Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régebbi típusú autókat miért...

Régebbi típusú autókat miért nem gyártanak már? (pl. peugeot 106, citroen saxo, vagy a régebbi suzuki swift, stb).

Figyelt kérdés
Szerintem lenne rá igény, sok embernek ezek is megfelelnének, amik nincsenek tele minden ketyerével, csak nem 15-20 évesen, hanem újonnan.
2015. máj. 27. 04:33
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

"Mai szemlélettel nézve nemszabad hogy kibírjon az autó 8-10 évnél többet,különben meghalna az ipari termelés,egyszóval nemlenne meló..."


Szerintem semmivel sem lesz nagyobb romhalmaz 20 év múlva egy BMW F30, mint most az E36.

Változik a gyártástechnológia. Lehet majd a fiamnak olyat veszek, hogy nesze fiam drifteljé. Majd ha elromlik veszünk bele után gyártott kettős tömegű lendkereket fillérekért ha elb×szódik.

2015. máj. 27. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
Kérdező elárulnád hol lehet kapni nem színes kijelzójű telefont? Utálom a színest. Napfényben semmit nem látok rajta. A régiekkel nem volt ilyen gond.
2015. máj. 28. 05:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

Autóban is utálom, hogy direkt ki...b-nak a vevővel.

Egyre drágább alkatrészek. Giminyomás érzékelő. Baleset jelző. Cipőben is tragikus. Találok egy kényelmeset. 2 év múlva meg akatom venni már új modellek vannak, csak, a k..-életbe nekem meg a régi lábam. A fejlesztőmérnökök fizetést akarnak. Én meg a régi cipőt, momokróm mobilt, megbízható operációsrendszert. Az nincs, csak piacpolitika van, hogy vedd meg az Oracle legújabb áttekinthetetlen fejlesztő szarát, tarts lépést a jotrral. Semelyik lapos szernak nincs olyan kontrasztja, mint a 32.colos 100 herzes Samsung CRT HD tévémé. Ha kipurcan az már nincs.

2015. máj. 28. 05:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
Arról nem beszélve, hogy egy régi swiftben az izzócsere egy perc. A legtöbb új modellben márkaszervizben dolgozó nőgyógyász cseréli.
2015. máj. 28. 05:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Oka: Pénz, pénz és még egy kis pénz.


Átállt a termelés a vedd meg, használd és cseréld le politikára, régen még úgy terveztek, hogy minél többet kibírjon.

2015. máj. 30. 04:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
72%

Aki azt mondja, hogy egy mai autó kibír ugyanannyit, mint egy régi, az igencsak téved. Szerelőként mondom, olyan megoldások vannak a mostani, de legalábbis már a -10 éves autókban, hogy a fejét fogja az ember.

Nincs semmi tervezett elavulás, egyszerűen csak a gyártási költségeket nyomják le szinte a 0-ra a gyártók, és minden a határon mozog. Vezetékek, csapágyak, méretek, rétegvastagság, stbstbstb.

Régebben ilyesmivel nem foglalkoztak annyira, ott mintegy hasraütéses alapon ötlötték ki az oda illő alkatrészeket.

Tipikus példa rá a Ford, Opel motorok, a kaszni már rég elporladt szinte mindegyiknek, de a motorjuk még pöccre röffen a mai napig.

Másik példám meg a régi Francia megoldások, oda terveztek tartós megoldásokat, ahova nem kellene, ahova meg kéne, az elég hamar beadta a kulcsot. Ott látszott nagyon, hogy nem a gyártási költségeket akarták alacsonyan tartani, csak ész nélkül tervezték az autókat.

2015. máj. 30. 06:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

"Aki azt mondja, hogy egy mai autó kibír ugyanannyit, mint egy régi, az igencsak téved. Szerelőként mondom, olyan megoldások vannak a mostani, de legalábbis már a -10 éves autókban, hogy a fejét fogja az ember.

Nincs semmi tervezett elavulás, egyszerűen csak a gyártási költségeket nyomják le szinte a 0-ra a gyártók, és minden a határon mozog. Vezetékek, csapágyak, méretek, rétegvastagság, stbstbstb. "


Érdekes, hogy a 2000res évek elején is ez volt a helyzet, mindenki mondta hogy max 5-10 évet fognak elmenni az akkori csúcsautók, errefel láss csodát, ma is futnak a 10-15 éves full extrás Audi A8-ak, 5-ös BMW-k, PDTDI Volkswagenek, CDTI Opelek, és sorolhatnám őket, amik akkor is halálra voltak itélve. És ha nem megy mondjuk a fullos autóban 15 év múlva a guminyomásérzékelő, vagy az elektromos s*ggvakaró, akkor mivan?? Amig megy addig jó, ha meg nem megy, nem megy és kész, a lényeg hogy az autó menjen.

Garantálom, hogy az összes ma gyártott autó 20 év múlva is az utakon lesz!

2015. máj. 30. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
Az utolsó válaszolónak maximálisan igazat adok. Nem arról kell beszélnünk, hogy időzített bombák az autók, 300.000 km vagy 10 év és Tikk, hanem arról, hogy a gyártási költségek nulla közelébe redukálása miatt nem olyan autót gyártanak, ami miután tönkrement, 2x nagygenerált lehet rajta csinálni (Lada esetében anyagvastagságok általában kb. a 3szorosa volt a kívántnak helyenként..höhö ). Amíg megy megy, jó is. Aztán meg nem javítod, hanem cseréled. Ez a lényeg...
2015. jún. 26. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

#17, nem csak a se..vakaró fog tönkremenni a 2000 utáni autóban, hanem a kettős tömegű lendkerék, pdti nyomóelem, stb...amik akkor is szarok lesznek, ha már semmit sem érnek.

Lehet fikázni a régi, "elavult" konstrukciókat, de amik már a költséghatékonyság elven építenek, az szemétre való.


Egy hasonló emberke jött be hozzám méltatni az új teknyikákat, és prolizta a régi roncsokban ülőket, erre levettem neki a polcról egy H Astra 1.4-es hajtókarát, hogy nézegesse, szagolgassa, tanulmányozza. És aki ezek után azt papolja, hogy az új technikák jók, az hülye, de legfőképp elfogult...

2016. aug. 27. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

"hanem a kettős tömegű lendkerék, pdti nyomóelem, stb...amik akkor is szarok lesznek, ha már semmit sem érnek. "


Szoktak is romlani. Egyszerű a helyzet, kettőstömegű lendkereket rutinból cserélik a szerelők, és megy tovább 200 ezer kilómétert gondtalanul. Komplett PD elem darabja 30 ezer forint garanciával, felújítva. De neem, jobb volt régen tekergetni a régi sz*r dízel adagolókat, hogy jó legyen, meg a K-Jetronic, meg a többi hasonló sz*r 30 éves technikákat bütykölni...

2016. aug. 27. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!