Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbónyomás feljebb csavarása,...

Turbónyomás feljebb csavarása, hogyan is?

Figyelt kérdés

Sokszor szokott ehangzani, hogy följebb csavarják a turbó nyomást, főleg dízelmotorokon. Ezt a procedúrát hogyan kell elképzelni? Először is a turbónyomás attól függően nő, hogy a kipufogógáz mennyire tekeri... (maradjunk a hagyományos, nem változó geometriás turbónál) Akkor itt hol az állítási lehetőség? Van egy szelep, ami egy bizonyos nyomás felett nyit, és nem engedi feljebb menni a turbónyomást, vagy hogyan? Esetleg képeket linkelne valaki, hogy hol lehet állítani a nyomást?

NEM TERVEZEM TEKERGETNI A TURBÓT, mert szívó kocsim van,és tusztában vagyok vele, hogy akkor az adagolón is kellene állítani, csak érdekela téma, mert mostanában nagyon sok helyen olvastam ezt...



2015. ápr. 10. 15:57
 1/5 anonim ***** válasza:

"Van egy szelep, ami egy bizonyos nyomás felett nyit, és nem engedi feljebb menni a turbónyomást, vagy hogyan?"


Ahogy mondod. Ugy hivjak hogy wastegate. Ezt a vezerlo elektronika nyitogatja a programjanak megfeleloen. A tunerek ezt a maximalis nyomasi erteket irjak at.

2015. ápr. 10. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

A turbót a kipufogógáz hajtja. Elméletileg úgy néz ki a dolog, hogy a kipufogógáz megpörgeti a turbinát, az forgatja a kompresszort, az nyomja a levegőt, a több levegőtől több lesz a kipufogógáz, ami még jobban forgatja a turbinát, a kompresszor még jobban nyomja a levegőt - végül pedig jön a rendkívül költséges motorfelújítás.

Éppen ezért a turbóban (vagy azon kívül) van egy ún. wastegate nevű alkatrész. Ez egy szelep, ami a kipufogógázt el tudja engedni a turbina mellett. Ezzel lehet beállítani üzemállapottól függően a turbónyomást, mert a kipufogógáz egy részét elengeded, megkerüli a turbinát, csak a többi hajtja. A trükk az, hogy lehet állítani, mennyi kipufogógázt engedjen szabadon távozni a wastegate. Ezzel lehet növelni a maximális turbónyomást, de akár olyat is lehet játszani, hogy adott üzemállapotban növelik vagy csökkentik a turbónyomást, attól függően, mennyi levegő kell a motornak.

2015. ápr. 10. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Még annyi, hogy gondolom ez a szelep a régi, kamrás, meg mechanikus adagolós kocsikon (pl vw golf2 1.6td és hasonlók) még nem elektromos, hanem mechanikus volt? Vagy már kezdettől fogva elektronika szabályoz?
2015. ápr. 10. 19:20
 4/5 anonim ***** válasza:

Meg manapsag is rengeteg autoban vakuumos mukodtetesu, de hogy mikor nyisson azt a motorvezerlo elektronika donti el.

De vannak mar elektromotorral mukodtetett wastegate-k is.

2015. ápr. 10. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
És a régi motoroknál meg csak simán egy csavarhúzóval lehetett állítani?
2015. ápr. 10. 20:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!