Régebbi típusú autókat miért nem gyártanak már? (pl. peugeot 106, citroen saxo, vagy a régebbi suzuki swift, stb).
"Mai szemlélettel nézve nemszabad hogy kibírjon az autó 8-10 évnél többet,különben meghalna az ipari termelés,egyszóval nemlenne meló..."
Szerintem semmivel sem lesz nagyobb romhalmaz 20 év múlva egy BMW F30, mint most az E36.
Változik a gyártástechnológia. Lehet majd a fiamnak olyat veszek, hogy nesze fiam drifteljé. Majd ha elromlik veszünk bele után gyártott kettős tömegű lendkereket fillérekért ha elb×szódik.
Autóban is utálom, hogy direkt ki...b-nak a vevővel.
Egyre drágább alkatrészek. Giminyomás érzékelő. Baleset jelző. Cipőben is tragikus. Találok egy kényelmeset. 2 év múlva meg akatom venni már új modellek vannak, csak, a k..-életbe nekem meg a régi lábam. A fejlesztőmérnökök fizetést akarnak. Én meg a régi cipőt, momokróm mobilt, megbízható operációsrendszert. Az nincs, csak piacpolitika van, hogy vedd meg az Oracle legújabb áttekinthetetlen fejlesztő szarát, tarts lépést a jotrral. Semelyik lapos szernak nincs olyan kontrasztja, mint a 32.colos 100 herzes Samsung CRT HD tévémé. Ha kipurcan az már nincs.
Oka: Pénz, pénz és még egy kis pénz.
Átállt a termelés a vedd meg, használd és cseréld le politikára, régen még úgy terveztek, hogy minél többet kibírjon.
Aki azt mondja, hogy egy mai autó kibír ugyanannyit, mint egy régi, az igencsak téved. Szerelőként mondom, olyan megoldások vannak a mostani, de legalábbis már a -10 éves autókban, hogy a fejét fogja az ember.
Nincs semmi tervezett elavulás, egyszerűen csak a gyártási költségeket nyomják le szinte a 0-ra a gyártók, és minden a határon mozog. Vezetékek, csapágyak, méretek, rétegvastagság, stbstbstb.
Régebben ilyesmivel nem foglalkoztak annyira, ott mintegy hasraütéses alapon ötlötték ki az oda illő alkatrészeket.
Tipikus példa rá a Ford, Opel motorok, a kaszni már rég elporladt szinte mindegyiknek, de a motorjuk még pöccre röffen a mai napig.
Másik példám meg a régi Francia megoldások, oda terveztek tartós megoldásokat, ahova nem kellene, ahova meg kéne, az elég hamar beadta a kulcsot. Ott látszott nagyon, hogy nem a gyártási költségeket akarták alacsonyan tartani, csak ész nélkül tervezték az autókat.
"Aki azt mondja, hogy egy mai autó kibír ugyanannyit, mint egy régi, az igencsak téved. Szerelőként mondom, olyan megoldások vannak a mostani, de legalábbis már a -10 éves autókban, hogy a fejét fogja az ember.
Nincs semmi tervezett elavulás, egyszerűen csak a gyártási költségeket nyomják le szinte a 0-ra a gyártók, és minden a határon mozog. Vezetékek, csapágyak, méretek, rétegvastagság, stbstbstb. "
Érdekes, hogy a 2000res évek elején is ez volt a helyzet, mindenki mondta hogy max 5-10 évet fognak elmenni az akkori csúcsautók, errefel láss csodát, ma is futnak a 10-15 éves full extrás Audi A8-ak, 5-ös BMW-k, PDTDI Volkswagenek, CDTI Opelek, és sorolhatnám őket, amik akkor is halálra voltak itélve. És ha nem megy mondjuk a fullos autóban 15 év múlva a guminyomásérzékelő, vagy az elektromos s*ggvakaró, akkor mivan?? Amig megy addig jó, ha meg nem megy, nem megy és kész, a lényeg hogy az autó menjen.
Garantálom, hogy az összes ma gyártott autó 20 év múlva is az utakon lesz!
#17, nem csak a se..vakaró fog tönkremenni a 2000 utáni autóban, hanem a kettős tömegű lendkerék, pdti nyomóelem, stb...amik akkor is szarok lesznek, ha már semmit sem érnek.
Lehet fikázni a régi, "elavult" konstrukciókat, de amik már a költséghatékonyság elven építenek, az szemétre való.
Egy hasonló emberke jött be hozzám méltatni az új teknyikákat, és prolizta a régi roncsokban ülőket, erre levettem neki a polcról egy H Astra 1.4-es hajtókarát, hogy nézegesse, szagolgassa, tanulmányozza. És aki ezek után azt papolja, hogy az új technikák jók, az hülye, de legfőképp elfogult...
"hanem a kettős tömegű lendkerék, pdti nyomóelem, stb...amik akkor is szarok lesznek, ha már semmit sem érnek. "
Szoktak is romlani. Egyszerű a helyzet, kettőstömegű lendkereket rutinból cserélik a szerelők, és megy tovább 200 ezer kilómétert gondtalanul. Komplett PD elem darabja 30 ezer forint garanciával, felújítva. De neem, jobb volt régen tekergetni a régi sz*r dízel adagolókat, hogy jó legyen, meg a K-Jetronic, meg a többi hasonló sz*r 30 éves technikákat bütykölni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!