Van egy 2103-as ladám, és a motor oldalára rá van írva, hogy 21011, akkor lehet, hogy a motor 1.3-as csak?
Attól függ, hol van a motor oldalán a 21011 típusjelzés. Ha a hengerfejbe van beleöntve a 3. és 4. hengernél, akkor nincs gond: ez a hengerfej cikkszáma, a '70-es évek végétől pedig minden láncos Lada-motort a 21011 hengerfejével szereltek.
Ha a motorszám is 21011-gyel kezdődik, akkor már nagyobb a probléma, ekkor tényleg 1300-as blokk lehet a motortérben. A motorszámot a menetirány szerinti bal oldalon találod meg. Ritkán, de előfordul, hogy a szám nem a bal oldalon, az elosztó talpánál van, hanem elöl, a ventillátor mögött. Ez a legkorábbi sorozatú motorok jellemzője, de ezeken még 2101 hengerfejnek kell lennie, kisebb sűrítőtérrel.
Egyébként a 21011 blokk gyárilag kék, mivel nagy furatú (79 mm), a 2103 blokk pedig a kis furat (76 mm) miatt szürke - bár sokszor a gyári színnek már nyoma sincs. Viszont a 2103 blokkja magasabb a 21011-nél, de ezt nem nagyon lehet látni vagy mérni. A menetirány szerinti jobb oldalon a hengerek alatt bele is van öntve a blokkba a típusszám, ezt igen hatékonyan takarja a kipufogóleömlő.
Ha tényleg 21011-motor van az autóban, akkor sem biztos, hogy 1300-as, lehet, hogy zsugormotor - ekkor 1600-asod van. Bár nem sok értelme van 2103-ban 21011-re cserélni a motort és abból zsugort építeni, így ezt hagyjuk is.
A vázszámot a menetirány szerinti jobb oldalon, az esőcsatornában találod, oda van beleütve. Ha ott nincs, akkor nézd meg a tűzfalat ugyanott, ott kell lennie. A kábelkorbácstól néha nem látni.
De akár az is előfordulhat, hogy hiába minden: 21011 motor van a 2103 bódéban. Akár gyárilag is megeshet az ilyesmi, készült ilyen autó is Togliattiban. Ennek a gyári kódja 21033 volt, a vázszámnak is így kell kezdődnie. Ezek gyárilag 1300-as motorral jöttek, de külsőre 2103-asok. Itthon csak kevés van belőlük, mert a MERKUR ezt a változatot nem importálta.
Köszi ezt a tartalom dús választ.
1980-as a kocsi, ha jól vettem ki. A 3-4-es gyertyák fölé van írva. (pontosan: 21011-1003015-10 )
A vázszám az így néz ki: 1093363
Az elosztó talpánál nem találtam semmit, sem a ventilátor mögött. Egyébként a blokknak kell szürkének lennie? Mert a szelepfedél mintha sötétszürke lenne.
Amit írsz, az a késői, kartergáz-szellőző nélküli 21011 hengerfej cikkszáma. 1980-ban már ezzel a hengerfejjel szerelték a 2103-akat.
A motoron a szelepfedél selyemfényű fekete vagy sötétszürke, a hengerfej matt alumíniumszínű, a blokköntvénynek kell matt szürkének lennie. Ez sokszor már nem nagyon látszik a felületi rozsdától és motorfelújításnál is előfordult, hogy nem foglalkoztak a festéssel.
Ha 1980-as az autó, akkor a motorszámot a blokk bal oldalába ütötték bele. Az elosztó aljánál (na, jó, lejjebb, valahol a rózsakerék magasságában), kicsivel az AC-pumpa előtt, az olajszűrő fölött van egy síkolt felület a blokkon, ott van a motorszám két sorban. A felső a motorkód, az alsó a motor sorozatszáma. A blokk elejébe beütött számot egyébként szinte lehetetlen meglátni, a menetirány szerinti bal oldalon van a hengerblokk teteje táján, a beszerelt motoron csak annyit lehet észlelni, hogy van a blokkon egy különösebb indok nélkül síkolt téglalap. Na, az ott a szám helye. 2103-nál kicsit félrevezető a "ventillátor mögött" megjelölés, mert a villanyventi máshová esik, mint a mechanikus.
A vázszámmal semmi gond, jót találtál meg. 1979. év végi vagy 1980. év eleji gyártásra, 1980. év eleji forgalomba helyezéssel. Ha jól tudom, ekkoriban már csak a sorozatszámot ütötték be, a 2103 típuskód és az ötágú csillagok lemaradtak.
Hát ezen van kartergáz kivezetés ugye a légszűrőbe. A motorszámot még mindig nem találtam :S na mindegy.
2103-as felirat és a csillagok még bele vannak ütve az esőcsatornába. Egyébként ez a szám elől is megtalálható egy táblán ahogy nyílik a motorháztető. Sorozatszámmal és egyéb dolgokkal együtt.
Igen, az az adattábla is gyári tartozék volt, a zárhídra szegecselték fel. Karosszériázásnál az elsők között tűnt el, festésnél pedig szerették telibe fújni az aranykezű okostónik, mert "jóvanazúgy". Volt ott is valami változtatás, egyes kiviteleken az esőcsatornában volt a vázszám - erre már nem emlékszem ennyi év után. Nekem leginkább a zárhídon csücsülő tábla rémlik.
A kartergáz-kivezetés pedig nem is nagyon látható. Amiről te beszélsz, az az alsó kivezetőcsonk, ennek a jókora gumicsöve kanyarog a szelepfedél fölött, a légszűrőházba egy jó kétujjnyi csőcsonkon át csatlakozik, amiben eredetileg volt lángfogó, de hamar eltűnt belőlük (szintén a "jóvanazúgy" filozófia). Vagy esetleg lefelé fordítva okádja az olajat az aszfaltra, ha már nagyon kopott a motor.
Viszont a korábbi kiviteleken a hengerfej elején, az 1-es henger előtt, a hűtő tetejéhez menő vízcső alatt-mögött is volt egy kivezetés a kartergáznak. Innen egy kis fémcső indult a motor bal oldalára, hátrakanyarodott a hengerfej sarka mellett, majd felfelé indult és egy rövid gumicsőben végződött. Ez a csövecske (lehetett vagy 5 centi is) a légszűrőház nyári levegőcsonkja mellett lefelé álló kis csonkra csúszott rá, így a motor innen is kapott némi kartergázt. Meg ugye ott volt a karbiba érkező kartergáz is, mint az alapjárati rendszer koszolódásának legfőbb forrása - pedig ha nem volt vészesen kopott a motor és jól szerelte össze a kolléga a kartergáz-bevezetés szabályzótárcsáit, akkor elég sok idő kellett hozzá, hogy elkormolja az alapjárati csatornát a motor.
Motorszám-ügyben az alábbi képet ajánlom figyelmedbe:
Ez elég közeli, de be tudod azonosítani: a kép jobb alsó sarkában az olajszűrő virít, a jobb szélen, középtájon az AC talpát látod. Bal oldalon az ékszíjtárcsa és a vezérműfedél van, innen már meglesz, hol kell lennie a motorszámnak. Általában nagyjából annyira olvasható, mint a képen (semennyire). Az elölszámos blokkról sajnos nem találtam képet, egy fotó kedvéért meg nem veszem ki a blokkot az autóból (mivel beszerelve abszolút nem látni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!