Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 125ccm-es enduróm gyári...

125ccm-es enduróm gyári állapotú, sosem volt baja,3 évet állt garázsban, és most nem marad meg az alapjárata, illetve nyitott benzincsapnál folyamatosan csöpög a túlfolyó. Mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

Sosem volt semmi hibaja (yamaha), gyári, nem nyúltunk hozzá soha.

3 éve nem motorozok, a garázsba friss olajjal tettük el, illetve volt benne kb 2 liter benzin.

Ma lemostam, hogy feltegyem eladni, de így nem lehet...


Kb 40-50x rugtam rá, hogy elinduljon a motor(bár ez talán normális), szivatóval túlságosan pörög talán, itt sem egyenletes, de nem áll le.


Akármilyen meleg is már a motor, visszanyomom a szivatót és annyira leesik az alapjárat, hogyha nem játszok a gázzal, leáll. Majd első rárugásra újra indul.

Ha állítok fent a gázbowdenen, akkor talán jó az alapjárat(bár nem az igazi), de feszül a bowden és ha jobbra fordítom a kormányt, magától felpörög, ha balra, akkor leáll...


Így használhatatlan és eladhatatlan is!


Nem értek a szereléshez, nem is tudom, hová vihetném megjavíttatni, de őszintén, nem is akarok költeni rá, mert 900 ért vettük szalonból, de most 250 ért is nehéz eladni...


Szétszettem a karburátort, nagyjából megpucoltam friss benzinnel, összeraktam, de semmi változás, talán annyi, hogy a túlfolyóból így lassabban csöpög az üzemanyag, de akkor is csöpög! Nem szabadna!


Az 5 literes tankba 3-4 liter friss üzemanyagot töltöttünk.



Elmentem motorozni vele 30 percet folyamatosan, de a hiba továbbra is fenn áll!


Valami ötlet? Mégis mitől lehet? Mit tegyek, mi lehet a gond?


Igazából egy hibátlan jó állapotú motor volt mindig is, de így eladhatatlan...


2015. ápr. 19. 19:03
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha hiszed ha nem a mostani benzinek "megromlanak"! Néhány hónap alatt szétválik alkotó elemeire és eltömít mindent. A túlfolyón is biztos azért csepeg, mert nem tud lezárni a tűszelep, és a fúvókákban is lehet lerakódás, azért nincs alapjárat.

Kezdésnek érdemes lecserélni a benzint, és alaposan áttisztítani az üzemanyag rendszert.

2015. ápr. 19. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Igen, gondoltam, hogy ez állhat a háttérben, ezért is szedtem szét a karbit.


Mivel tudnám áttisztítani a rendszert? Mivel oldjam fel ezeket a lerakódott dolgokat?

Tiszta benzinnel mossam és sikáljam át amit át tudok?

Esetleg kompresszorral fújkáljam át?


Valami tipp esetleg?

2015. ápr. 19. 19:25
 3/6 szerencses85 ***** válasza:
Első hozzászólót megerősítem. Karburátort leszereled, és belerakod egy tál friss benzinbe, hagyod egy kicsit állíni, az általában leszedi a mocskot, de kifújhatod kompresszorral a biztonság kedvéért. A tankot is átmoshatod ha az is mocskod, illetve ha a benzincsapnál van szűrő, azt is, illetve a benzincsőnél a szűrőt. Ha ezekkel kész vagy akkor hajrá!
2015. ápr. 19. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ha nyitott csapnál csöpög a karburátor túlfolyója, akkor a tűszelep nem zár. Gumikúpos tűszelep esetén előfordulhat, hogy a kúp elöregedett, nem zár megfelelően, esetleg kosz maradt a tűszelep fészkében. Sűrített levegő, kefeszál (nem drótkefe!), puha rézdrót (acéldrót semmiképp) segíthet a dolgon. Én karburátort takarítani első lépcsőben Brigéciollal szoktam (lehozza az olajos szutykot is), utána használok benzint, majd sűrített levegőt.

Szintén a tűszelep hibájára és az ebből adódó magas benzinszintre utal az, hogy alapjárat nincs, de amint írtad, menni lehet vele. Nyitott fojtószelepnél van elég levegő, el tudja égetni a kelleténél több benzint is, alapjáraton viszont reménytelenül fuldokol a létyóban. Tisztítás (ha szükséges, csere) és a benzinszint beállítása után újra be lehet lőni az alapjáratot és akkor már jónak kell lennie.

A motor hosszabb távú tárolására pedig van egy igen jó trükk. Utolsó motorozáskor megállsz az udvaron, járó motornál elzárod a benzincsapot és megvárod, hogy leálljon a motor (nem állítod le a gyújtáskapcsolóval) és úgy tolod be a garázsba. Esetleg a garázsban hagyod kifogyni az üzemanyagot, de akkor meg füst lesz odabenn, én pedig azt nem szeretem. Ilyenkor szinte az összes benzint felkapja az úszóházból, a benzincső és a karbi szárazon fog állni egész idő alatt. A benzinből kiváló adalékok (mert bizony kicsapódnak 3 év alatt) csak a tankban és a benzincsapban okoznak galibát, nem kell még a karbiból is vakargatni a gumis, zöld mocskot (vagy mikor milyen, attól függ, mit old fel a benzin a tankban).

2015. ápr. 19. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, megpróbálom, aztán remélem sikerrel járok! :)


A tűszelepnél lévő gumit csak márkakereskedésben tudom megvenni, ha netán elhasználódott? És ez csak filléres dolog igaz?

2015. ápr. 19. 21:48
 6/6 anonim ***** válasza:
tisztitani: lehet kapni hidegzsiroldót spray-be azzal tökéletesen lehet!
2016. okt. 16. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!