Jól értem: ha a régi tipusú rendszámot (autó adás-vételt követő átíráskor) szeretném eu-s rendszámra cserélni, annak 56 ezer forint a díja?
Új rendszámot csak EU-s kivitelben gyártanak, kivéve néhány különleges sorozatot (OT, DT, CK, talán a P- és E-rendszámok is régi formátumúak). Ha tehát újra cseréled a rendszámot, az EU-s lesz.
De ha belföldi autót vásárolsz, az adásvétel után nem kötelező rendszámot cserélned. Attól, hogy régi típusú, magyar zászlós rendszám van rajta, még nyugodtan lehet használni.
A sérülés nem túl jó mert kell hozzá a jegyzőkönyv
Első voltam.
Tavaly ősszel ellopták a kocsimról mindkét rendszámot (FFW-225). Mentem feljelentést tenni, majd a jegyzőkönyvel az okmányirodába. Ott kaptam két rendszámtáblát, forgalmi matricát a táblára, új forgalmi engedélyt és szélvédőre való matricát. 16 ezer forintba és egy délutánomba került.
A rendszámra való környezetvédelmi matricát nem adtak.
"Gondolok arra, hogy a műszaki vizsga idején rá kellett volna, hogy dobják az újat"
De ugyan miért? Ha a régi rendszám betölti a funkcióját, minek lecserélni? Méretben, formában jó, a karakterek olvashatók rajta, lehet rögzíteni - akkor minek lecserélni? Mivel újként (pár kivételtől eltekintve) csak EU-sat adnak ki, egy idő után majd elfogynak a régi szabványúak. De csak azért cserélni, mert nem 12 csillag, hanem piros-fehér-zöld sáv van rajta...
Jó, értem én, ez az az ország, ahol a törvényesített szabadrablás keretében még ez is belefér, de ezt az egy lehetőséget eddig kihagyták a törvényhozók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!