Kocsimosást hogy kell foltmentesen? Illetve a karosszériáról az apróbb karcokat hogy lehet eltüntetni?
Remélem, nem baj, ha két kérdésbe írom. :)
1. Kocsimosás.
A gépi mosót szeretném kilőni, mert sokak szerint nem tesz jót a fényezésnek. Eddig kétszer mostam a gépi mosó mögötti magas nyomású kézi mosóban. Négyféle program van: samponos mosás /alacsony nyomással/, öblítés /magas nyomással/, waxolás /alacsony nyomással/ és fényesítő öblítés /ehhez nem írják oda, hogy milyen nyomás, de amúgy itt is gyengébben jön a víz/. Ahogy most leírtam, ez is az ajánlott sorrend a mosónál kirakott tábla szerint. Legutóbb szépen végigmentem rajta, és foltos maradt az autó. Állítólag törölgetni nem kell utána semmit, azért is van ez a fényesítő öblítés a végére. Simán hagytam megszáradni.
Habár a törölgetést is kipróbáltam már /Vileda mosogatóronggyal... legalábbis sokan ajánlották ezt/, de egy idő után csurom víz lett a rongy és nemhogy nem szárazra töröltem, hanem kb. a vizet kentem szét a karosszérián... Természetesen ugyanolyan foltos maradt, mint legutóbb, amikor semmit nem törölgettem.
Hogy csináljam, hogy ne csak tiszta, hanem ne legyen össze-vissza mindenféle foltos?
2. Karcok.
Vannak néhol kisebb karcok az autón, de igazából nem vészes. A motorháztetőn van 2-3 darab, kb. 2-3 milliméter nagyságú pötty, illetve az oldalán karcok. Habár ezek csak inkább karcocskák, mert mindegyik maximum 1-2 centi hosszú, és legfeljebb fél milliméter "vastagok" vagy még annyi se. Egy "komolyabb" karc van, a jobb első ajtó alján /egyszer mikor megálltam valahol, a semmi közepén a földből egy nem rendeltetésszerűen ott lévő drót állt ki, amit még gyalog is alig lehet észrevenni, nemhogy kocsiban ülve és az meghúzta az oldalát.../, de ez is maximum 6-7 centis és talán 1-1,5 milliméter vastag.
Az első lökhárító jobb oldalán is vannak, de ezek is nagyon kis vékonykák és rövidek. Igaz, itt picit sűrűbben vannak, de kb. 6-7 "vonalka" van itt is. Ez utóbbiak már ott vannak egy ideje. Gondolkodtam, hogy lehet, hogy meghúztam, bár azt szerintem éreztem volna. És persze igyekszem nem nekimenni semminek. :D Talán a kavicsfelverődés? Mondjuk a motorháztetőn lévő pöttyöknél is erre gyanakszok...
Kicsit hosszasan írtam, de a lényeg: nagyon apró karcocskák/pöttyöcskék itt-ott. :) Ezeket hogy lehet eltüntetni? Habár gondolom, ezek minden autón megvannak /kivéve a gyári új szalonautókat/, már csak azért is, mert a menet közben felverődő apró tárgyakat nem lehet kivédeni.
Szia!
1. - Pont ma mostam le a kocsimat és én is leviledáztam a végén és szép foltmentesre száradt. Én úgy szoktam,hogy egy vödör tiszta,hideg víz és a Vileda kendő két-három húzás után belemártom a vízbe a kendőt egy nagy facsarás és mindent előröl! Ez eddig nekem nagyon jól bevált!
2. - Ha nem túl mély meglehet próbálni pasztával! Egy polírkendő/puha kendő és egy kis paszta ezzel átdörzsölöd és talán kihozza,ha mégsem akkor fényezés szerintem!
az elsőre: a mosóban általában van foltmentes öblítés is...ez azt jelenti, hogy tetszőlegeen lemosdod, aztán bő vízzel lemosod a cseppmentes programmal...
ez ugyanis desztillált víz, ami nem hagy foltot. Itt Budaörsön lemosom, leöblítem cseppmentessel, és mire hazaérek Kelelnföldre, száraz az autó, és egy picinyke folt, pötty sincs rajta. Persze van aki félreáll, és törölgeti.
A lényeg, hogy csillog, és foltmentes.
Namost ezt otthon úgy oldom meg, hogy szűrt esővízzel mosom az autót, majd azzal is öblítem. A hatás ugyan az.
a második: én a teszkóban vettem olyan kis tollszerű valamit, amivel kimondottan karcokat lehet javítani, az autó színe szerint.
Hosszú távon nem ér semmit, de eladáskor pont jó.
Csak tanulságként..évekkel ezelőtt a fekete kocsimat jobbhíján kútvízzel mostam, öblítettem, és nem töröltem le, hanem úgy hagytam. Mire visszamentem pár óra múlva, olyan foltos volt a kemény víztől, hogy órákig küzdöttem a mészfoltok letakarításával.
Tehát a kútvíz erősen mellőzendő.
1. Megpróbálom még a Viledával újra, ha ennyire beválik.
A mosóban amúgy ez a 4 program van, amit leírtam /legalábbis itt nálunk/. Sima és fényesítő öblítés, ennyi. /A másik kettő meg a sampon és a wax./
Valaki amúgy itt azt írta, mikor megkérdeztem pár hete, hogy ez a fényesítő öblítés hasonló célt szolgál, mint az ő városukban lévő mosóban lévő foltmentes/cseppmentes öblítés. Ezek szerint mégse, mert foltos marad...
2. A fényezést pedig én bele sem kalkuláltam, hiszen nem 2 fillér az egész autót újrafényezni, másrészt ezek közel sem akkora sérülések. Tehát ne olyan durva karcokra gondoljatok, hogy kilátszik az alatta lévő réteg meg ilyenek. :) Az autó mellett állva se lehet észrevenni a karcokat, csak ha nagyon közel hajolok hozzájuk. A motorháztetőn lévő pöttyöket csak akkor látni, ha közvetlen a kocsi elé állok /a rendszámtáblát már a térdemmel érintem/, 1-2 méterről már nem. Talán a legfeltűnőbb az első lökhárító jobb oldalán lévő 6-7 vonalka, mert azok már sűrűbben vannak, de méterekről már szinte az sem látszik.
Bízom benne, hogy ez közel se akkora dolog, hogy fényezni kelljen, mert azt szerintem 100-200 ezer alatt nem úsznám meg...
Amúgy még annyi hogy tavaly nyáron csináltattam egy mélypolírt kb. 20 ezerért, szóval ezen egyszer már túlesett az autó. A karcok/pöttyök meg utána lettek valahogy...
2-es válaszoló, azt elfelejtettem megkérdezni, hogy nem a karcfeltöltőre gondolsz?
3-as: pedig múlt héten én is mostam a kútból, mert bekötöttük a szivattyút, a kocsi az udvarban állt és nem bírtam ki, hogy ne csapassam le. :D Persze megszáradva foltos lett, de semmivel se foltosabb, mint amikor most szombaton elmentem a benzinkútra és végigmentem a 4 programon a magasnyomásúval...
#5:
Most szombaton, mikor lemostam a 4 programmal, hagytam is száradni, de kb. 4-5 perc alatt foltosra száradt...
Amúgy mikor láttam, hogy foltos lett utána kicsit dühösen visszatolattam és még egyszer lenyomattam, de csak a sima öblítéssel, ami magas nyomáson jön. Ezután azonnal elindultam, nem vártam semmit. Azt terveztem, hogy a menetszéllel megszáríttatom. :))) Hazafelé menet olyan helyre is mentem, ahol tudok kicsit gyorsabban menni, nem csak 50-nel. Gondoltam, hogy ez a menetszeles szárítás talán bejön. Hazaérve természetesen ott voltak azok a foltok... :( Sőt, a motorháztető még foltosabb volt, mint az első száradás után...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!