Heel and toe átlagos autón?
A Thaliád szinkronizált váltója nem igényli a dupla kuplung-gázfröccs technikát a visszaváltáskor. No persze ha egyenes fogazású verseny váltó van benne, akkor szükséges...
:D
Ja igen, nyilván nem ralizni akarok vele.
Hanem például jövök 100-al, le akarok lassitani 50-re mert jön a falu, és visszateszem már 70-80-nál 4-be, hogy dolgozzon a motorfék. És ekkor adok egy gázfröccsöt hogy ne szakitsa le a fejem.
Vagy akarok kamiont előzni ami 80-al megy, visszateszem 3-ba, és ugyanez. Ilyenkor alkalmaznám.
Pont ezzel tudod kímélni a kuplungot. Ha csak ráereszted, akkor azért lassul hirtelen, mert ahogy a motor átveszi az alacsonyabb fokozat fordulatszámát, megfeszül az egész hajtómű. Ez elsősorban a kupplungot gyilkolja istentelenül.
Ha adsz egy gázfröccsöt, mielőtt ráereszted a kupplungot, akkor azért nem lassul hirtelen, mert ezzel megemeled a motor fordulatszámát így nem a kupplungot feszegeted, hogy felpörgesse.
Tehát ez a módszer kíméli a kupplungot. Én is így csinálom a Civiccel (110000 km kupplungprobléma nélkük, úgy hogy már használtan került hozzám).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!