Miért éri el a motor 3-4 perc alatt az üzemi hőfokot?
A mostani időben jó termosztát mellett ezt kell tapasztalnod. A hengerfejben hamar melegszik a folyadék, pillanatok alatt megvan az üzemi hőfok, a hűtő meg nem dolgozik, mert még nem kell neki. A hőgomba a hengerfejben van, te tehát azt hiszed, hogy megvan az üzemi hőmérséklet.
Pedig ez valószínűleg közel sincs így. Az, hogy a hűtőfolyadék a hengerfejben már meleg, nem azt jelenti, hogy a motorolaj és a motor alkatrészei is azok. A hideg olaj nem kúszik olyan jól, a hideg alkatrészek között a kelleténél kisebb vagy nagyobb az illesztési hézag - attól tehát, hogy a vízhőmérő engedelmesen 90 fokot mutat, még nem muszáj kihajtani a motor lelkét.
Az előző kocsimban volt olajhőmérséklet és olajnyomás mérő is.
A hűtővíz kb. 3 km után üzemmeleg volt. Az olaj mutatója ekkor még le volt koppanva... Kb. 8-10 km után lett üzemmeleg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!