Az olaj árt a gumiabroncsnak?
Naná, hogy árt.
Többek között ezért is egy speciális folyadék a fékolaj, hogy a gumi karmantyúkat ne nyírja ki. Volt olyan anno, aki más olajat rakott a fékrendszerbe, össze is dagadt az egész, lehetett kidobni az egész féket.
Persze, hogy árt!
A kérdés inkább az, hogy a hétköznapi közlekedésben, hogyan kerül motorolaj a gumiabroncsra?
Miért kell a teleszkóp hibával addig várni, amíg a kerékre spricceli az olajat? :(
A gumi magába szívja az olajat mint a szivacs és romlanak a számunkra kedvező tulajdonságai.
A legnagyobb probléma, hogy csökken a szakítószilárdsága, de megváltozik a súrlódási együtthatója, és a koptató igénybevételnek is kevésbé áll ellen, ezenkívül még meg is dagad, ami O gyűrű vagy szimering esetén problémákat okoz.
A gumiknak számos változata létezik, gyártanak olyan összetételű gumit amelyek kevésbé tudják magukba szívni az olajat. A gépjármű gumiabroncsok összetétele számomra nem ismert.
Annyit tudok, hogy jó olajálló tulajdonságokkal rendelkezik az NBR és a VITON.
O gyűrűknél és szimeringeknél ezek a legáltalánosabbak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!