Gumiabroncs vásárlás előtt állok, gyakorlott és értelmesebb, esetleg szakmában dolgozó ember tudna ebben segíteni? (többi lent)
Én ugyan csak érdeklődő amatőr vagyok, de ha ez segít:
A legtöbb gumi zajszintjét általában 68-72db között szokták megadni. A 71 teljesen átlagos szerintem. 65 alattiból szerintem nem sokat találnál.
Hankookot még nem használtam, de pont erről a típusról, amit írsz, sok jó véleményt hallottam. Ár-érték arányban nagyon jó. Jó gumi, de még nem a nagy prémium márkák árszintje.
B és A között olyan nagy fogyasztásbeli különbséget szerintem nem lehet észrevenni. A D vagy E vagy rosszabbakat kerülném. De még ott sem decikben mérhető a különbség 100-on.
245-ös is jó szerintem. Az én autómon 225-ös és 215-ös is volt már. Szemre azt az 1 centit nem tudod megmondani. Illetve normál utcai használatnál tapadásban sem lesz érezhető különbség. Csak majd a kerékméretet ne felejtsd el átállítani az autó "agyában" ha van rá mód.
A gördülési zaj nagyon trükkös, mert a zaj frekvenciája nincs megadva, egy mélyebb morgás meg lehet, hogy kevésbé zavaró, mint egy magasabb hang. A másik gond vele, hogy ez a kocsi külsején mérve számít, egy jól szigetelt prémiumban például van úgy, hogy észre sem veszed a különbséget a két érték között.
A fogyasztási besorolás szintén megtévesztő, mivel alapjában véve vannak eco (geen és társai) megnevezésű gumik, ezeket a gyártók fogyasztásra és alacsony kopásra optimalizálják, cserébe egyéb tulajdonságaik sérülnek, azonos gyártók sima és fogyasztásra optimalizált gumijai általában a tesztek két végén végeznek. Spórolsz tankolásonként pár száz forintot, de ha egyszer nem tudsz megállni, és koccansz, akkor csak a lökhárító fényezésén buksz egy 20-ast. Megéri?
A váltó méret meghatározásához a pontos kerék adatokat is leírhatnád.
Szerintem nem váltóméretre gondolt a kérdező. Feltételezem felnit nem akar cserélni.
De pl az én autómhoz is gyári méret a 225/45R17-es (és váltóméretei) és ajánlott a 215/45R17-es gumi is. Ugyebár utóbbi egy kicsit kisebb kerületű gumi, ami miatt a sebesség és távolságmérő csalna. Pont ezért az autó komputerében be lehet állítani a tényleges méretet. Opcióként felhozza pont ezt a méretet is csak ki kell választani a listából és akkor hozzá korrigálja a sebességet és a távolságot.
Kérdező! A gumi oldalmagasságát százalékban adják meg. A szélesség százalékában.
255/55-ös gumi oldalmagassága: 255x0,55=140,15mm.
A 245/55-ösé: 245x0,55=134,75mm.
Tehát a két kerék átmérője pont hogy nem lesz egyforma, tehát az óra is csalni fog. De gondolom ezt a BMW-nél is lehet korrigálni, ha mákép nem gépre dugva.
Utóbbi guminál egyébként a kerék átmérője 11mm-rel lesz kisebb. Ez nem olyan jelentős, de eddig amikor pl 100km/h-t mutatott az óra, ugyan akkora sebességnél 102-t fog mutatni.
A gumi oldalmagassága és a kerék átmérője nem ugyan az a fogalom.
Gumi oldalmagassága: a gumi "vastagsága" a felnin. A felnitől a kerék legkülső pontjáig mért távolság. Például a 245/55-ös guminál ez nagyjából 13,5cm.
A kerék átmérője: a komplett kerék magasabb mérete ha pl egy mérőszalaggal rámérsz. Egy 245/55R17-es keréknél ez nagyjából 70cm.
A lényeg hogy egy kicsit csalni fog az órád, de nem sokkal. Többet fog mutatni, mint amennyivel valójában mész. De ez még a jobbik eset. Így nagyobb eséllyel nem trafiznak le. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!