Heló Mindenki. BMW 318i E46-ost szeretnék vásárolni. Akinek van ilyen kocsija, annak szeretném ismerni a véleményét. Minden érdekel. Megbízható?
Egyik motorban sem volt lánc cserélve. A turbósban is csak hajtókar csapágyakat cseréltek, megelőző jelleggel, minden más gyári benne. M43 már az E36-ban is volt, azokban sem kellett soha láncot cserélni. A rozsda valóban jellemző a korai évjáratokra. Nem tudom, hogy a későbbieknél javult-e a védelem, vagy csak azért nem rohadnak még, mert fiatalabbak.
A N-es motorokkal már nem vagyok annyira képben, tudom, hogy a lánc ugrik bennük, de erről még nem hallottam, hogy az utolsó évjáratok jobban lennének. Azt tudom, hogy lézetik egy sufnis gyári megoldás rá, amivel javították a hibát, ami kb. egy lemezdarab a lánckeréknél, hogy ne tudjon átugorni a lánc. Ettől függetlenül sem tartom jó motornak, úgy tudom hamar kifekszenek a késői négyhengeresek. Én 4-et néztem meg egy ismerőssel, mindegyikből dőlt a kartergáz, bár azt hiszem mind N42 volt. Haver cserélt is valakinek ilyen motort a közelmúltban. Most gugliztam kicsit, az N46 sem problémamentes, a valvetronic is szeret vacakolni, és szintén hajlamos láncfeszítő problémákra.
Akárhogy nézem, E46-ban a korai M43 a legmegbízhatóbb, egyben a legegyszerűbb, de leggyengébb négy hengeres motor. Itt viszont több az esély a rozsdára.
Én hat hengerest vennék, azokkal nem szokott gond lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!