Vennél automata váltós autót? Mik az érvek és ellenérvek?
Megfordult már a fejemben hogy milyen jó lenne egy automata váltós autó, főleg mikor a városban araszolgatok.
Ami aggasztó hogy vannak típusok amik nem megbízhatóak, pl automata váltós clióról hallattam rosszakat de volt aki egy mondeónál és belefutott egy olyanba aminek csak a gond volt a váltójával. Nekem BMW-re, Mercire nem telik, a legjobb amit venni tudnék az egy VW.
Kis autóknál egyébként is ritka az automata váltó.
kipróbáltam tetszett ( golf DSG) megvettem.
fél év mulva már nem testszett rá 3 hónapra szabadulni akartam tőle rá félévre sikerült nagy anyagi veszteségek
Kétlem hogy 1 liternél több lenne a fogyasztás.
Sőt már vannak automata váltók aminél nem több a fogyasztás
Nekem egy manuális váltós BMW 320D-m van, apámnak egy automata váltós Mercedes C220 CDI.
Mindkét autót rendszeresen szoktam vezetni, rohadt kényelmes az automatát vezetni. Fogyasztása egyáltalán nem sok 7 liter. Lehet manuálissal le lehetne vinni 6,5-re de ennél kevesebbet kétlem, hogy ki lehetne hozni belőle, ez meg elhanyagolható különbség.
Egyelőre a megbízhatósággal sincs semmi probléma, teszi a dolgát.
Elsőre se volt fura a kuplungolás hiánya, ami első pár alkalommal inkább fura volt, az az, hogy többször akartam a váltókart "piszkálni". (azaz váltogatni)
A vezetési élmény csökkenését sem érzem, hiszen, ugyanúgy lehet vele csapatni, a kuplungolás nyűge nélkül.
Én simán járnék automatával, egy dolog tart vissza csak.
Több még mindig a manuális váltós auto és tartok tőle, hogy könnyen el lehet szokni a hagyományos vezetéstől, ha pár évig csak automatát vezet az ember.
Az automata váltó melletti érv a kényelem, nem kell állandóan kuplungozni, sebességet kapcsolgatni... ugyanezt sokan ellenérvként említik, amivel nem lehet mit kezdeni, van választási lehetőségük nekik is.
Automata váltós autóval nem lehet lefulladni.
100kilométerenként kb. 1 literes többletfogyasztással kell számolni a manuális váltóssal szemben, de ez is csak akkor igaz, ha a manuális váltóst gazdaságosan kezeli a vezető. A modern automaták már sokkal gazdaságosabban működnek.
Ha elromlik a váltó, sokba kerül a javítása...
Ez igaz, de igaz a manuális váltóra is, és egy rendesen karban tartott automata váltó nem szokott "csak úgy" elromlani. Vannak persze kivételek, típushibák. Az utóbbi években tömegesen behozott A-s Merciknél pl. feltűnően sok a váltóhibás darab.
Automata váltós autó vásárlása esetén a váltót is meg kell nézni - bele nézni nem lehet, de az olaj sok mindent elárul, és ki kell próbálni a járművet minden sebességi fokozatban haladva.
Tizenéves, automata váltós autóknál, váltóhiba esetén gazdaságosabb lehet a váltó cseréje, mint a javítása, de a legjobb az, ha megkapja a váltó, amit kér (olajat), és nem romlik el :-)
Apámnak is automatája van (530D), nekem is (volvo V40).
A többletfogyasztásban én nem hiszek, csak 1000 embert láttam már akinek fogalma sincs arról miként kell vezetni az automatát.
BMW simán váltható triptronic kézire, illetve mind a két autóra igaz, hogy "D" módban ha "megrúgod" a gázpedált akkor a kocsi fel fog váltani. Apám sem tudja rendesen kezelni az automatát, mindig mondja, hogy nem lehet 10 alá vinni városban én meg simán megyek vele 8 literrel.
Azt sem tartom reálisnak, hogy az automata váltó fenntartása olyan hű de sok lenne...
530-ban 2x cseréltünk eddig váltóolajat, azon kívül senki rá se nézett a váltóra, van benne 340e km. Ez volt összesen kb. 50K. Ha manuális váltós lenne akkor lassan ideje lenne a 2. kuplungszett és kettőstömegű cserének. Egy kör vagy 400e.
A volvomban 110e km van, 2 hete cseréltettem váltóolajat, 12e ft volt munkadíjjal. Mondta a szerelő, hogy jól ismeri a váltót más típusokból, olyan 350e km-t bírnak 100e-es olajcsere periódussal, amúgy hozzá sem kell nyúlni. Tehát durván 40e ft az össz költsége az élettartama alatt.
A gyári ajánlás szerint 170e km után kéne cserélni kettős tömegűt, de legyünk jóindulatúak, mondjuk, hogy 350e km alatt csak 1x kell mielőtt a roncstelepen végzi a vas. A SACHS utángyártott (tehát nem gyári!) kettőstömegű 310e ft, egy kuplungkészlet pedig 150e ft (szintén utángyártott). Az összesen 460e. A munkadíj min. 50e mert a fél autót le kell bontani. Vagyis fél misi felett járunk...
Aztán ha beáll az automata egyszer, soká akkor 500 EUR-ért veszek egy totálkoros V40-et és átrakatom a váltóját 50 rongyért...
Azok az idők már elmúltak, mikor az automata luxus volt. Nekem azt a max. 1 litert (ami vagy igaz vagy nem) 100 kmen meg bőven megéri, főleg, mert simán behozza az árát a karbantartásba, a kényelem meg ajándék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!