Normális, ha szinte az egész nívópálca olajos?
1/11 A kérdező kommentje:
Azt hiszem járó motornál néztem, ami hülyeség volt. Megnézem majd újra. Ha indítás előtt ilyen, az baj lenne ugye?
Állítsd le a motort, váj néhány percet, hogy lecsurogjon az olaj, húzd ki a pálcát, töröld le, dugd vissza és a következő kihúzásnál fogod látni rendesen a helyes értéket. Vagy reggel indítás előtt ellenőrizd, akkor nem kell törölgetni sem.
2015. ápr. 10. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?
Biztos, hogy nem lesz ilyen álló motornál. Ha ilyen sok olaj lenne benne, beköpné a gyertyákat, nem is menni az autód.
Egy barátom kissé sok olajat töltött a kocsijába még pár éve, aztán csomószor leállt neki.
2015. ápr. 10. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
Járó motornál pedig tökéletes, mivel ezek szerint jó a kenése.
Én meg hülye még tavaly véletlenül rosszul csavartam vissza az olajkupakot, aztán úgy mentem a kocsival. Leállítottam, motorháztető felnyit, minden tiszta olaj volt. Szerencsére nem lett semmi baja, csak vehettem megint olajat.
2015. ápr. 10. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
Állítsd le a motort és várj 5-6 percet utána nézd! Én Opel Astrám leírásában meg ott a motortérben is fel van címkézve hogy motor leállítása után 5 perccel végezzem az olaj ellenőrzést mert akkor áll be a tényleges értékre, meg amikor tanultam vezetni akkor is mondták ezt.
2015. ápr. 10. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
Járó motornál nem lehet olajszintet ellenőrizni!
1., Melegítsd meg az olajat (menni kell az autóval pár km-t vagy járatni helyben elég sokat... )
2., Állítsd le és motor majd típustól függően 5-10 perc várakozás után (ennyi kell, hogy lefolyjon az olaj!) tudod ellenőrizni a nívót!
Hideg olajat / járó motort nincs értelme ellenőrizni!
2015. ápr. 10. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
2x kell kivenni.
Egyszer kiveszed, letörlöd szépen egy tiszta ronggyal, visszacsavarod rendesen, és ki is veheted újra egyből. Ekkor fogod a reális értéket látni.
2015. ápr. 10. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Azóta leellenőriztem korrektül, úgy ahogy írtátok. A MAX értékig egyértelműen teljesen olajos, de valamennyire felette is az. Közben megjelent az "Oelmangel" felirat a kijelzőn, és észrevettem hogy a vezető oldali első kerékjárati ív a motortér felől ázik, első ránézésre valószínűleg olajos. Lehet hogy több hibát mosok össze feleslegesen, de nekem ez egy hibaegyüttesnek tűnik, csak nem jövök rá hogy függnek össze. Tapasztalt valaki hasonlót, tudtok adni esetleg valami ötletet, tanácsot? Nem tudom mit kezdjek vele.
9/11 A kérdező kommentje:
10/11 A kérdező kommentje:
Az utókornak: közben kiderült, hogy azért látszik az Oelmangel felirat, mert meghibásodott az egyik érzékelő, ami ezt figyeli, és tévesen azt jelzi hogy kifogyott az olaj. Szóval azt cserélni kell. Az nívó pedig azért tiszta olaj, mert az előző tulaj nem gondolt erre az érzékelőre, csak töltötte, töltötte... Ha nálad is ez van, akkor STOP! Így használva megnövekedik a nyomás, és a szimeringeknél is hibát okozhat. Le kell ereszteni normális szintre az olajat, mielőtt tönkre menne. Azt még nem tudom hogy állapítható meg, hogy mekkora kárt okozott.
Kapcsolódó kérdések: