Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ebben az esetben mit jelent a...

Ebben az esetben mit jelent a garancia? #új autó#

Figyelt kérdés

A francia autókról nem túl sok jót hallani, de egy új autó kicsit más tészta. Erre pl. 5 év garanciát adnak. Még nem tervezek autót venni az egyetemista ösztöndíjamból aligha futná rá, de érdekel, hogy egy új autó esetében mit kell garancia alatt érteni? Nyilván a neten rátalálnék, de leginkább saját tapasztalatokra (ha van egyáltalán aki itt gyikezget és új autót vett anno), szájról szájra terjedő történetekre számítok. :D


[link]


Bye. :D


2015. márc. 31. 16:23
 1/9 A kérdező kommentje:
Űzöm, hajtom 4,5 évig és a közben fellépő hibákért ésszerű keretek között felelősséget vállalnak? Aztán meghirdetem és 5 éves korában eladom. :D Nesze neked.
2015. márc. 31. 16:24
 2/9 Vizéli László ***** válasza:

Jól gondoltad. Nekem soha nem volt új autóm, nem is valószínű hogy lesz. Egyik rokonom tehetősebb, ő mindig új autót vesz 5-6 évente. A garancia idő alatt mindig márkaszervizben kell csináltatni az autót, olaj cserét mindent, csak akkor él a garanciád. Természetesen nyilván ott megkérik az árát is, egy olajcsere kerülhet akár 100e ft-ba is. Viszont nem jelenti azt hogy ott nem fognak átkúrni. Akkor ciki ha vissza nyal a fagyi.

Egy nagyszervíznél "cseréltek" mazda 6-on fékbetéteket jó sok pénzért. Rá 2 hónapra fékezésnél majdnem kigyulladt a kocsi, mert a betéteket csak papíron cserélték ki hátul. Hülyeséget nem akarok írni, de nem volt olcsó a javítás, és ezt teljesen ingyen csinálták. Talán még feljelentés is ment a rendőrségen a szerviz ellen.

2015. márc. 31. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Ohh köszi. Akkor meg lehet ezt csinálni, bár ha lenne 4,5 millám nem új autót vennék, hanem egy prémium márkásat. Az ilyen emberek csábítására jó marketing fogás ez a garancia. :D Bár ha kifizette az "új" féktárcsákat akkor még szép, hogy kicserélték neki. Én inkább olyanra gondoltam, hogy ingyen cserélik ki azokat a tárcsákat, mert ugye garanciás. Ez nagyon álomvilágnak hangzik, de akkor is. :D
2015. márc. 31. 16:41
 4/9 anonim ***** válasza:

Garancia alatt azt kell érteni, hogy a használatból adódó meghibásodásokra vállalnak garanciát (sérülésekre nem).

Plusz rozsdásodás elleni garancia, amit általában külön kezelnek.


Francia autókról meg annyit, hogy nem vitás, volt alapja a rossz előítélet kialakulásának, de azért manapság már nem minden rossza, ami francia... márcsak azért sem, mert nincs tisztán francia autó, az autógyártás is globalizálódott.

A Renault szoros kapcsolatban áll a Nissannal, típustól függően némelyik Renault legalább annyira japán, mint a Nissan francia.

Alkatrészek között is van japán francia, német fejlesztés - nem ciki, amikor egy francia autóban a német alkatrész megy tönkre? (persze, lehet Kínában gyártották)

A meghibásodási lehetőség abból adódik, hogy a franciák tele rakják az autóikat mindenféle elektromos kütyüvel - benne van a lehetőség, hogy elromlik, de közel sem biztos, hogy el is romlik.

Érdemes oda figyelni arra, hogy a megvásárolni kívánt modellt hol rakják össze - ez a másik hibára hajlamosító tényező.

Román, török gyárakban összeszerelt jármű hajlamosabb a meghibásodásra, mint a francia gyártósorról lejövő.

Több ismerősöm közlekedik francia autóval, és többségük meg is van elégedve vele.

A Thalia tulajdonosok képezik a kivételt, az valóban nem egy megbízható járgány a jelek szerint.

A Megan, Scenic, Clio, Twingo tulajdonos ismerőseim viszont összességében nem panaszkodnak az autóra

2015. márc. 31. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszi, azt azért gondoltam, hogyha rommá töröm akkor nem kapok helyette másikat. Csak ha pl. váltót kell benne cserélni 4 évesen, mert szinte csak városban volt használva akkor azért az használatból adódó probléma-nálam legalább is biztosan. :D Szóval cseréljék csak ki nekem ingyen bérmentve azt a váltót. Azért tettem fel francia autóval a kérdést, mert ezek a Meganok kifejezetten tetszenek. :D
2015. márc. 31. 16:59
 6/9 anonim ***** válasza:

Komoly szándék esetén felhívhatod a hirdető céget, vagy a márka kereskedést, s tőlük érdeklődhetsz a lehetőségeidről.

Sokféle variáció, elsősorban a te anyagi lehetőségeid függvényében, s azzal remélem tisztában vagy, hogy a hirdetésben szereplő autónál a lízing nem megvásárlást, hanem csak bérlést jelent.

5 év múlva tehát csak akkor adhatod el engedély nélkül, ha addigra kifizettél minden hátralékot, s az apró betűs részben lehetnek meglepetések - nagyon át kell gondolni, nagyon át kell olvasni a szerződést.


Az ajánlat úgy szól, hogy kifizeted a vételár 20%-át, kötelező jelleggel bevállalod a Casco-t, fizeted a részleteket, és elviheted az autót, használhatod, de annak tulajdonjoga nem lesz a tied (marad a kereskedőé, vagy a banké).

Mivel nem te vagy a tulajdonos, a tulajdonos valószínűleg kötelez a rendszeres, márkaszervizben történő szervizelésre, a Casco-val mindketten biztosítjátok valamilyen szinten magatokat.

Amikor kifizettél minden tartozást (amit igazán nem lehet tudni, hogy mennyi lesz a vége), megkapod a gépjármű törzskönyvet, immáron a te nevedre kerül az autó - ettől a pillanattól te rendelkezel fölötte, akár el is adhatod, de amíg nem kapod meg a törzskönyvet nem tudod eladni.


A közölt vételár mellé még jócskán kell tenni a forintjaidból, hogy az autó valóban a tied legyen, tehetősebbek nem is arra hajtanak, hogy a tulajdonjogot megszerezzék: tartós lízinggel használnak autót... hogy ennek mennyi lehet a valós költsége, fogalmam sincs.

2015. márc. 31. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Valoszinu orszagonkent valtoznak a szabalyok, szoval amit leirok, csak egy altalanos info (kulfoldon elek, a magyar viszonyokat nem ismerem, de nem hiszem, hogy egetrengeto kulonbsegek lennenek a garancia szabalyokban).


Kopo/fogyo alkatreszek, mint olaj, fektarcsa, ablaktorlo lapat, azokat mindig a tulaj fizeti.


Ha gyari meghibasodas tortenik, akkor a szerviz allja a koltsegeket.


Pl. vettem egyszer egy hasznalt autot, 4 evesen, amin meg volt 2 ev gyari garancia. Valami mindig zorgott a kesztyutartonal. Nem talaltak meg a "tucskot" ugyhogy kicsereltek az egesz kesztyutarto egyseget. Volt olyan, hogy nem huzta vissza a biztonsagi ovet a "visszahuzo". Kicsereltek azt is ingyen bermentve. Mivel japan premium markarol volt szo, ezeknel a javitasoknal adtak kolcsonbe egy autot mindig. Sima olajcserenel persze nem, de amikor 1-2 napra ott kellett hagyni a kocsit, akkor mindig.


Majd kesobb uj autot vettem, szalonbol hoztam ki a dragamat es mindossze 17 km volt benne. A gyari garancia 4 ev vagy 80ezer kilometer. Olajcseret zsebbol alltam, amig egyszer el nem kovettek egy hibat es majdnem elhagytam az olajszuromet. Nagy balhet csinaltam es ezert kaptam karpotlasul ingyen 16 darab olajcseret, vagyis mostmar azert sem kell fizetnem :) De legutobb peldaul azt mondtak, hogy a valto folyadek nagyon koszos, a cseret en fizettem (biztos itt hajtottak be rajtam az ingyen olajcsereket:)


Volt legutobb egy visszahivas, amikor a gyar visszarendelte a kocsikat, mert soknal elofordult, hogy a vezermulanc elszakadt. Ez a markakepviselet mar nem ad kolcson kocsit, ugyhogy old meg hogy mesz dolgozni. En kivettem egy nap szabit es a kornyeken tevekenykedtem, amig a lanc csere elkeszult. Mikor delutan hoztam volna el a kocsit kiderult, hogy eltortek a radiatoromat. Nagy hevesen esedeztek a bocsanatert es adtak gyorsan egy kolcson autot es 2 nap mulva mehettem a sajatomert, a kolcson autot persze ok fizettek.


A paromnak ugyanolyan kocsija van mint az enyem es neki is visszarendeltek a kocsijat lanc cserere. Mikor ment ugyanabba a szervizbe neki mar automatikusan adtak egy kolcson kocsit (az en esetembol tanulva talan ;)


A kocsi elmult 4 eves, vettem egy cegtol "extra" garanciat, ami meg fedezi a kocsit vagy 2-3 evig. Ennel a garancianal van onreszem, de eddig ket javitasbol csak egynel kertek el, akkor sem az egeszet csak toredeket. A csomagtarto nem maradt fenn, kicsereltek a tarto rudacskakat es csak minimalisat fizettem. Legutobb meg csorgott vmi az elso kerekeknel. Ingyen meghuztak par csavart es egy fillert nem fizettem.


A grancia hasznalatbol adodo karokert/kopasokert (allandoan padlozol es meghal a motort, 100rol mindig satuval fekezel es pikk-pakk elfogynak a betetek, tonkrevagod a tarcsat) illetve balesetbol eredo karokat nem fedez!


De egyszer vmi mindig elromlik, meg egy Ferrarin is, szoval szerintem jo dolog a garancia, foleg amikor a szerviz bacsi orabere a csillagos egben van, plusz az alkatreszek is egy vagyon, a garancia sokat megsporol. De Magyarorszagon sokkal gyakorlatiasabbak az emberek, szinte barki meg tud egy olajcseret csinalni vagy van ismerose aki megcsinalja. Itt, ahol elek, meg egy izzot sem kepesek kicserelni a furdoszobaban, nemhogy pl. egy termosztatot (amit egyebken lany letemre magam csinaltam a kocsimon ;)

2015. márc. 31. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

6-os köszi, a lízingen még akkor sem gondolkodnék, ha autóvásárlás előtt állnék. Volt az az időszak, amikor sokan kihozták az új autót lízingre aztán a megemelkedett kamatok miatt már a dupláját fizették. Anno a rokonomék kihoztak egy új Ford Focust 50/hóért, gondolom előre fizettek valamennyit. A végén már 100 valamennyit fizettek rá. Asszem a svájci frank miatt volt ez a brutális emelkedés. Sokaknak akkor úszott el az autója. :S


2. köszi külföldön még csereautót is adnak? De jó fejek. :D Akkor azért jó dolog ez a garancia tudják, hogy előnyös pozícióban vannak az emberek, gondolom ez is közre játszott a csere autónál. :D Azért szerintem nehezen bizonyítják, hogy azért adta meg magát a motor egyik fontosabb alkatrésze, mert 22 évesen kicsit sportosabban használtam, mondjuk minden egyes alkalommal. :D

2015. márc. 31. 20:21
 9/9 anonim ***** válasza:

Azért szerintem nehezen bizonyítják - megsugom, hogy itt a nagy Amerikaban rengeteg autoverseny van, utcai, legalis, illegasi, zart versenypalyas stb, ahova bizonyos automarkak megbizottjai kijarnak es lejegyzik az ott versenyben resztvevo autok VIN szamat (alvazszam). Ha beviszed a kocsit a szervizbe, hogy megadta magat a valto, es kiderul, hogy ott voltal egy ilyen versenyen, a szervizkoltseget radverik ;)


(Amugy a Nissan GTR-nak is van egy olyan beallitasa (track opcio), amikor ha atkapcsolod a kocsit ebbe az uzemmodba, kiirja a kepernyo, hogy a garanciat elveszited, ha igy hasznalod az autot.... ;)

2015. ápr. 1. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!