az ECU-ba. A rudazat vagy bowden tök szükségtelen, nem működtet az már semmit.
Egyébként meg hogy még jobban összezavarodj: az első Zsigulikon még padlóra rögzített "buszpedál" virított a jobb oldalon, pár évvel később váltotta az íves, lengő gázpedál. Mindezt úgy, hogy a gázrudazat egyáltalán nem változott. Akkor így vált volna a "komolyabb utazóautó" egyszerű népi verdává?
Figyelj ha hülyeségeket írogatsz akkor azt ne ide, köszi.
Hogy jönnek ide a teherautók?
Kis kategóriás, olcsó autókban nem látsz állót, ez tény.
Elektromos, bovdenes, meg az elhelyezésről hadoválni is teljesen felesleges. Mindkettő elektromos, jó pár éve..
"Kis kategóriás, olcsó autókban nem látsz állót, ez tény."
Bizony a VW Caddy is menő nagyautó!
:D
Szerintem itt mindenre választ kaphatsz:
ahs@audi.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!