Az automata autóknak miért több a fogyasztásuk mint a manuálisoknak?
Nem feltétlenül van így. A régi, "olajkavarós", szakszerű nevén hidrodinamikus automata váltóknál nagyobb volt a hajtási veszteség, mint a kéziváltók esetén. A tengelykapcsolónak még nagy sebességnél is volt 2-3% szlipje, ez olyan, mintha teljesen felengedve is kicsit csúszna a kuplung. A bolygóművekben is nagyobb volt a súrlódás, az olajszivattyú hajtása is felemésztett valamennyi teljesítményt. Igaz, ezt próbálták csökkenteni: a bolygóműveket egyenletes haladásnál a lock-up kiiktatta, de sajnos részterhelésen, gyorsításnál feleslegesen bőgött a motor, a hidrós tengelykapcsoló meg csúszott magának. Ezért fogyasztottak többet a régi automaták és ezért volt rosszabb a gyorsulásuk, mint a kéziváltós autóknak.
A robotizált váltóknál már nem ilyen egyértelmű a helyzet: a kuplungot igen hatékonyan kezelik, gyorsabban tudnak váltani, mint az ember (bár vannak ebből is rémesen lassú szerkezetek) és jobban eltalálják a váltási pontokat. A jól programozott robotváltó - legyen akár egy- akár kétkuplungos - gyorsulásban lehet jobb, mint a kéziváltós autó, fogyasztásban pedig közel hasonló értékeket tud. A szabványos méréseken már jobbak az automaták, mint a kéziváltósak, de annak a valósághoz az égvilágon semmi köze nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!