Hogyan célszerű fékezni?
Egy ismerősömmel volt egy vitám, kíváncsi vagyok a véleményekre:
Nekem benzines autóm van, viszonylag sportosan vezetek (nem ész nélkül száguldozok, de ha úgy van kihúzatom kicsit jobban, ilyesmi) és fékezésre jellemzően a fékpedált használom, motorféket nagyjából csak olyankor használom, amikor meredekebb lejtőn megyek huzamosabb ideig lefelé, de pl.: kereszteződés előtt fékezek, visszaváltok abba a sebességbe, amiben kanyarodni akarok és megyek. Meg igazából ahogy észleltem az autómban nem is valami erős a motorfék.
Ezzel szemben az ismerősnek diesel autója van és ő úgy vezet, hogy állítása szerint csak akkor használja a fékpedált, amikor teljesen nullára akar megállni és akkor is csak a legvégén vagy ha váratlanul kell fékeznie, de egyébként például egy lámpa vagy kereszteződés előtt elkezd visszaváltogatni úgy, hogy a motorfék lelassítsa a megfelelő sebességre. Abba ne is menjünk bele, hogy ez a többieknek rohadt idegesítő, amikor valaki 200 méterrel a kereszteződés előtt már lassít, de jó ez egyáltalán? Rendben, a fogyasztás lehet picivel csökken, bár nem tudom ez így van-e. Rendben, a fék nem kopik el. De a motornak jót tesz ez. Szóval összességében nyerünk rajta annyit, hogy megérje?
Szerinte az én autómon is ha pl.: 80-ról le szeretnék lassítani, akkor csak tegyem vissza 2-esbe és ugyan magas lesz a fordulatszám, de majd csak lelassul...
Kinek van igaza? Ha valami cikket tudtok róla az is érdekel!
Lényegtelen, hogy benzines, vagy dízel az autó, de annak mi értelme van, ha tapossa a vezető a gázt olyankor is, amikor egyértelmű, hogy a közelben lassításra, sőt esetleg megállásra fog kényszerülni?
A forgalmi viszonyokat is figyelembe véve, ahol lehetséges, ott célszerű a motorféket használni, piros lámpához fölösleges a gázt taposva érkezni, és az utolsó métereken befékezni.
Mind a kettőtök vezetési stilusát ellenzem. A tied ugye egyértelmű miért....
A ismerősödet pedig azért mert lehet így lassítani de így meg a kuplungtárcsát koptatja feleslegesen, féket olcsóbb és gyorsabb javítani
Én ha megyek és látom hogy piros a lámpa(főleg ha látom hogy épp most lett piros) már nem is nyomom a gázt mert ugye minek.(persze ha lendületben vagyok) Viszont abba a sebességi fokozatban motorfékezek amiben éppen vagyok. Ez ugye kb addig gurulhatok ki így míg alapjárati fordulat felett vagyok egy picivel. De a lényeg hogy utána nem rakok már vissza sebességet, tehát utána az üzemi féket használom
Nem jó a túlzott motorfékezés. Kopik a kuplung, motor, minden, de a váltó főleg. Ha meg túl intenziven használod a féket, akkor csak a fék kopik, ami amúgy is fogyó alkatrész, annyi hogy hamarabb cseréled.
De az ideális: mész mondjuk 4-ben 50-nel, jön a STOP tábla. Elveszed a gázt, hagyod gurulni, vagy ha kell picit fékezel is mellé és mikor a fordulat túl alacsony, akkor kuplungot benyomom, esetleg ki is veszem sebességből és fékkel megállok. Ezzel kiméled a legjobban a mechanikát. A visszaváltogatás nagyon nyirja az egész autót.
Nem csak kifejezettem a motorfékről van szó. Az az előrelató vezetés egyik eleme.
Amíg a motornak kapcsolata va az úttal, addig stabilabb az autó. A normális autósiskolákban nem véletlenül mondják hogy sebességben kanyarodunk.
Dinamikusan, előrelátóan vezetek. Motorfék közben nem fogy a benzin, motorfèkkel spórolok a fékkel. Megpróbálok a lámpáknál nem megállni, motorfékezek idejében és sok esetben nem álló helyzetből kell újraindulnom.
80-nál mèg éppen nem tennén 2esbe. Maximum 3asba@
Ti a 2 véglet vagytok.
Te azért, mert hajtod a gépet. Ezzel csak a fékedet koptatod feleslegesen, de az legalább olcsó.
A barátod pedig az igazi forgalomfeltartó hülye, aki nem koptatja a fékét, de legalább hazavágja a váltóját és a kuplungját az élettartama fele alatt.
Az igazság valahol a kettő között van. Nem csak a satufék és 400 méter motorfékes gurulás létezik.
Előrelátóan kell vezetni, ha már látod, hogy meg kell állnod akkor gázt elveszed, motorfékezel de értelme (!) keretek között. Tehát 30-nál már nem váltok vissza 2-be, hogy ott is még szenvedjen kicsit a motor, hanem lefékezek és kész.
A váltónak semmi baja nem lesz ha használod. Váltogatásnál a kinyomócsapágyat használod, nekem komplett szett lett cserélve 300ezer km-nèl, mert a 270nél csúszó kuplunggal vettem a kocsit.
A motorfék nem feltétlenül eredményezi a forgalom feltartását. Ezt lehet ésszel, előrelátóan is használni. Mindig használom, mégis engem tart fel mindenki
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!