125ccm-es enduróm gyári állapotú, sosem volt baja,3 évet állt garázsban, és most nem marad meg az alapjárata, illetve nyitott benzincsapnál folyamatosan csöpög a túlfolyó. Mi lehet a baja?
Sosem volt semmi hibaja (yamaha), gyári, nem nyúltunk hozzá soha.
3 éve nem motorozok, a garázsba friss olajjal tettük el, illetve volt benne kb 2 liter benzin.
Ma lemostam, hogy feltegyem eladni, de így nem lehet...
Kb 40-50x rugtam rá, hogy elinduljon a motor(bár ez talán normális), szivatóval túlságosan pörög talán, itt sem egyenletes, de nem áll le.
Akármilyen meleg is már a motor, visszanyomom a szivatót és annyira leesik az alapjárat, hogyha nem játszok a gázzal, leáll. Majd első rárugásra újra indul.
Ha állítok fent a gázbowdenen, akkor talán jó az alapjárat(bár nem az igazi), de feszül a bowden és ha jobbra fordítom a kormányt, magától felpörög, ha balra, akkor leáll...
Így használhatatlan és eladhatatlan is!
Nem értek a szereléshez, nem is tudom, hová vihetném megjavíttatni, de őszintén, nem is akarok költeni rá, mert 900 ért vettük szalonból, de most 250 ért is nehéz eladni...
Szétszettem a karburátort, nagyjából megpucoltam friss benzinnel, összeraktam, de semmi változás, talán annyi, hogy a túlfolyóból így lassabban csöpög az üzemanyag, de akkor is csöpög! Nem szabadna!
Az 5 literes tankba 3-4 liter friss üzemanyagot töltöttünk.
Elmentem motorozni vele 30 percet folyamatosan, de a hiba továbbra is fenn áll!
Valami ötlet? Mégis mitől lehet? Mit tegyek, mi lehet a gond?
Igazából egy hibátlan jó állapotú motor volt mindig is, de így eladhatatlan...
Ha hiszed ha nem a mostani benzinek "megromlanak"! Néhány hónap alatt szétválik alkotó elemeire és eltömít mindent. A túlfolyón is biztos azért csepeg, mert nem tud lezárni a tűszelep, és a fúvókákban is lehet lerakódás, azért nincs alapjárat.
Kezdésnek érdemes lecserélni a benzint, és alaposan áttisztítani az üzemanyag rendszert.
Igen, gondoltam, hogy ez állhat a háttérben, ezért is szedtem szét a karbit.
Mivel tudnám áttisztítani a rendszert? Mivel oldjam fel ezeket a lerakódott dolgokat?
Tiszta benzinnel mossam és sikáljam át amit át tudok?
Esetleg kompresszorral fújkáljam át?
Valami tipp esetleg?
Ha nyitott csapnál csöpög a karburátor túlfolyója, akkor a tűszelep nem zár. Gumikúpos tűszelep esetén előfordulhat, hogy a kúp elöregedett, nem zár megfelelően, esetleg kosz maradt a tűszelep fészkében. Sűrített levegő, kefeszál (nem drótkefe!), puha rézdrót (acéldrót semmiképp) segíthet a dolgon. Én karburátort takarítani első lépcsőben Brigéciollal szoktam (lehozza az olajos szutykot is), utána használok benzint, majd sűrített levegőt.
Szintén a tűszelep hibájára és az ebből adódó magas benzinszintre utal az, hogy alapjárat nincs, de amint írtad, menni lehet vele. Nyitott fojtószelepnél van elég levegő, el tudja égetni a kelleténél több benzint is, alapjáraton viszont reménytelenül fuldokol a létyóban. Tisztítás (ha szükséges, csere) és a benzinszint beállítása után újra be lehet lőni az alapjáratot és akkor már jónak kell lennie.
A motor hosszabb távú tárolására pedig van egy igen jó trükk. Utolsó motorozáskor megállsz az udvaron, járó motornál elzárod a benzincsapot és megvárod, hogy leálljon a motor (nem állítod le a gyújtáskapcsolóval) és úgy tolod be a garázsba. Esetleg a garázsban hagyod kifogyni az üzemanyagot, de akkor meg füst lesz odabenn, én pedig azt nem szeretem. Ilyenkor szinte az összes benzint felkapja az úszóházból, a benzincső és a karbi szárazon fog állni egész idő alatt. A benzinből kiváló adalékok (mert bizony kicsapódnak 3 év alatt) csak a tankban és a benzincsapban okoznak galibát, nem kell még a karbiból is vakargatni a gumis, zöld mocskot (vagy mikor milyen, attól függ, mit old fel a benzin a tankban).
Köszi a válaszokat, megpróbálom, aztán remélem sikerrel járok! :)
A tűszelepnél lévő gumit csak márkakereskedésben tudom megvenni, ha netán elhasználódott? És ez csak filléres dolog igaz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!