Önmagában a azelepszár szimering miatt megehet a motor 2000 km alatt 1 liter olajat?
A sűrítési végnyomás 10,5 bar. Azt mondta szerelő az nem rossz. Olajtócsa sincs a kocsi alatt. Viszont olvastam ezen az oldalon az autódoktor első válaszát: [link]
Miszerint a szelepszár szimering miatt maximum 1-1,5 dl olajat ehet a motor. Szóval nem vagyok biztos benne, hogy a szimering csere megoldás lehet, szerintetek?
Sokat megehet a szelepszár szimmering miatt.
A 10,5 bar milyen motorban? Mert hallottam már szerelőktől hogy a 7 sem rossz. Egy ladában viszont elmegy az a 10,5 bar.
Ezt nem tudom. Lehet még leragadt dugattyűgyűrű is. Gyertyákat kivenném és meg kellene nézni, nem-e kormosabb egyik a többinél. Ha kb. egyformák, akkor szelepszár szimmering szerintem.
Nem tudom, mennyire akarsz belemerülni a dologba. Hengerfejben szelepek felszabályozása meg szelepfészek marás, végén egy síkolás kb. 20E forintból meg kell legyen (nagy dolognak hangzik de nem az). Egy szelepszár szimmering garnitúra, hengerfej tömítés és egy vezérműtengely szimmering listaáron kb. 15E autósboltban.
Szét-összeszerelés legyen 30E max., ha a szerelő adja az alkatrészt akkor 20E max.
Előre megegyezve az árakban is kb. 60-70E forint.
Ha dugattyúgyűrű gond is van, akkor alulról meg kell bontani, mindjárt olajteknő tömítés készlet (főtengely szimmeringgel) 10E, dugattyúkat kifűzni, gyűrűket ellenőrizni. Egy gyűrű készlet listaáron egy 10es kb. Ennek a díja is legyen kb. 30E (20E ha a szerelő adja az alkatrészt).
Szóval nem kevés pénzekről van szó. Ennél komolyabb generálba pedig NEM szabad belemenni, akkor inkább ha megadja magát a motor majd jó sokára, cserélsz benne egyet 100E-ért és megint sokáig jó lesz. 2000km-enként 1 liter olaj nem tétel árban.
Buta szakmunkások, de ahhoz van eszük, hogy kell a pénzt lefejni.
Egy olcsóbb 10W 40 olajat 100E forintból töltögethetsz egy darabig utána.
Zalában tudnék gépműhelyet ajánlani hengerfej felújításra. Nem ismersz valakit, aki dolgozik valahol de otthon maszekol? Attól kéne egy árajánlatot kérni anyag+díj.
Első amit tennék a helyedben gyertyák ellenőrzése de ha volt végnyomás mérés akkor gondolom megvolt.
Ha nem volt köztük kormosabb a többinél akkor valószínű szelepeid rosszul zárnak (alacsony végnyomás oka) illetve a szimmeringeket kéne cserélni hengerfej tömítéssel.
A te motorodban csak 9,7:1hez a sűrítési viszony, ebből tippelem az enyém alapján (szintén ennyi) 13-14 barra. Egy 1.6-os 10,5:1 sűrítési viszonyú 1.6-os opelban 16bart mértem, míg egy változó szelepvezésrlésű audiban ugyanilyen sűrítési viszonnyal csak 12bart.
Jól meggondoltam, nem szeretnék töltögetni és a környezetet szennyezni. Hosszú távra tervezek az autóval, szóval szeretném megcsináltatni.
Sajnos nyíregyházi vagyok, de talán itt is vannak még jó szakemberek, körbetelefonálok és meglátom hol érdemes.
Még egy lehet, hogy hülye kérdés: erősebb lesz ezek után a motorom?
Mindenesetre tényleg kösz mindent. Nagyon sokat segítettél!
Anno ugyanilyen érvekkel győztem meg magam :) 250E egy komplett generálra, fúrással, dugattyúkkal, hengerfejjel, stb. Lett belőle 330E, aztán 200km után kuka lett a motorom, felelős nem volt. Végül összesen 600E-ben álltam meg, 3. motorral az autóban, ugyanis a második amit vettem abban meg elrakták a vezérlést, 3szor vittem vissza "csörög a motor" hibával, azt mondták semmi baj, majd 5E km után dugattyú gyűrűhoronyból letört egy darab, válasz ez volt "anyagfáradás". :)
Aztán vettem bele még egy motort, abban csak a szimmeringek lettek kicserélve és jó lett. Most már tudok rajta nevetni :).
Természetesen picit erősebb lesz. Míg vártam az enyémre, ugyanebben reménykedtem én is. De nem lesz egetverő különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!