Mindig mondjak hogy dizelt akkor erdemes venni ha sokat megy, mert ugy terul meg a fenntartas miatt, de ha csak evi 10ezret megyek akkor a kettostomegu, befecskendezo r. , turbo stb kesobb is megy tonkre optimalis hasznalat mellett?
Igen. Nem hidegen jár a motor így rendesen bemelegszik az olaj is és ken mindent rendesen.
Meg minden alkatrésznek jobb egyenletes fordulaton működni mert kevesebbet kopnak.
A fenti válaszokon kívül még:
Ha beszopsz egy hibát 300 ezerért, soha nem hozza be az árát az alacsony futás miatt. Ha pakolod bele rendesen a kilométereket, akkor ez hamar visszajön és a jövőben nem is lesz vele gond. Így megéri.
Semmilyen motor nem szereti a hidegen járást, és épp úgy tönkreteszi a benzines autót is, mint a dízel társát. Különbség csupán annyi, hogy benzines autó hamarabb bemelegszik, ezért kevésbé kopik.
Az alkatrészek, amiket felsoroltál, pedig leginkább a gépjármű használatától függ, valamint a beletöltött üzemanyagtól is, de használt autó esetében, ez sosem derül ki, hogy bántak vele előtte.
"én ezt hallottam nem tudom mennyire igaz de az biztos"
1-esnél a tökéletes és tipikus válasz: én azt hallottam, én nem tudom mennyire igaz, de a szomszéd haverjának a második unokatestvérétől hallottam, hogy a dizelen havonta megy tönkre minden, és 500 ezer egy turbó az 1.9-es dizelre, stb.
Nos az igazság, hogy több év alatt esetleg egy drága alkatrész megy tönkre, de akkor sem minden egyszerre. És ha normálisan vezetik (nem baj a rövid táv sem), akkor akár örökéletű is lehet egy turbó vagy egy kettős tömegű.
A turbó sosem lesz örök életű, kivéve ha elég korán totálkáros lesz az autó.
Vannak a feltöltőben olyan dolgok amik nem bírják a végtelenségig a magas hőmérsékletet, fordulatszámot, gyakorlatilag elkopnak.
Egy úgy korától normálisan hajtott dízelben az első 300-350 000km-en az esetek nagyobb részében nem szokott felújításra szorulni a turbó és a kettős tömegű lendkerék is bír ennyit. Ha nem autópályázásra volt használva az autó, akkor ennél a futásnál már elkopik a kuplung, a lendkerék is csere érett. Alkatrész csere és jön újabb boldog eseménymentes 300-350 000km.
Ezek évi 35 000km-es futásnál 10 évente figyelnek be.
Ha nem is fél miska egy turbó, de azért akad olyan Mitsubishi feltöltő, amiért elkérnek újonnan több, mint 300db Mátyás királyt. Ez extrém példa volt, egy turbófelújítás 70-120 000 Ft között szokott lenni, ha nincs komoly baj.
Kérdező: azért szokták mondani, hogy X km futás felett térül meg a dízel, mert mint írtam vannak tervezhető költségek, amik biztos lesznek. Ezt az üzemanyag költségen szerzett megtakarítás bőségesen fedezi, ha új autóról beszélünk és minden frankón megy.
Viszont ha veszel egy 12 éves PD Passatot, majd egy év múlva minden nálad térdel le, akkor majdnem az autó vételárát fogod rákölteni és évi 10 000-res futással ez nem nagyon fog "megtérülni".
A hideg használat nem tesz jót egyik autónak sem. A dízel ráadásul valamivel lassabban éri el az üzemi hőfokot, mint a benzines. Ha az évi 10k km-es futás kevés alkalommal megtett nagyobb távolságokból jön össze, akkor hosszú életű lesz az autó. Ha napi szintű rendszeres pár km-es rohangálásokból jön össze ennyi, úgy hogy a motor be sem melegedett, nem is volt meghajtva akkor korábban fognak jelentkezni a problémák - és nem feltétlen a turbó/lendkerék/üzemanyag ellátó rendszer irányából.
Igen, ha vigyázol rá, akkor ilyen használat mellett a legdrágább alkatrészekkel valószínűleg nem lesz gondod.
Nem életszerűtlen. A gumi,műanyag stb alkatrészek élettartam sem örök, kis használat esetén is előjöhetnek kisebb gondok, szóval a teljes szervizmentesség az eleve kizárt. Viszont azokkal a drága "fődarabokkal", ami a használat közben kopnak, nem lesz gondod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!