Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van értelme szép hazánkban...

Van értelme szép hazánkban eletromos autót venni?

Figyelt kérdés
Mostanában kezdett el érdekelni ez a téma, és az érdekelne hogy ha nem, akkor körülbelül hány éven belül juthatunk el az igenig? Illetve hogy lehet-e otthon "töltőállomást" kiépíteni, ahová éjszaka fellehetne rakni tölteni az autód.
2015. máj. 8. 19:32
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Simán van olyan helyzet, amiben érdemes.

Természetesen lehet nagyteljesítményű (max 22 kW-os) töltőállomást beszereltetni otthonra, szabvány "Type 2" csatlakozóval.

De hacsak nem folyton 0-ról akarsz egy 85 kWh-s Teslát rövid időn belül feltölteni, mindennapos használatra elég lehet simán egy külön 13 amperes biztosíték erre, vagy bevezettetsz 3 fázist, és akkor használhatod a "red plug"-ot, amivel 7 kW-al töltheted a kocsit. Ehhez persze kell csatlakozó-átalakító, de az a többi költséghez képest filléres.

Sőt, akár napelemeket is telepíthetsz, és asdott idô után ingyen töltöd a kocsidat.

2015. máj. 8. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
69%
Szerintem nem.
2015. máj. 8. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
50%
Nincs értelme. Ha otthon akarod tölteni és belátható időn belül szeretnél tele akkuval indulni akkor sok ampert kell elbírnia a hálózatodnak, ehhez azt át kell alakítani ez nem kevés pénzbe kerül. Az elektromos autók értékvesztése óriási, és ráadásul az újkori áruk meglehetősen borsos. Ezenkívül nem lehet tudni hogy szeretett kormányunk mikor dönt úgy hogy halálba adóztatja a használatukat, ezzel minden extra költség ablakon kidobott pénz lesz.
2015. máj. 8. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
88%
Utolsó, városi napi közlekedésre mondjuk egy Nissan Leaf-hez nem kell olyan sokat költeni az elektromos hálózatra. Maximum egy külön biztosíték kell neki, mert a 24 kWh-s akksiját sima 13 amperről, 3 kW-al 10 órán belül teljesen feltöltöd. Annyit egy átlagember azért eltölt otthon egyhuzamban, ráadásul nem folyton 0-ról kell kezdeni a töltést.
2015. máj. 8. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm!

Valójában az Audi A3 e-tron az ami úgy felkeltette az érdeklődésem. Hogyha át kell alakítani a házat, az nem probléma, de akkor viszont jobban előre kell tervezni, és egy költözés közben beiktatni.

Legrosszabb esetben lesz egy töltőállomás amit mások rendelkezésére tudok bocsátani ha valaki erre jár :)

2015. máj. 8. 21:09
 6/9 anonim ***** válasza:
Az e-tron nem elektromos autó, hanem hibrid :) Ahhoz a 8,8 kWh-s akksihoz semmi átalakítás nem kell, 3 óra alatt a nulláról feltöltöd egy sima konnektorból.
2015. máj. 8. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

:D

Pedig már magamban elkezdtem tervezgetni az elkövetkezendő 3-5 évet, azt hogy hogy s miként fog felépülni az új ház :)


Nagyon boldog vagyok ennek hallatán! Már megérte kiírni a kérdést!

Köszönöm szépen! :D

2015. máj. 8. 22:19
 8/9 anonim ***** válasza:
Semmi értelme!Horror drágák az elektromos autók!Ráadásul nem nyújtják azt a szabadságot mint a benzin vagy dízel autók!Ráadásul meg ne csapjuk be magunkat azzal,hogy de nem kell bele tankolni,szóval nincs üzemanyagköltség,mert az áram nem a konnektorban terem!!!!!
2015. máj. 8. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
88%

Persze, hogy nincs ingyen az árammal közlekedés, de olcsóbb, mint a kőolaj alapú.

Egy elektromos autó kb 250 Wh/km-t fogyaszt, klímával, fűtéssel, mindennel.

Adott egy Leaf, ami 24 kWh-s akksival rendelkezik. Egy kWh nagyon felfelé kerekítve ma Magyarországon 50 Ft. A vezérelt áram ennek a fele, de töltsük a drága "nappali" áramról! 24*50=1200 Ft egy töltés. Legyen 1500, mert veszteség, stb. Ebből a 24 kWh-ból megteszel 24000/250=96 km-t. Legyen 90, mert vannak veszteségek. Szóval 1500 Ft/90 km -> 1700 Ft/100 km. Ez mondjuk benzinbe átszámolva mostani árban 4.48 l/100km. És mindent felfelé kerekítettem, harmadával-felével lehet ezt csökkenteni, ha vezérelt áramról töltesz, vagy esetleg egy ingyenes helyen rakod fel.

Ráadásul nincsenek ilyen kötelező karbantartások, mint pl olajcsere, ezen is sokat meg lehet takarítani, egy elektromotor gyakorlatilag egy autó élete alatt gondozásmentesnek telkinthető.


Még egy dolog, ez már persze márkaspecifikus dolog. Egy Tesla valóban horror árban van, viszont ha ránézel Európa térképére, a saját Supercharger hálózatukkal Európa egyre nagyobb részét járhatod be ingyen(!), töltési időket is beleszámolva nem sokkal lassabban, mint egy hagyományos motorral rendelkező kocsival.

2015. máj. 9. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!